اصناف و بازاریان در بزنگاه‌های انقلاب نقش تأثیرگذار داشته‌اند

خانه / استان ها / اصناف و بازاریان در بزنگاه‌های انقلاب نقش تأثیرگذار داشته‌اند

سرافراز11

ششمین یادواره شهدای اصناف و رانندگان شهرکرد تحت عنوان “کاسب امین” با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین و بازاریان برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام در یادواره شهدای اصناف با عنوان “کاسب امین”، گفت:‌ اصناف و بازاریان در بزنگاه‌های انقلاب نقش تأثیرگذار داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام در با اشاره  به نقش ایثار و فداکاری مردم در هشت سال دفاع مقدس در عزت و افتخار امروز ایران اسلامی گفت: ما هرچه داریم به برکت ایثار و فداکاری مردم و رشادت‌های و مقاومت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که همین رشادت‌های ایثارگران و رزمندگان در جنگ ایران اسلامی را از گزند دشمنان مصون نگه داشت.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود:ایستادگی های خستگی ناپذیری رزمندگان اسلام در برابر رژیم بعثی عراق از بزرگترین حوادثی بود که هرگز فراموش نخواهدشدوبرتارک انقلاب اسلامی برای همیشه می درخشد.

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به قیام عاشورا گفت: جنگ هشت ساله ما ریشه در جنگ تاریخی دو جبهه کفر و اسلام دارد و می توان گفت حقیقتاً انقلاب اسلامی امتداد عاشورای سال 61 است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام بیان کرد: هیچ انسانی ذاتا به جنگ علاقه ندارد؛ اما در هشت سال دفاع مقدس صحنه های ارزشمندی مشاهده شد که در تمامی صحنه‌های نبرد از آن‌ها بهره بردیم.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان با اشاره به برکات زیاد هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: این رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان برکات زیادی را برای نظام اسلامی به همراه داشت که یکی از این برکات اعتماد بنفس و خود باوری مردم و بخصوص جوانان بود.

معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاءامربه معروف ونهی از منکر استان گفت: بعد از جنگ در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فن‌آوری‌های نوین جنگ، تاثیر این خود باوری و اعتماد بنفس مشاهده شد و پیشرفت هایی که بر اساس خود باوری و اعتماد بنفس حاصل شد تحسین دوست و دشمن را برانگیخت.

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به خاطره رهبر فرزانه انقلاب از آغاز جنگ گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه بسیج مهندسین فرمودند که ما در اوائل جنگ سیم خاردار را را با چند واسطه و به قیمت بالا می خریدیم چون کشورها ما را تحریم کرده بودند.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در هشت سال دفاع مقدس پیشرفت های کشور تحسین دوست و دشمن را در پی داشته است که به عنوان مثال موشک های دوربرد با برد 2000 کیلومتر و دستیابی به فن آوری های نوین دفاعی ایران را در منطقه اول و در رده چند کشور برتر جهان قرار داده است.

معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاءامربه معروف ونهی از منکر استان به یکی دیگر از برکت‌های دفاع مقدس به رشد باورهای دینی جامعه اشاره کرد و گفت: رشد باورهای دینی در جامعه و بین مردم بسیار چشمگیر بود، همه چیز در جلوی جبهه و پشت جبهه رنگ و بوی خدایی گرفته بود که نیایش‌ها و شب زنده‌داری‌ها فضای کشور را معطر می کرد و مردم مخلصانه هرچه در توان داشتند در پشتیبانی از رزمندگان اسلام گذاشته بودند.

حجت الاسلام سرافراز ادامه داد: تولد و تفکر بسیجی که ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس بود یکی دیگر از برکات جنگ هشت ساله بود که در مدرسه عشق امام راحل(ره) عینیت یافت.

معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاءامربه معروف ونهی از منکر استان با اشاره به ویژگی‌های برجسته بسیجیان نظیر،کارآمدی،ایثار،فداکاری،افزود:قداست وطهارت بسیج وبسیجیان مرهون ایثار و شهادت‌طلبی  و از خود ‌گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار اصناف و بازار در بزنگاه های انقلاب گفت: همراهی اصناف و بازاریان با مردم و علما از مشروطه شروع و قوت گرفت که اصناف و بازار در جریان انقلاب با ارتباطی که با علما و امام داشتند با پشتیبانی از مراجع و امام و با اعتراضات و تعطیلی بازار نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.

معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاءامربه معروف ونهی از منکر استان اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس اصناف و بازار بر اتکا بر ایمان و اخلاق ارزشی و انقلابی چالش‌های پیچیده پیش روی نظام را مدیریت کرده و با حضور پر رنگ یار و مددکار امام و مردم بودند که اولین اقدام فوری اصناف در شروع جنگ در تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ بود که با همراهی صنوف تولیدی مختلف تأسیس شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام اظهار کرد:در دوران دفاع مقدس اصناف و بازار با حضور در عرصه‌های مختلف مانند حضور در خط مقدم جبهه و تقدیم شهدای عزیز و همچنین، ارسال کمکهای نقدی و غیر نقدی خوش درخشیدند که در این میان نقش شهدای حمل و نقل و رانندگان در دفاع مقدس ویژه بود که اگر عنایت و از خودگذشتگی و توجه رانندگان و صنف حمل و نقل نبود بسیجیان و سپاهیان و ارتش در جابجائی و رساندن سلاح، مهمات، تغذیه و امکانات به جبهه به مشکل بر میخوردند. که امروزه هم این صنف نقش موتور محرکه در چرخه اقتصادی کشور هستند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود و نماهنگ و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

انتهای خبر/

بازدیدها: 166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *