بیانات امام خامنه ای در دیدار با نخبگان علمی جوان(95/7/28)

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / بیانات امام خامنه ای در دیدار با نخبگان علمی جوان(95/7/28)

در جنگ نرم، در جنگ عمیق، در جنگ فرهنگی، شما در یک مرحله پیروز میشوید امّا این به معنای پیروزی دائمی نیست؛ باید انتظار داشته باشید که طرف مقابل مجدّداً خودش را آماده کند، جمع وجور کند و حمله بکند

1- اثرات انقلاب اسلامی, اثرات فرهنگی انقلاب اسلامی:
انقلاب اسلامی یک تحوّل عظیم ایجاد کرد. در انقلاب، خودباوری و اعتماد به نفس، به جنگِ وابستگی رفت؛ خدا هم کمک کرد.

2-در جنگ نرم، در جنگ عمیق، در جنگ فرهنگی، شما در یک مرحله پیروز میشوید امّا این به معنای پیروزی دائمی نیست؛ باید انتظار داشته باشید که طرف مقابل مجدّداً خودش را آماده کند، جمع وجور کند و حمله بکند.

3-آفت وابستگی، بعد از انقلاب به شکلهای دیگری در کشور بازتولید شد… بازتولیدِ همان فرهنگ وابستگی، منتها با یک ادبیّات شیک و رنگ آمیزی شده و قالب بندی شده و بسته بندی شده به اسمهای دیگر: جهانی شدن، وارد شدن در خانواده ی جهانی.

4-آفت بزرگ دنیای قدرتمندِ امروز این است که آنجایی که قدرت هست، ایمان نیست.

5-تربیت نسل انقلابی، راه تحقق تمدّن نوین اسلامی:
چنین نسلی لازم داریم: بایستی ایمان، سواد، غیرت، شجاعت و خودباوری، انگیزه ی کافی و توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، چشم را به اهداف دور متوجّه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین “امر الله جُمجُمَتَک” زندگی و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیّت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنی ؛ یک موجود انقلابی؛ معنای انقلابی این است.

6-جنبش نرم افزاری, آمادگی برابر دشمن:حرکت نهضت علمی دشمن دارد؛ دشمنش کیست؟ حالا بعضی خواهند گفت تا فلانی میگوید دشمن،مقصودش آمریکا و صهیونیست ها و مانند اینها است و توهّم توطئه دارد؛ نه، توهّم توطئه نیست،شناخت توطئه و دیدن توطئه است.

7-سطح فکر جوانها در زمینه های مسائل مذهبی بالا رفته؛ کار فرهنگی باید به همین نسبت رشد پیدا کند.

8-حضور شما بچّه های نخبه در اردوهای جهادی، شما را با اوضاع کشورتان، با قشرها، با وظایف سنگینی که برعهده ی همه ی ما هست و با کم کاری های ما در طول این سالهای بعد از انقلاب آشنا میکند و حرکت می دهد؛ خون در رگهای انسان با حضور در یک چنین جاهایی جریان پیدا میکند.

9- تکریم نخبگان, قدردانی از نخبگان, پیشرفت ملت ایران:
آنچه نگاه به نخبگان را به عنوان یک فریضه و واجب غیرقابل اجتناب بر همه ی مسئولان لازم میکند، یک هدف بزرگ است. آن هدف عبارت است از تبدیل کشور ایران به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف صاحب حرف نو در مسائل بشری و در مسائل بین المللی.

Views: 139

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *