انتظار عطای الهی با رعایت رضایت خدا امکان پذیر است

خانه / استان ها / انتظار عطای الهی با رعایت رضایت خدا امکان پذیر است

 

پورخاقان

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان گفت:انتظار عطای الهی بدون انجام کاری که مورد رضایت باریتعالی باشد، امید واهی و پوچ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در مراسم جشن میلاد حضرت امام محمد باقر علیه السلام باتبریک میلاد باسعادت پنجمین امام شیعیان و حلول ماه رجب،اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در محیط های اداری و عمومی را تبیین کرد.

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان،گفت:یکی از مستحبات ماه رجب و شعبان، روزه مستحبی و به استقبال ماه مبارک رمضان رفتن است.

وی، افزود: حفظ زبان و چشم از اهمیت زیادی در تزکیه نفس برخوردار است و اگر زبان خود را نگه نداریم و حرفهایی که باعث فتنه می شود را به زبان جاری کنیم، یا عنان چشم را رها سازیم و به گناهان نظاره کنیم، بهره ای جز گرسنگی و تشنگی از روزه خود نخواهیم برد.

امام جماعت مسجد جامع شهرکرد، انتظار عطای الهی را با رعایت رضایت خدا امکان پذیر دانست و تصریح کرد: انتظار عطای الهی بدون انجام کاری که مورد رضایت باریتعالی باشد، امید واهی و پوچ است. بر اساس دعای وارده ماه رجب،” یا من یعطی الکثیر بالقلیل”، باید حداقل ها و آن قلیل ها را رعایت کنیم، تا خداوند عطای کثیر عطا فرماید.

حجت الاسلام پورخاقان، با تبریک میلاد باسعادت پنجمین اختر سپهر امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، نشانه های شیعیان واقعی از منظر این امام همام برشمرد و گفت: استغفار واقعی، تواضع و فروتنی و نداشتن کبر و غرور در برابر دیگران، خشوع درونی، امانتداری، ذکر یاد خدا،‌روزه گرفتن، متعهد بودن نسبت به همسایگان و فقرا و …، راستگویی، نیکی به پدر و مادر و … از شرایط و نشانه های شیعیان واقعی اهلبیت علیهم السلام است.

تلاوت آیات نورانی قرآن کریم و ذکر مولودی در مدح حضرت امام محمد باقر علیه السلام از دیگر برنامه های نخستین روز حلول ماه رجب بود.

انتهای خبر/

بازدیدها: 9