دوران امام صادق(ع)‌ از نظر فرهنگی و سیاسی خاص بود

خانه / استان ها / دوران امام صادق(ع)‌ از نظر فرهنگی و سیاسی خاص بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دوران امام صادق علیه السلام دوران خاصی از لحاظ فرهنگی و سیاسی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت ششمین اختر سپهر امامت و ولایت در جمع رزمندگان تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مرزهای جنوب غرب کشور برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با تلاوت‌آیات نورانی قرآن کریم و مداحی و نوحه خوانی همراه بود، حجت الاسلام سید ولی الله موسوی ضمن تسلیت و تعزیت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام، به تشریح برخی از فضایل آن امام همام پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام با استفاده از اختلاف بین امویان و عباسیان، بیشترین بهره برداری را برای تربیت شاگردان خود که بالغ بر 4هزار نفر بودند، بکار برد.

وی، افزود: بسیاری شاگردان امام صادق علیه السلام بعنوان علمای طراز اول بعد از شهادت ایشان شناخته می شدند.

حجت الاسلام موسوی، تصریح کرد: دوران امامت ششمین پیشوای شیعیان جهان از لحاظ فرهنگ و هم سیاسی، دوران خاصی بود.

وی، گفت: ترویج فقه و اصول و مبانی مذهب تشیع در دوران امام صادق علیه السلام رشد یافت و آثار و احادیث نابی از این دوران به یادگار مانده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با توصیه حاضران به مطالعه و شناخت بیشتر امام صادق علیه السلام از آنها خواست به آثار مانند توحید مفضل بیشتر توجه نمایند.

گفتنی است: ذکر نوحه و روضه و مصیبت در سوگ پیشوای ششم شیعیان جهان و رئیس مذهب حضرت امام صادق علیه السلام به همراه سینه زنی ، پایان بخش این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

Views: 40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *