بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأترزمندگان اسلام

بیست و نهمین نشست و هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / بیست و نهمین نشست و هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام

📢بیست و نهمین نشست و هم اندیشی سخنرانان و مبلغین مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام در مجتمع فرهنگی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در شهر مقدس قم با حضور معاونین ستاد مرکزی هیات رزمندگان و مشارکت بیش از صد و پنجاه نفر از سخنرانان و مبلغین مرتبط با هیات رزمندگان در روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار گردید.

 

میزبان و دبیر نشست حجت الاسلام مجتبی سفیدی
حجت الاسلام مجتبی سفیدی دبیر نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام

📌در آغاز این نشست، پس از تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، حجت الاسلام مجتبی سفیدی، معاون آموزش هیأت رزمندگان، به عنوان مدیر و مسئول برگزاری، ضمن خیرمقدم، اولین اثر این جلسات و نشست سخنرانان را هم افزایی، هم فکری و ایجاد علقه بین سخنرانان بیان فرموده و افزودند:

دغدغه ما این است که رابط خوبی بین علما و جلسه‌داران در استان‌ها و شهرستان‌ها باشیم، امسال بیش از هفتاد سخنران برای امر تبلیغی ماه‌های محرم و صفر به جلسات شهرهای مختلف کشور معرفی شده‌اند.

 

بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام
دکتر رفیعی و شیخ مجتبی سفیدی

 

📌در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به بیان تحول در امر تبلیغ دین پرداختند و بیان داشتند:
امروزه جریان ماتریالیسم باعث سیطره حس بر عقل انسان شده و بشر امروز ماتریالیستی تربیت و رشد پیدا می‌کند، لذا دین را باید به‌طور ملموس، محسوس و واقع‌گرایانه به مردم معرفی کرد‌ و به‌جای اثبات کلامی و عقلی حقایق دینی که گاهی موجب نفرت می‌شود به بیان توصیفی پرداخته شود.

بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

 

📌در این جلسه حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به ضرورت ارائه روشمند مباحث دینی در سخنرانی ها اظهار داشتند: باید در منابر و سخنرانی ها از پراکنده گویی پرهیز کرده و موضوع منسجم و واحدی را با روشمندی خوب ارائه کرد.

بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام
حجج الاسلام پناهیان و ماندگاری

 

وی در ادامه افزود: قرآن کریم در زمینه تبیین بیانی، می فرماید که سخنران باید سه ویژگی را در سخنرانی خود رعایت کند که عبارتند از: مستند بودن مطالب، قابل فهم بودن برای عامه مردم و کاربردی بودن مطالب.

مستند صحبت کردن در امر تبیین، قابل فهم برای مردم بوده و به صورت کاربردی و به لسان مردم تبیین شود.

بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام
حجت الاسلام دکتر رفیعی

 

📌در ادامه این نشست حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی‌ از اساتید حوزه و دانشگاه در دو بخش نکات خود را بیان فرمودند: در بخش اول به بحث غدیر و معرفی دو کتاب مهم در این خصوص پرداختند، یکی کتاب حدیث غدیر مع سیدنا علی بن ابی طالب نوشته عبدالوهاب بن ناصر الطریری و دیگری کتاب آیت الله سید علی میلانی به نام حدیث غدیر شبهات المعاصرین.
در بخش دوم استاد رفیعی در خصوص محرم و ویژگی های اهلبیت علیهم السلام نکاتی را بیان داشتند. در واقع به نه ویژگی کلیدی مکتب اهلبیت علیهم السلام پرداختند که به آنها اشاره مختصری میشود: قرآن محوری، سنت محوری، عملگرایی، عقلانیت، علم‌گرایی، اعتدال، جامعیت، ولایت‌محوری و فتح باب اجتهاد.

 

📌در پایان نشست حجت الاسلام میلانی نژاد به ذکر توسل و مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداختند و حاضرین را مستفیض نمودند.

 

📌لازم بذکر است در این نشست هم اندیشی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن سفیدی امین معاون اجرایی ستاد مرکزی هیأت رزمندگان به همراه حاج یوسف ارجونی معاون امور استان‌ها و حاج محسن صلواتی معاون شعراء و مادحین هیأت رزمندگان اسلام حضور داشتند.

بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام
حجت الاسلام سید حسین مومنی

 

📌در حاشیه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در نشستی صمیمانه با اعضای خطابه و منبر با تاکید بر مشارکت حداکثری و لزوم وحدت در جبهه انقلاب فرمودند:

نگاه دشمن به دست رأی دهندگان است، نباید اجازه دهیم دشمن شاد شود. باید در مرحله اول فارغ از جناح گیری های سیاسی مردم را تشویق به رأی دادن کرد بعد به معرفی فرد اصلح بپردازیم، حضور پرشور در انتخابات تجدید بیعت ملت با امامین انقلاب است.

بیست و نهمین نشست سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام
حجت الاسلام سید حسین آقامیری
حجت الاسلام شحیطاط
حجت الاسلام دکتر رفیعی

 

 

ارتباط با معاونت آموزش هیأت رزمندگان اسلام

02536621990

09381161516

📩سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان
https://eitaa.com/joinchat/1354563618Ca79a3442d2

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *