حضور مداحان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی

خانه / استان ها / حضور مداحان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی

کارگاه آموزش مداحی با حضور اساتید مجرب الوندی وحاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان استان چهارمحال وبختیاری؛کارگاه آموزشی مداحان با موضوع اخلاق مداحی و شرکت فعال مداحان برادر و خواهر تشکیل شد.

در این گارگاه استاد الوندی بعضی از واژه های اخلاقی از جمله احترام به خود و دیگران ،مسئولیت پذیری، سلام و… را از ویژگی های منحصر به فرد یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بیان کرد.

وی ادامه داد: مثلا واژه احترام گذاشتن یک صفت پایدار است و اگر انسان برای خود احترام و منزلت قائل باشد می نواند به دیگران نیز احترام بگذارد.یعنی احترام به خود مقدمه ای برای احترام گذاشتن به دیگران است ، پس می بایست این الگوهای پایدار را در خود تقویت کنیم.

استاد الوندی گفت: احترام رفتار درون شخصی است مبتنی بر احساس ارزشمند و ما باید کاری کنیم تا طرف مقابل این احساس درونش متبلور شود.

وی افزود :یکی دیگر از نکات در مورد احترام اینکه احترام به افراد بلا شرط است توضیح اینکه ممکن است شخصی گنه کار باشد ولی تحت تأثیر رفتار دیگران قرار گرفته ، توبه کند و برگردد پس باید به دیگران احترام گذاشت ولو اینکه بدانیم چکاره است.

در آغار مراسم استاد محمد فراهانی به معرفی چند نرم افزار و کتاب از جمله نرم افزار نور و کتاب جامع الاحادیث از کتب معتبر شیعه پرداخت و سلسله کتب آموزش مداحی را برای ادامه کار مداحان توصیه کرد.

در این کارگاه برادران مداح حضور داشتند و قبل از کارگاه نیز مداحان در کلاس مجمع الذاکرین به تمرین و بیان نکات مداحی پرداختند.

شایان ذکر است: این کلاسها به طور همزمان در ناحیه شهرکرد جهت خواهران از طریق ویدئو کنفرانس  پخش و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

انتهای خبر/

Views: 60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *