برای داشتن نفس آرام به دنبال راهنمایی‌های ارزشمندحضرت امام رضا(علیه السلام) باشیم

خانه / استان ها / برای داشتن نفس آرام به دنبال راهنمایی‌های ارزشمندحضرت امام رضا(علیه السلام) باشیم

صدیقی0

امام جمعه موقت تهران در سفر به شهرکرد گفت:برای داشتن نفس آرام به دنبال راهنمایی‌های ارزشمندحضرت امام رضا(علیه السلام) باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت‌الله کاظم صدیقی اظهار کرد: اشرافیتی که امروز انقلاب را تهدید می‌کند، سبب ایجاد ریخت‌وپاش‌ها، حقوق‌های میلیاردی و تسهیلات میلیاردی با سودهای کلان شده و این اشرافیت انقلابی و ضدانقلابی را مشخص می‌کند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر بیان داشت: در حالی که برخی از افراد جان‌برکف برای دفاع از حرم ائمه اطهار علیهم السلام و اسلام ناب به سوریه می‌روند افرادی با اشرافیت آرامش انقلاب و مردم را تهدید می‌کنند.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت امام رضا(علیه السلام)افزود:آن امام همام (علیه السلام)در مقام ولایت‌عهدی بودنداما نه‌تنها دچار اشرافیت نشدندبلکه ضداشرافیت نیز عمل می‌کردند و خود رااز مردم،خدمتگزاران و زحمت‌کشان جدا نکردند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: حضرت امام رضا(علیه السلام) با سبک زندگی خود اشرافیت را ممنوع کرده و مأمون را زیرسؤال بردند و عملاً نشان دادند که خلافت با سلطنت سازگار نیست و امامت امری است که سبک زندگی‌اش با توده مردم همخوانی دارد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امام رضا(علیه السلام) با برگزاری مناظرات و پاسخگویی به همه سؤالات، شبهات را از بین می‌بردند و در حالی که سؤالات پیچیده و مسائل خاص مطرح می‌شد ایشان بی‌درنگ پاسخ می‌دادند که این نشان می‌دهد علم ایشان علم الهی و لدنی بوده است و ایشان لسان‌الله بودند.

آیت الله صدیقی عنوان کرد:امام رضا(علیه السلام) در توصیف امامت و پاسخ به افرادی که معتقد بودند دین از سیاست جدا است، می‌فرمودند امامت زمامداری دین است و امام مانند خورشید تابان و  ابر بارش‌دار بوده و نسبت به آحاد مردم مانند مادری پرمهر است که فرزندان خود را با رأفت پرورش می‌دهد.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: حضرت امام رضا(علیه السلام) با آمدن به ایران عینیت قرآن، دین و سیاست را نشان دادند و قبول نکردن خلافت از سوی ایشان کاملاً سیاسی بود چراکه خلافت مسئله‌ای نبود که مأمون آن را به ایشان واگذار کند بلکه انتصاب امامان انتصابی الهی بوده و منصب امامت در ذات امامان قرار دارد و مسئله انتخابی نیست که با رأی دادن انجام شود بلکه امام برای هدایت انسان بوده و وجود ایشان عالم‌گیر است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد:لازم است برای داشتن نفس آرام به دنبال راهنمایی‌های ارزشمندحضرت امام رضا(علیه السلام) باشیم و باید از ایشان به عنوان الگو و اسوه بهره‌مند شویم.

انتهای خبر/

بازدیدها: 85

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *