تکریم فضایل زن، ارج نهادن به کل جامعه است

خانه / استان ها / تکریم فضایل زن، ارج نهادن به کل جامعه است

زندگی29

مدرس دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: هویت زن، هویت جامعه است و ارزش نهادن به زن و تکریم فضایل و کمالات او، در واقع ارزش گذاشتن به کل جامعه و ارج نهادن به همه زیبایی‏های انسانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ الهام شریفی در جمع بسیجیان خواهر بسیج دانشجویی استان ، به جایگاه زن در خانه و اجتماع و مقایسه ی آن در زمان گذشته و حال اشاره کرد و اظهار داشت: حقیقت برگرفته شده از آیات قرآن کریم مبنی بر ارزش نهادن به منزلت اجتماعی زنان، از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و فرهیختگان اسلامی قرار داشته و بر آن، تأکید شده است.

الهام شریفی ادامه داد: در زمان گذشته زن فقط باید درخانه حضور می داشت و به مسائل خانه، خانواده و فرزندپروری و… می پرداخت؛ ولی زمان حال علاوه بر این مسائل ، زن ضمن ورود در اجتماع به فعالیت در زمینه های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و… نیز می پردازد.

وی، به وضعیت حجاب و پوشش درجامعه ی ما و جوامع غربی خصوصا دانشگاهها با استناد به کتاب “نیم نگاهی به ضوابط پوشش دردانشگاه های جهان ” اشاره کرد و افزود: دین مبین اسلام با همه ظرافت ها و سهل گیری های پوشش همچنان دین برتر در خصوص امنیت اجتماعی زنان به شمار می رود.

مدرس دانشگاه های چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانات شهید مطهری (ره)که زن راشخص گرانبها می داند نه شی ءگرانبها، گفت: این شهید گرانقدر شخصیت بانوان را در دو چیز می دانسته اند و آن رابه دوچیز وابسته می دانند: یکی رشد استعدادهای خاص انسانی یعنی علم ، اراده ، قدرت ابتکار و خلاقیت و دیگری دوری ازابتذال و موردبهره گیری مرد بودن .

وی افزود: حضوری مؤثر و كار آمد در مدیریت جامعه همراه با منزلت والای اجتماعی و شخصیتی گرانبها باعث شده است که غرب و شرق در حیرت از نحوه کارآفرینی زنان در جامعه شوند.

انتهای خبر/

Views: 123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *