انقلاب، به افراد جوانمردی چون “سیدحسن نصرالله” را نیاز دارد

خانه / استان ها / انقلاب، به افراد جوانمردی چون “سیدحسن نصرالله” را نیاز دارد

عابدی4

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم درجمع مردم شهرکردبا تشریح موضوع جوانمردی و آداب آن، گفت:انقلاب، افرادجوانمردی چون سیدحسن نصرالله رانیاز داردکه با شهامت تمام در مقابل تهدیدات و حمله‌های اسرائیل بایستد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی،در بیست وسومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی وشبهه‌زدایی دینی که درمهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد،به تشریح موضوع جوانمردی و آداب آن پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه جوانمردی، گذشت از همه چیز در راه خداست،افزود:هجرت پیامبر اکرم(صلوات علیه وآله وسلم) از مکه به مدینه تنها یک تغییر مکان نبود بلکه هجرت به معنای رهایی خانه و اموال در مکه بود که پس از برگشت پیامبر بعد از هشت سال دیگر سراغ خانه و اموال خود نرفتند و هجرت یعنی آنچه را پیامبر در راه خدا داد دیگر پس نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم بیش از آنکه کلمه جوان را به کار برد،به جوانمردی تکیه کرده است، گفت:نمود جوانمردی را می‌توان در رفتار و شخصیت حضرت امام علی(علیه السلام) و دیگرامامان معصوم دید که نمودی دو چندان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی یکی از آداب جوانمردی را رعایت حیا و عفت دانست و گفت:امام خمینی(ره) بارها از شاه و تصمیمات حکومتی او انتقاد می‌کرد اما هرگز روابط ناسالم خانوادگی و فساد اخلاقی خاندان پهلوی را آشکار نمی‌کردند و این نمونه‌ای از جوانمردی است.

وی نمک خوردن و نمکدان نشکستن را از دیگر آداب جوانمردی برشمرد و اظهار کرد: همه ما مرهون و نمک‌خورده خون شهدا هستیم، همه ما مدیون زحمات امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم و خیانت به آن‌ها نمک خوردن و نمکدان شکستن است.

 استاد عالی حوزه و دانشگاه،احترام به زنان،کمک به فقرا و ضعفا، احترام به سادات و اولاد پیامبر، یادآوری خوبی‌ها و چشم‌پوشی از بدی‌ها را از دیگر آداب جوانمردی برشمرد.

وی با اشاره به جوانمردی حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)در واقعه بزرگ عاشورا،عنوان کرد:جوانمردی به جنسیت نیست بلکه ممکن است هر زنی هم بتواند جوانمرد باشد و مردی هم جوانمرد نباشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به خداوند و روز قیامت، اعتقاد به ائمه اطهار(علیهم السلام) و پیامبر اکرم(صلوات علیه وآله وسلم) و اعتقاد به نماز و عبادات از جمله اعتقادات ما هستند، تصریح کرد: اسلام و انقلاب در این برهه از زمان علاوه بر افراد معتقد به افراد جوانمرد نیازمند است؛ که بتواند خون شهدا را حفظ کند.

این قرآن‌پژوه برجسته کشور با اشاره به اینکه انقلاب به جوانمردان شجاع نیازمند است،افزود:انقلاب افراد جوانمردی چون سیدحسن نصرالله را نیاز دارد که با شهامت تمام در مقابل تهدیدات و حمله‌های اسرائیل بایستد.

وی،چشم‌پاکی، نخوردن لقمه حرام، گذشت از خود برای سیر کردن دیگران و چشم طمع به خانه همسایه نداشتن را از دیگر مصادیق جوانمردی برشمرد.

‌شایان ذکراست:اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از سال 1371در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری آغاز و سپس در شهرستان گلپایگان ادامه یافت و امسال چهارمین سال است که درشهرکرد این طرح اجرا می‌شود که در مجموع 23 سال از اجرای این طرح می‌گذرد.

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *