حجت الاسلام پناهیان: شاخصه اصلی ایمان و اسلام حساسیت نسبت به حاکمیت دین در جامعه است

خانه / اختصاصی هیأت / حجت الاسلام پناهیان: شاخصه اصلی ایمان و اسلام حساسیت نسبت به حاکمیت دین در جامعه است

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم هفتگی هیات رزمندگان اسلام که روزهای جمعه هر هفته ساعت 16 در فاطمیه بزرگ تهران برگزار می شود. بیان کرد:

فردی ممکن است معتقد به خدا و دین باشد ولی مومن نباشد شاخصه اصلی ایمان و اسلام حساسیت نسبت به حاکمیت دین مبین اسلام و جامعیت و فراگیری آن در جامعه است.

روضه امام حسین بدون توجه به توسعه قدرت اسلام یک انحراف از دینداریو عزاداری است عصاره معنویت و محبت به اهل بیت بایستی در عرصه سیاست جلوه کند. انتظار فرج و مهدویت فقط نبایستی منحصر و معطوف به برنامه های آیینی و مناسبتی باشد. بلکه بایستی در تمام شوون و سبک زندگی مسلمین و مومنین ظهور و بروز نماید ممکن است.

فرهنگ دینی جامعه اعتقادی، اخلاقی و ولایی باشد ولی مهدوی نباشد.

اینکه امام خمینی(ره) فرمود انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است. یعنی اینکه تقویت اسلام و مسلمین و قدرت یافتن آن بایستی دغدغه اصلی همه مردم و مسوولین باشد.ایشان با اشاره به آیه 19 سوره حدید فرمودند مصداق بارز صدیقون همانانی هستند که در زمینه سازی برای قدرت اسلام و ظهور صادقانه تلاش و مجاهدت مینمایند.

عصاره دینداری

یکی از ملاک های اصلی در اینکه هرکسی خود را بیازماید که آیا ما در مسیر اسلام و ایمان هستیم. اینست که ما چقدر منتظر واقعی ظهور و تشکیل جامعه مهدوی می باشیم. عصاره دینداری و نتیجه عملی ان بایستی به مهدویت منجر گردد. یکی از شاخصه های دغدغه مندی و حساسیت نسبت به ظهور تقویت فرزندان مهدوی و تولید نسل مهدوی است.

 

مراسم هفتگی زیارت آل یاسین 27 مهرماه برگزار می گردد

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *