حجت الاسلام حسینی اراکی

خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی تقدس زدایی از خانواده و زن است

خانه / اختصاصی هیأت / خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی تقدس زدایی از خانواده و زن است

حجت الاسلام حسینی اراکی: خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی تقدس زدایی از خانواده و زن است.

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: رابرت مرداک دشمن صهیونیستی می گوید دو چیز یکی خانواده و دیگری زن و مادر نزد مردم ایران بسیار مهم و مقدس است. بنابراین اگر می‌خواهید مکتب ایران و انقلاب ایران را نابود کنید. بروید خانواده و زن را به لجن بکشید آنها نابود خواهند شد.

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی کارشناس مسائل دینی در مراسم دعای ندبه که در مسجد جامع شهرستان ماسال استان گیلان برگزار شد. گفت: ۹۷ درصد از شهدای ما از مسجد به جبهه رفتند تلاش کنیم که رابطه خود و فرزندان خود را با مسجد حفظ کنیم.

وی افزود: طی دو ماه محرم و صفر با اهداف قیام اباعبدالله آشنا شدیم. ما باید در جهت تحقق آن اهداف هم تلاش داشته باشیم. امام حسین از قیام خود اهداف متعددی را دنبال می‌کردند. که مهمترین هدف ایشان عبارت از احیای دین، گفتمان ولایت و امامت و زمینه سازی برای عظیم‌ترین پروژه مکتبی و برنامه راهبردی یعنی ظهور حضرت بقیه الله العظم و جهانی شدن گفتمان امامت و ولایت و حاکمیت دین حق بر همه ادیان است.

حجت الاسلام اراکی ادامه داد:

کسی از بیرون در این زمینه ما را یاری نمی‌کند بنابراین باید خود تلاش کنیم. در قیام امام حسین(ع) حکمت های فراوانی وجود دارد. خداوند سه برخورد ویژه با امام حسین(ع) دارد. از اول خلقت تا امروز همه جا یاد و نام امام حسین(ع) بوده و خواهد بود. و هیچ پیامبری نبوده که بر امام حسین(ع) گریه نکرده باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای یک مکان و منطقه خاصی نیست بلکه فراملیتی و فرا قومیتی است، عنوان کرد:

اراده خداوند تعلق گرفته است که داستان امام حسین(ع) جهانی شود. امسال در ۱۲۰ کشور برای امام حسین(ع) عزاداری کردند. در پیاده‌روی اربعین صرفاً شیعیان حضور ندارند. بلکه مسیحیان نیز حضور دارند. خداوند امام حسین(ع) را زیبا و جذاب کرده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین است زیرا ایشان با مغناطیس و آهنرضا آهنربای خود بنا است که دل‌های مومنان را یکجا جمع کند و آن زمینه سازی ظهور با یاد و نام او فراهم ‌شود، ابراز کرد:

امام زمان(عج) می فرمایند شما یکی یکی نمی‌توانید منتظر من باشید. بلکه باید دل‌های همه شما یکجا جمع شده و دنبال من راه بیفتید. وقتی اجتماع قلوب شود در فرج من تاخیر نمی‌افتد.

حجت الاسلام حسینی اراکی بیان کرد:

جاودان شدن مکتب امام حسین(ع) نشانگر این است که ایشان یک ماموریت و رسالت فوق العاده عظیم دارند و آن زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است. وقتی امام زمان(عج) می‌آیند همه عالم با نام امام حسین(ع) آشنا هستند تا جایی که حضرت امام زمان(عج) هنگام ظهور خود را به نام جد غریبش امام حسین(ع) معرفی می‌کنند و آنها که امام حسین(ع) را می‌شناسند او را تصدیق می‌کنند و به او می‌پیوندند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امام زمان(عج) ولی دم و منتقم خون امام حسین(ع) است، گفت:

ما منتظران امام زمان(عج) اگر یک چیز را باور کنیم ناامید نمی‌شویم. و شور و حرارت ما به پژمردی و دل خستگی تبدیل نمی‌شود. و آن این است که روایات فراوانی داریم. که در نزدیکی ظهور امام زمان(عج) پرچمی یعنی حکومتی بلند می‌شود. که دو خصوصیت دارد در خصوصیت اول ماهیت آن همان ماهیت انقلاب امام حسین(ع) است.

یعنی رهبران و مردم آن دنبال احیای حق، گفتمان امامت و ولایت و دفاع و یاری مظلوم و دشمنی با ظالمان و مستکبران است. که در این مسیر جان می‌دهند. و رهبران آن از تبار اهل بیت هستند. دومین خصوصیت این انقلاب است. که از مشرق یعنی از یعنی ایران واقع می‌شود. مردم ایران نقش اصلی را در زمینه سازی ظهور بقیه الله الاعظم دارند.

وی ادامه داد: در این زمینه روایات متعددی در منابع اهل سنت و شیعه آمده است. پیامبر اکرم فرمودند از مشرق قیام و انقلابی واقع می‌شود. که آن قیام و انقلاب زمینه سازی سلطنت و حکومت فرزندم مهدی را انجام می‌دهند.

در روایتی آمده است که پیامبر اکرم فرمودند که آی مردم قوم فارس را احترام کنید چرا که دولت شما با آنها است. اینجا منظور از دولت حکومت امام زمان(عج) است. آنها زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کنند. در نقل دیگری می‌فرماید که مردم فارس قدرت ما اهل بیت هستند. آنها از دین حق، امام حق، مظلومان و مستضعفان عالم دفاع و برای این موضوع قیام می‌کنند. امام باقر(ع) فرمودند که من می‌بینم قومی را که از مشرق قیام می‌کنند. آنها نبردهای متعدد می‌کنند و بالاخره پیروز می‌شوند. آنها پرچم را نمی‌دهند مگر به صاحب آن امام زمان(عج) و کسانی که تحت این پرچم کشته می‌شوند. شهید محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت:

پیامبر(ص) فرموند شش بلا می تواند انقلاب را تهدید کند. اولین بلایی که به جان آنها می‌افتد مرض شهوت پرستی، اباهه‌گری، بی‌عفتی و بی‌حیایی است. اگر بنی امیه آن زمان بر گرده مردم سوار شد. و سبب شد که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) غریب بمانند. به این دلیل بود. که مردم آن زمان را به می‌گساری، رقص، بی‌حیایی و بی‌عفتی مشغول کردند. در همین مدینه مردم دنبال امام حسن(ع) و امام حسین(ع) راه نیفتادند. در همین مدینه ۴۰ سال پس از استقبال از پیامبر ۶ هزار نفر از مردم رفتند. که از یک زن رقاصه استقبال کنند. بنابراین مراقب باشیم. و اجازه ندهیم که مرض شهوترانی در بین ما رواج یابد.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه دشمن دنبال این است که مظاهر بی‌حیایی، بی‌عفتی، مرض جنسی و شهوت پرستی را در بین ما ترویج کند، ابراز کرد:

این بزرگترین و راهبردی‌ترین برنامه ابلیس است. رابرت مرداک ثروتمند و پولدار صهیونیست آمریکا که ۶۰ کانال تلویزیونی و ۱۳۰ روزنامه و مجله دارد برای ایجاد انحراف و گمراهی کار می‌کند. او می‌گوید ما ۴۰ سال خواستیم مردم ایران و مکتب آنها را نابود کنیم. جنگ و تحریم اقتصادی کردیم نتوانستیم ما فکر کردیم. که چگونه این ام القرای جهان که مدافع مظلومان عالم است. و پرچم حق و امامت را بالا گرفته نابود کنیم. به این نتیجه رسیدم که دو چیز یکی خانواده و دیگری زن و مادر نزد مردم ایران بسیار مهم و مقدس است. بنابراین اگر می‌خواهید مکتب ایران و انقلاب ایران را نابود کنید. بروید خانواده و زن را به لجن بکشید. آنها نابود خواهند شد. باید کار کنیم که زنان حیای خود را نداشته باشند. و به نقش عظیم مادری و تربیت نپردازند. و به امورات فرعی و زرق و برق دنیا مشغول شوند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مرضها مرض کفران نعمت است. که مردم به جای شکر نعمت دین و ولایت ناسپاسی کنند. و دچار عطش ثروت اندوزی و طمع به مال شوند.

مراقب باشیم دچار مرض رقابت در دنیا و چشم و هم چشمی نشویم. و مسابقه ما در تقرب به خدا باشد مسابقه ما در رسیدن به دنیا نباشد. مراقب باشید که مرض حسادت و کینه به جان شما نیفتد. که اگر اینگونه شود دین، قبر، قیامت، لایت پذیری و ولایت محوری شما را می‌سوزاند. و همه ارزش‌های شما را از شما می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم زمینه‌سازی ظهور داشته باشیم. و پای این انقلاب و مکتب ایستادگی کنیم. و مرعوب و منزوی نشویم از خداوند بخواهیم که در دوران غیبت طولانی بر در دین او ثبات قدم داشته باشیم، گفت:

کسانی که برای تعجیل در فرج او دعا می‌کنند. بدانند که همه پیام کربلا در این یک جمله است. که بر حق ایستادگی کنید حتی اگر هزینه بدهید. و این هزینه دادن تلخ باشد. مسیر و رهبر ما حق است. امروز ما داریم برای ثبات بر حق هزینه می‌دهیم. و بر این هزینه دادن افتخار می‌کنیم. مردم غزه و فلسطین ایستادگی می‌کنند. و ثبات قدم دارند. نزدیک ۴۰ هزار زن و کودک کشته شدند. اما آنها دست نمی‌کشند. و تسلیم نمی‌شوند. چرا که می‌دانند راهشان و کارشان حق است. که در مقابل ظالم ایستادگی کردند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در نیت، زبان و عمل صداقت داشته باشیم. ابراز کرد:

اصحاب امام حسین(ع) صداقت داشتند. نشان تربیت دینی ما این است که در هر کاری صداقت داشته باشیم. مهمترین نشان صداقت ما در این است. که در راه خدا و دین او مال، اولاد و جان خود را بذل کنیم. و هر آنچه داریم به امام خود بدهیم و از او توقع متقابل نداشته باشیم. و بترسیم از اینکه عوض بخواهیم چرا که شاید آنچه می‌دهیم ارزش عوض گرفتن نداشته باشد.

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *