تجلیل از حماسه آفرینان والفجر8 در شهرکرد

خانه / استان ها / تجلیل از حماسه آفرینان والفجر8 در شهرکرد

والفجر8

مراسم گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 با حضور جمعی از رزمندگان عملیات والفجر 8 و مسئولان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و بزرگداشت یاد و خاطره ایثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات والفجر9، گفت: آنچه امروز به شدت به آن نیازمندیم عمل کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گلپایگانی، با اشاره به دغدغه ها و نگرانیهای امروز با توجه به شرایط روز جامعه و منطقه، تأکید کرد: در شرایطی هستیم که احساس می کنیم باید قبل از آنکه به دهه فجر بپردازیم باید به دغدغه ها بپردازیم.

وی، رسالت دلسوزان در مواجهه با خطر اتی که غبار روی آنها را گرفته و انقلاب اسلامی را تهدید می کنند را سنگین خواند و بصیرت انقلابی مردم را از مهم ترین پشتوانه های انقلاب اسلامی در خنثی سازی توطئه های دشمنان برشمرد.

سردار رضا محمدسلیمانی نیز دراین مراسم، با بیان خاطراتی از عملیات والفجر8، افتخارات امروز را مرهون برکت خون پاک شهدا و رشادت های رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس دانست.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یوم الله22 بهمن، تأکید کرد: فردا مردم ایران اسلامی، قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارند و در انتخابات سرنوشت ساز اسفند نیز با خلق حماسه دیگر، جلوه هایی از عزت و سرافرازی خود را در تاریخ ثبت می کنند.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز با اشاره به اهمیت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی میلیونی 22بهمن، به مسئله نفوذ اشاره کرد وراهکارهای مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمنان را تبیین کرد.

حجت الاسلام کریم سرافراز، افزود: در طول سالیان متمادی یكی از جاهایی كه دشمن چشم طمع داشته، تضعیف جایگاه ولی فقیه بوده و یكی از راه های نفوذ را مجلس خبرگان رهبری می داند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تأکید كرد: به لطف خداوند و رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری و حمایت های مردم این توطئه تا كنون خنثی شده است و در این دوره هم به لطف خدا و بصیرت آحاد مردم نقشه شوم دشمنان نقش برآب می شود.

سرهنگ پاسدارسیدباقرحسینی نیزاظهارکرد:این مراسم با هدف تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(ره)، پیمان مجدد با مقام معظم رهبری و انس و اخوت و تجمع رزمندگان و زنده کردن یاد و خاطره 8سال دفاع مقدس برگزار شده است.

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: در این روز، سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات گرامی داشته می شود و از حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس تجلیل می گردد.

وی، با اشاره به اهمیت عملیات آزادسازی فاو، افزود: در والفجر 8 عملیاتی به وسعت 940 کیلومتر انجام و شهر فاو توسط رزمندگان تصرف و شهر بصره عراق مورد تهدید واقع شد.

حسینی، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ قمربنی‌هاشم(علیه السلام) در این عملیات بیان کرد: در این عملیات بیش از 3 هزار رزمنده از تیپ قمربنی‌هاشم(ع) شرکت کرده بودند که بیش از 260 رزمنده شهید و یک نفر نیز اسیر شد.

وی، یادآور شد: به دلیل اینکه رعایت اصول حفاظتی در موفقیت عملیات بزرگ والفجر 8 نقش مهم و اساسی داشته است، 20بهمن به نام روز حفاظت اطلاعات نام‌گذاری شده است.

شایان ذکر است: در این روز یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از عملیات غرورآفرین والفجر8 پرداختند و در پایان از حماسه آفرینان این عملیات بزرگ تجلیل شد.

انتهای خبر/

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *