حوادث غزه و لبنان؛ رسوایی بزرگ برای تمدن غرب

خانه / تازه ها / حوادث غزه و لبنان؛ رسوایی بزرگ برای تمدن غرب

حوادث غزه و لبنان؛ رسوایی بزرگ برای تمدن غرب

*رضا داوری

 

مقدمه:

  پس از روی کارآمدن ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، مقام معظم رهبری در تعبیری ظریف و حکیمانه چنین فرمودند:

«از این آقایی که آمده (ترامپ) متشکریم. تشکر به‌خاطر اینکه زحمت ما را کم کرد. چهره‌ واقعی آمریکا را نشان داد. آنچه که ما در سی و چند سال می‌گفتیم فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی در دستگاه حاکمه آمریکا. این آقا آمد در دوره‌ انتخابات و بعد از انتخابات این را علنی و عریان کرد.»

اگر روزی ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد. امروز نتانیاهو نخست وزیر سفاک رژیم صهیونیستی در حال نمایش چهره واقعی تمدن غرب و رسوایی آن در پیش چشم ملت های دنیا است. قتل و عام زنان ، کودکان و سالخوردگان ، بمباران بیمارستان ها، مدارس، مساجد، کلیساها، چادرهای آوارگان،استفاده از بمب های فسفری و آتش زا، قطع آب و برق و سوخت ومحاصره غیرنظامیان  وکوچ اجباری آنان، تنها بخشی از جنایاتی است. که در سکوت و همراهی تمدن غرب در حال وقوع است.

در این یادداشت با نگاهی گذرا بر حوادث منطقه، به دو محور اساسی خواهیم پرداخت. نخست به ریشه اصلی این درگیری ها که به نزاع تمدنی غرب با اسلام ناب محمدی (ص) باز می گردد. اشاره خواهیم داشت چرا که آنچه امروز در منطقه می گذرد. یک رویارویی و رقابت تمدنی است. که در یک سوی آن تمدن غربیِ مبتنی بر نظام لیبرال -دمکراسی قرار دارد. که هدف آن انقیاد و بردگی و استعمار تمام ملت ها و دولت ها است. و در سوی دیگر آن پیام الهام بخش انقلاب اسلامی ایران جای گرفته است. که ساخت تمدنی نوین بر مبنای آموزه های الهی همچون عدالت طلبی و آزادگی و عقلانیت و برادری و آرامش و رفاه می باشد را وعده داده است.

محور دوم این یادداشت

اشاره به رسوایی تمدن غرب در نسل کشی مردم فلسطین و لبنان در برابر دوربین های خبری دنیا دارد. اگرچه شهادت 40 هزار زن و کودک و غیرنظامی یک داغ بی التیام است. اما قاب های روزانه و شبانه ای که از منطقه غزه و ضاحیه لبنان بر صفحه رسانه های تصویری دنیا می نشینند. تعفن و نفاق و شیطان صفتی تمدن رسوای غربی را آشکار کرده است. 

عصاره محورهای فوق را می توان در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس مشاهده کرد که فرمودند :

« حوادث منطقه و ایستادگی و مجاهدت مقاومت، باعث تغییر در سرنوشت و تاریخ منطقه خواهد شد. برآیند کنونی حوادث منطقه، شکستی بزرگ نه فقط برای رژیم صهیونیستی بلکه برای تمدن و فرهنگ غرب است. صهیونیست‌ها فکر می‌کردند. به آسانی قادر به نابودی گروههای مقاومت هستند. اما امروز به رغم به شهادت رساندن بیش از ۵۰ هزار انسان بی‌دفاع و غیرنظامی و چند تن از سران برجسته مقاومت، و همچنین با وجود انبوه هزینه‌ها و حمایت‌های آمریکا و روسیاهی و نفرتی که در دنیا از آنها ایجاد شد. به طوری که حتی در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایتکاران راهپیمایی شد. جبهه مقاومت و جوانان مبارز در حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله و سایر گروههای مقاومت با همان عزم و قدرت در حال مبارزه هستند. که این شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است. و شکست بزرگ‌تر رسوایی فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب است.»  

 

 

 

برای دریافت مقاله  اینجا کلیک کنید

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *