تمرد از امر ولی فقیه بالاترین گناه است

خانه / استان ها / تمرد از امر ولی فقیه بالاترین گناه است

سرافراز14

حجت الاسلام سرافراز گفت: کسانی که دم از اسلام رحمانی می زنند بدانند که اصل اسلام و ارزش ها در سایه ولایت و تولی و تبری تحقق می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام کریم سرافراز تبریک اعیاد ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره استادشهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم، گفت:از اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مبانی فکری و اعتقادی انقلاب همواره مرد هجوم آشکار و پنهان بی امان دشمنان بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: یکی از مصادیق بارز تهاجم فرهنگی دشمن، سُست کردن اعتقادات دینی جوانان و جداکردن آنها از مبانی اسلامی است که در سال های اخیر شتاب و وسعت بیشتری پیدا کرده است.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: دشمنان انقلاب هم خوب می دانند که یکی از مؤثرترین راهها برای به شکست کشاندن این انقلاب اسلامی که دستاورد خون هزاران شهید و ثمره مجاهدت روحانیت معظم شیعه در تاریخ معاصر می باشد، استحاله فرهنگی آن و به فراموشی سپردن معارف قرآن و اهلبیت است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،تأکید کرد:بدون شک برجسته ترین ویژگی شهید مطهری، خرافه زدایی و ترسیم چهره ی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و وقف سرمایه ی عمر خود در این راه مقدس بود.

وی، گفت: حضرت امام (ره) در پیامی برای این شهید سعید می فرمایند: “او در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود.”

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اظهار کرد: آثار قلم و زبان ادبی این شهید بزرگوار استثناء آموزنده و روان بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیده نشأت می گرفت برای عارف و عامی سودمند و فرح زاست.

حجت الاسلام سرافراز، خاطرنشان کرد: امروز هم نیاز نسل جوان ما به شناخت معارف اسلام ناب و به دور از هرگونه کج فهمی و التقاط، آنگونه که شهید مطهری آن را می فهمید و تبیین می کرد اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،با اشاره به نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، همزمان با سالروز شهادت علامه بزرگوار مرتضی مطهری بیان کرد: به این مناسبت در تمامی رده های سپاه و بسیج استان، برنامه های مختلف فرهنگی و عقیدتی اجرا و به تبیین فعالیت های واحد عقیدتی سیاسی پرداخته می شود.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به حدیث شریف امام صادق علیه السلام، علما را میراث داران انبیاء و پیامبران دانست و گفت: به تعبیری ارزش عالِم و معلم در این حدیث به ارزش پیامبران الهی پیوند خورده است؛ چون میان مورِث و وارث سنخیت و رابطه لازم است و در حقیقت عالمان باید فرزندان حقیقی پیامبران باشند، تا از آنها ارث ببرند و دیگران به واسطه معلمان با ارث انبیاء آشنا می شوند و به بازار آنها راه پیدا می کنند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان حدیثی از امام باقر علیه السلام جایگاه ولایت در جامعه اسلامی را تبیین کرد و گفت: اگر انسانی شبها به عبادت بایستد، روزها روزه بدارد، تمام عمرش حج بگذارد و همه اموالش را در راه خداوند صدقه بدهد؛ ولی ولایت ولی خدا را نشناسد و اعمالش بدون راهنمایی آن ولی خدا باشد، هیچ ثوابی به او در آخرت داده نمی شود و هیچ حقی به گردن خدا نخواهد داشت و اصلاً اهل ایمان نخواهد بود، یعنی ملاک ایمان و کفر مبتنی بر شناخت امام و اطاعت بعد از شناخت می باشد.

حجت الاسلام سرافراز، نقش و اهمیت ولایت در خنثی سازی فتنه ها را تبیین کرد و افزود: وجود ولایت فقیه بعنوان رأس الخیمه نظام عامل مهمی در کنترل فتنه ها و جبران بخشی از خسارت های ناشی از این فتنه های بزرگ به کشور و نظام در سال های 78 و 88 بود.

وی، ادامه داد: کسانی که دم از اسلام رحمانی می زنند و این واژه را را لقلقه زبان خود می سازند، بدانند که اصل اسلام و ارزش ها در سایه ولایت و تولی و تبری تحقق می یابد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،بالاترین گناه را تمرد از دستور و امر ولی فقیه دانست و تأکید کرد: تمرد از فرمان ولی فقیه، منشأ گناهان بزرگ و فساد در جامعه می شود و زحمات و خون های شهدای از بین می رود؛ زیرا ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است.

انتهای خبر/

Views: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *