خاطره حاج صادق آهنگران از هیات در دفاع مقدس

خانه / اختصاصی هیأت / خاطره حاج صادق آهنگران از هیات در دفاع مقدس

صادق آهنگران اولین مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان و عضو فعلی ستاد مرکزی  سال ۱۳۶۳ و دوران دفاع مقدس، هیأت عاشقان ثارالله منسوب به سپاه در اهواز شکل گرفت. این شهر نزدیک منطقه جنگی بود و ضرورت ایجاد کرد که هیأت عاشقان ثارالله تشکیل شود.

محمدصادق آهنگری معروف به صادق آهنگران (زادهٔ ۱۳۳۶ اهواز) خواننده، نظامی و مداح ایرانی است. که در طول جنگ ایران و عراق از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

حاج صادق اهنگران افزود: در یکی از شب‌های ماه محرم بنده و شهید حسین علم الهدی در دزفول بودیم. که به شدت زیر موشک‌باران صدام بود. و در آن شب موشک ۱۲ متری به دزفول شلیک می‌کرد. مردم دزفول به شهر‌های دیگر مهاجرت نمی‌کردند بلکه شب‌ها به شهرک‌های اطراف می‌رفتند و روز‌ها به خانه خود بازمی‌گشتند. به آقای علم الهدی گفتم اینجا زمانی شب‌ها عزاداری‌های باشکوهی برگزار می‌کردیم و متاسفانه با این موشکباران خیلی خلوت شده است. همان موقع ایشان به من گفت ما دست به کار شویم و هیأتی راه‌اندازی کنیم. به سفارش مکرر این شهید بزرگوار سه چهار نفری شروع به عزاداری کردیم و در ادامه نیرو‌ها اضافه شدند و در نهایت جمعیت زیادی از نیرو‌های رزمنده وارد خیابان‌ها شده و مراسم عزاداری باشکوهی برگزار شد.

آهنگران گفت: اولین هیأت در اهواز، دیگری در قم ایجاد شد. همدان، مشهد و . هم محل برپایی هیأت عاشقان ثارالله بود. با محسن رضایی این موضوع مطرح شد تا در صورت اجازه شعبه تهران ایجاد شود و این هیأت‌ها یکپارچه شود. همان موقع ایشان قبول کرد و ۳۰ میلیون تومان به من داد تا این کار را انجام دهم. پاتوق اولیه ما مسجد قدس پیروزی بود.

این مداح اهل بیت تصریح کرد: جلسات این هیأت، پنجشنبه‌ها برگزار می‌شد. چند مرتبه ترکیب مسئولان هیأت تغییر کردند و در نهایت با حضور سردار نجات، هیأت مستحکم شد. بعد از استمزاج از مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند این هیأت خودجوش باشد، موجب تعطیلی و تضعیف دیگر هیأت‌ها نباشد و سازمانی نباشد.

 

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *