حجت الاسلام تراشیون: نسل ما باید امام زمانی(عج) تربیت شود که خاستگاه آن خانواده است

خانه / اختصاصی هیأت / حجت الاسلام تراشیون: نسل ما باید امام زمانی(عج) تربیت شود که خاستگاه آن خانواده است

حجت الاسلام تراشیون:نسل ما باید امام زمانی تربیت شود که خاستگاه آن خانواده است.

 

حجت الاسلام تراشیون گفت: نسل ما باید امام زمانی تربیت شود که خاستگاه آن خانواده است. همه باید زمینه تربیت نسل مهدوی را فراهم بیاورند.

 

به گزارش خبرنگار هیأت رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام تراشیون کارشناس مسائل دینی ، در مراسم دعای ندبه که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. گفت: درعصر غیبت تمام ارکان جامعه باید پویا و در مسیر آگاهسازی جامعه حرکت کند. و این مختص یک قشر خاص نیست. بلکه همه بخش‌ها باید به این امر ورود پیدا کنند.

 

وی افزود:

در برخی موارد زیر ساخت‌های فکری آماده است. به عنوان مثال در سند بنیادین آموزش و پرورش، ماموریت دارد  که نسلی مهدی یاور تربیت کند. برخی رسانه‌های ما هم، پویا و فعال نگاه مهدوی را در جامعه ایجاد می‌کنند. همچنین برگزاری محافل و مجالس که به نام امام زمان(عج) معارف دینی را تقویت می‌کنند  در مسیر آماده سازی جامعه برای ظهور حرکت می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه تربیت نسلی ما باید اینگونه باشد. که فرزندانمان ولایت پذیر ائمه معصومه باشند عنوان کرد:

یاد و نام حضرت حجت باید در خانه‌های ما جاری باشد. بسیاری از موارد نوع نگاه کردن‌ها، شنیدن‌ها و گفتن‌ها می‌تواند یاد ایشان را زنده نگه دارد. ما باید مصادیقی از این موارد را در خانه‌های خود داشته باشیم که فرزندان ما از کودکی با نوای یا صاحب الزمان(عج) آشنا شوند و این شنیدن در عمق وجود  آنها شکل گیرد.

 

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه سبک زندگی غربی تلاش دارد که چشم انسان‌ها را از زندگی باطل پر کند، اظهار کرد:

یکی از ابزارهای آنها رسانه‌هایی است که در اختیار ما قرار دارد و هیچ جا ما را رها نمی‌کنند که چشم ما از دیدن باطل خلاصی داشته باشد. حجمی از مطالب به ذهن نسل امروز مخابره می‌شود که برای دنیا و آخرت آنها مناسب نیست.

 

وی ادامه داد: اگر والدین بخواهند محیط خانواده را محیطی برای تربیت مهدوی قرار بدهند باید برای فرزندان خود برنامه داشته باشند. اگر بخواهید یک نسل مهدوی را تربیت کنید خاستگاه اصلی آن خانواده است و نقش مادر در این ماجرا محوری است که باید فعال عمل کند.

 

این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد:

یکی از اشتباهاتی که با آن ناخواسته مواجه می‌شویم این است که همه هم و غم خود را برای پر کردن نیازهای زیستی فرزندان قرار می دهیم، پدر یک سرپناه و لقمه نان حلال برای فرزندان آماده می‌کند که این موارد مقدمه است، مراقب باشید دیگران برای فکر و ذهن فرزندان شما برنامه‌ریزی می‌کنند که از باطل پر ‌کنند لذا ما والدین پس از تامین نیازهای زیستی باید به مسایل فرازیستی و تربیتی فرزندان خود توجه کنیم. مبادا زمانی برسد به گذشته تربیت فرزندان خود نگاه کنیم و دست ما از تربیت معنوی و اخلاقی آنها خالی باشد. سرمایه‌گذاری برای این امور بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه برای فرزندان خود باید نقشه و راه تربیتی انس با قرآن، اهل بیت(ع) و معارف دینی تعریف کنیم. گفت:

درس و مدرسه لازم اما کافی نیست. اول علم شناخت خداوند است، ما در زمانی زندگی می‌کنیم که مهمترین بخش در تعلیم و تربیت بچه‌ها آشنا کردن بچه ها با خداوند و شناخت او است. که فرزندان ما را از بسیاری ناهنجاری‌ها به دور نگه می‌دارد.

 

وی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد:

حضرت خطاب به امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند «علی جان اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر از هر آن چیزی است که خورشید بر آن بتابد»؛ تربیت نسلی مهدوی هنرمندی، دغدغه‌مندی و برنامه‌ریزی درست می‌خواهد. حضرت عبدالعظیم در یک برهه‌ای دین خود را به امام عرضه می‌کند. امام هادی هم مهر تایید بر همه باورهای ایشان می‌زند. این یعنی اینکه فرد در یک مسیر صحیح قرار گرفته است، ما باید نسل خود را اینگونه تربیت کنیم، اگراینگونه تربیت کردیم که رضایتمندی امام معصوم را در به دنبال داشته باشد آن زمان می‌توانیم بگوییم که موفق هستیم.

 

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد:

دشمنان ما دنبال این هستند که اندیشه فرزندانمان را بر اساس اندیشه خود جهت بدهند و به نفع خود آنها را مصادره کنند. باید ما فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که دشمن پاتک بزنند، در روایات آمده است قبل از اینکه مرجئه ذهن فرزندان شما را پر کنند شما ذهن آنها را پر کنید. وقتی در محیطی اختلاف به وجود بیاید عملکرد آن محیط برای تربیت فرزندان کاهش پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام تراشیون افزود:

اولین جایی که ما باید به آن سامان بدهیم خانواده است چراکه شیطان به خانواده چشم طمع دارد یکی از ماموریت‌های مهم آن این است که پیوندهای مقدس را به هم بریزد، یکی از این پیوندها خانواده و زوجیت است که شیطان به شدت بر آن چشم طمع دارد، اولین نکته این است که زن و شوهر باید نسبت به یکدیگر صبور باشند. صبر فعال و پویا برای رضای خدا باشد.

 

وی گفت:

درباره صبر در زندگی مشترک روایات زیادی داریم که خداوند به آن پاداش‌های بسیار زیادی می‌دهد، در روایت است که خداوند ثواب ایوب پیامبر(ص) و آسیه همسر فرعون را در کارنامه آنها ثبت می‌کند، عذاب قبر ندارند ثواب شهید با آنها داده می‌شود، چرا که حفظ نظام خانواده بسیار ارجحیت دارد، با این صبر شما بینی شیطان را به خاک می‌مالید. مادر به تربیت فرزندان می‌پردازد. هر کس در هر مکانی قرار بگیرد اگر صبور نباشد نمی‌تواند به کار و زندگی خود ادامه بدهد. به شهید بهشتی تهمت‌های فراوانی می‌زدند از ایشان درخواست می‌کردند که پاسخ بدهند اما ایشان می‌فرمودند ما ماموریت‌های بزرگتر داریم و فرصت این را نداریم که پاسخگوی این موارد باشیم.

 

این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد:

حضرت زینب(س) اسوه صبر سخت‌ترین اتفاقات در کربلا برای ایشان رخ می‌دهد حضرت با آرامش و طمأنینه در پاسخ به یزید می‌گوید که من چیزی جز زیبایی ندیده‌ام این نتیجه و خروجی صبر ایشان است. مادری که ماموریت دارد که نسل خوبی تربیت کند بسیاری از سختی‌ها را تحمل می‌کند. امروز جبهه مقاومت با صبر و استقامت دشمن را خوار و زبون می‌کند. سید حسن نصرالله همواره سرشار از طمأنینه آرامش بود در حالی که در سخت‌ترین شرایط قرار داشتند. امروز آمریکا که خود را مهد تمدن می‌داند بیشترین قرص‌های آرامش بخش را مصرف می کند.

 

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه مادری که ماموریت اصلی خود را تربیت نسلی برای امام زمان می‌داند در سخت‌ترین شرایط هم می‌تواند فرزندان خود را خوب تربیت کند، عنوان کرد:

در چنین محیطی زن و شوهر باید عدالت رفتاری داشته باشند. بر اساس کلام امیرالمومنان امام علی(ع) نجات انسان در راستگویی است، در خانه‌ای که محور آن مبنا بر صداقت و راستگویی است آن خانه جایی است که می‌شود فرزند خوب در آن تربیت کرد.

 

وی با بیان اینکه دروغ یکی از بدترین بدی‌ها است، اظهار کرد:

وقتی زن و شوهر به یکدیگر دروغ بگویند فرزند هم به آنها دروغ می‌گوید، بدی‌ها در یک خانه جمع است که کلید آن دروغ است، در تربیت نسل مهدوی محیط بسیار اثرگذار است جبهه باطل محیط‌ها را به سمت ناامن و آلوده می‌برد. گاهی ممکن است فضای خانواده ما خوب باشد اما فرزند ما از شبکه‌های اجتماعی آلوده استفاده ‌کند. از طراحان و برنامه‌ریزان حاکمیتی می‌خواهیم که بدانند نسل ما به فضای امن نیاز دارد. در دعوای فیلترینگ و فیلترشکن‌ها نسل ما از بین نرود. شما در کشوری قانونگذاری و قانون نویسی می‌کنید که متعلق به امام زمان است. همه قوانین شما باید به سمت تربیت مهدوی باشد. اگر قانونی که می‌گذارید به سمت صلاح و صلح هدایت کند رو سفید خواهید شد. اما اگر به سمت گمراهی هدایت کند و روز قیامت گرفتار خواهید شد.

 

این کارشناس مسائل دینی در پایان خاطرنشان کرد:

در قانونگذاری خدا را در نظر بگیرید. امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند ما باید رضای خدا را محور کار قرار بدهیم اگر رضای مردم در آن بود بهتر اگر نبود خداوند در آخرت به شما پاداش می‌دهد، اگر می‌خواهیم خانه‌های ما خانه حضرت حجت باشد باید خانه بزرگتر داشته باشد، برای نسل خود بزرگی کنید آنها را رها نکنید، بزرگترها نسبت به خانواده خود مسئول هستند، بزرگ خاندان باید خاندان را هدایت کند و همه را در مسیر هدایت و امام زمان(عج) قرار دهد، بزرگترها خود را کنار نکشند وسط میدان باشند، نسل ما باید امام زمانی تربیت شود که خاستگاه آن خانواده است همه باید زمینه تربیت نسل مهدوی را فراهم بیاورند.

 

 

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *