حضور مداحان و مربیان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزش مداحی + تصاویر

خانه / استان ها / حضور مداحان و مربیان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزش مداحی + تصاویر

کارگاه آموزش مداحی با حضور اساتید مجرب حجت الاسلام خوشی وحاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

کارگاه آموزش مداحی با حضور اساتید مجرب حجت الاسلام خوشی وحاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ موضوع این کارگاه ویژگی های زندگانی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام بود که به بحث و گفتگو گذاشته شد.

در این گارگاه استاد حجت الاسلام خوشی به ابعاد مختلف و ویژگیهای منحصر به فرد امام حسن مجتبی علیه السلام پرداختند و خوش خلقی و سعه صدر، کریم بودن ، فضل و بخشش و انفاق ، ابهت و زیبایی و جمع کردن گروههای مختلف مردم جهت حفظ وحدت امت اسلام را از ویژگی های بارز آن امام همام دانست.

وی در ادامه به شرایط خاص دوران امام حسن مجتبی علیه السلام پرداخت و ادامه داد: حضرت امام حسن علیه السلام از طریق صلح اسلام را حفظ نمود و چهره کریه و ضد اسلام معاویه را بر ملاکردند و زمینه را برای قیام آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام فراهم نمودند.

در پایان سخنرانی به چند نکته اخلاقی اشاره کرد و گفت: انس با قرآن کریم در همه شرایط و زمان ها،و اهل فضل و بخشش و کرامت بودن باید از ویژگی های بارزیک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام باشد.

در آغار این کارگاه آموزشی استاد فراهانی به جمع بندی موضوع دستگاه ها و گوشه ها و نغمه های موسیقی پرداخت و لزوم فراگیری و اهتمام مداحان به دستگاه های موسیقی را برای پیشرفت و ارتقاء سطح علمی ایشان لازم دانست.

استاد فراهانی در ادامه این کارگاه به مداحی پرداخت.

قبل از شروع کارگاه آموزشی برادران مداح شرکت کننده در کلاس مجمع الذاکرین به تمرین و بیان نکات مداحی پرداختند.

شایان ذکر است این کلاسها به طور همزمان در ناحیه شهرکرد جهت خواهران و در نواحی بروجن،لردگان و اردل از طریق ویدئو کنفرانس پخش و مورد استقبال مداحان برادر وخواهر قرار گرفت.

 SAM_1645

SAM_1646

SAM_1638

SAM_1636

SAM_1644

 

 

انتهای خبر/

Views: 162

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *