خلاف سیره ی اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام) رفتار کردن، نشانه ی خروج از ولایت الهی است

خانه / استان ها / خلاف سیره ی اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام) رفتار کردن، نشانه ی خروج از ولایت الهی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری خلاف سیره ی اهل بیت (علیهم السلام) رفتار کردن را نشانه ی خروج از ولایت الهی دانست وگفت: خارج شدن از ولایت الهی فقط به گفتار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام حسن بت شکن در جمع روسای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان، گفت: امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند:«خوشا به حال شیعیان ما که در دوران غیبت قائم ما به رشته ولایت ما چنگ می زنند بر ولایت و دوستی ما و همچنین به برائت از دشمنان ما ثابت می مانند آن ها از ما و ما از ایشان هستیم،آن ها به امامت ما خرسند و ما از شیعه بودن آن ها خرسندیم،پس خوشا به حال آن ها به خدا سوگند آن ها فردای قیامت با ما و در درجات ما هستند.»

حجت‌الاسلام بت شکن با اشاره به معنای حبل الله  افزود: معنای حبل الله از زبان قرآن و پیامبر گرامی اسلام، وجود امام علی علیه السلام است و هر اجتماعی یک نقطه ی وحدت نیاز دارد و پیامبر گرامی اسلام، وحدت را امام علی علیه السلام و ائمه ی اطهار علیهم السلام  معرفی می‌کند و یکی از نشانه های شیعیان چنگ زدن به ریسمان ولایت ائمه ی اطهار علیهم السلام  در زمان غیبت امام عصر (عج) است.

وی ادامه داد: در روایات مختلف آمده است که به دلیل طولانی شدن امر غیبت مردم از آمدن امام زمان (عج) ناامید می شوند و برخی از ولایت الهی به تدریج خارج می شوند و خارج شدن از ولایت الهی فقط به گفتار نیست، چون که گاهی ما به زبان نمی آوریم که از ولایت ائمه خارج شده ایم ولی در اعمال و کردار و رفتار خود به گونه ای عمل می‌کنیم که خلاف سیره و سبک زندگی ائمه معصومین علیهم السلام است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به فرموده ی مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و سبک زندگی اسلامی افزود: زندگی های امروزی چنان آرام و به نرمی به سمت و سوی زندگی های غربی سوق پیدا کرده که همه ی ما به نحوی از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم و از مسیر اولیاء دین به تدریج در حال خروج هستیم.

حجت‌الاسلام بت شکن با بیان اینکه امام موسی کاظم علیه السلام یکی دیگر از نشانه های شیعیان را برائت و دوری از دشمنان اولیاء الله می داند، گفت: وظیفه ی ماست، از کسانی که با دین و آیین اسلام و معارف دینی و اسلامی و ائمه، دشمن هستند و به مقابله برخواسته اند دوری کنیم و روبروی آنها ایستادگی کنیم و امروز بزرگترین دشمنان اسلام آمریکا، اسرائیل و آل سعود خائن هستند.

 وی افزود: بنا به روایت امام موسی کاظم علیه السلام، شیعیان کسانی هستند که از اینکه ائمه علیهم السلام، امام آنها هستند خوشحال و مسرورند و این راضی بودن فقط درشادی ها و خوشی ها نیست.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: نشانه ی شیعه این است که دل بستگی به مسائل مادی و دنیوی ندارد و با توجه به نیاز از این دنیا طلب دارد نه بیشتر از آن و این در حالی است که داشتن ولایت ائمه علیهم السلام بزرگترین سرمایه ای است که یک انسان می تواند داشته باشد.

حجت‌الاسلام بت شکن بیان کرد: ائمه معصومین علیهم السلام هم، وقتی رفتار و کردار و گفتار به حق و خوب شیعیان را می بینند، از آنها راضی و خشنود می شوند و همانطور که فرزند می تواند برای پدر و خانواده اش باعث زینت و افتخار و سربلندی شود و یا باعث انفعال و ناراحتی و سرشکستگی شود، شیعیان هم برای ائمه معصومین علیهم السلام این گونه اند، می توانند باعث زینت و افتخار و سربلندی و یا باعث انفعال و ناراحتی آن ها باشند.

وی افزود: خود امام زمان(عج) در توقیعی که برای شیخ مفید که از برجسته ترین شخصیت های شیعی است مطالبی اظهار می فرمایند: «فإنا نحیط علما بانبائکم و لا یغرب عنا شی من اخبارکم»  همانا، ما امامان به خبرهای شما احاطه علمی داریم. چیزی از اخبار پیرامون شما برای ما پوشیده نیست و بر همه ی کارها آگاهی داریم،در این بیان امام زمان (عج) به شیخ مفید تصریح می فرماید که ما نسبت به اعمال و رفتار و اخبار شما، احاطه علمی و اشراف داریم که نه زمان جلوی آگاهی و اشراف ائمه را می گیرد و نه مکان معینی، اگر نقطه دوری هم باشند، فاصله فیزیکی و طبیعی و زمانی نمی تواند جلوی علم و اطلاعات ائمه نسبت به شیعیانشان را بگیرد. چون علم آن ها متصل به علم خداست و هنگامی که خداوند اراده فرماید که ائمه معصومین علیهم السلام نسبت به شیعیانشان اشراف داشته باشند این اراده تحقق پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بت شکن ادامه داد: اگر شیعیان تلاش کنند خود را با ائمه هم رنگ کنند و ادامه دهنده ی راه آنها باشند، این افراد روز قیامت در تمام درجاتی که خداوند نصیب اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام می‌کند، همراه آنها هستند و خدا ان شاء الله توفیقی به ما دهد که هم رنگ ائمه علیهم السلام باشیم و در ترویج احکام و سیره ائمه کوشش کنیم.

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *