راه ملت و نظام با آرمان‌ شهدا گره خورده است

خانه / استان ها / راه ملت و نظام با آرمان‌ شهدا گره خورده است

نکونام7

امام جمعه شهرکرد؛ با بیان اینکه راه ملت و نظام با آرمان‌ شهدا گره خورده است،‌گفت:‌ برخی حضور مردم در تشییع پیکر شهدا را تحمل نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛نماینده ولی فقیه در استان تشیع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید به ویژه ۱۷۵ شهید غواص در تهران را از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: تشییع با شکوه این شهدا در شرایط کنونی نشان داد که راه ملت و نظام اسلامی با یاد و آرمان‌های شهدا گره خورده است.

بهره مندی درست از ماه رمضان، دغدغه اهل تقواست

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، با اشاره به بخشی از خطبه شعبانیه که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: شقاوتمند است کسی که از ماه رمضان بهره‌مند نشود ، بهره‌مندی درست از ماه مبارک رمضان را از دغدغه‌های مهم اهل تقوا بیان کرد و گفت: اهل تقوا دغدغه جدی دارد که مبادا ماه رمضان بگذرد و به جای مهر سعادتمندی مهر شقاوتمندی در پرونده او ثبت شود.

نماینده ولی فقیه در استان باطرح این سوال که چه کنیم از ماه مبارک رمضان سعادتمند خارج شویم، نهادینه کردن یاد قیامت در دل‌ها و برای همیشه با معاد زندگی کردن ، توجه و دست‌گیری از مستمندان و نیازمندان ، احترام به بزرگان و ریش سفیدان ، ظلم نکردن به زیر دستان را از عوامل سعادت در این ماه برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر لزوم مراقبت جدی از زبان،گوش و چشم در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: زبان،گوش و چشم همان‌ گونه که می‌توانند بهشت آفرین باشند به همان میزان هر سه آتش ساز، جهنم ساز و عامل اصلی شقاوتمندی آدمی هستند.

راه ملت و نظام با آرمان‌ شهدا گره خورده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه تشیع باشکوه پیکر مطهر ۲۷۰ شهید به ویژه ۱۷۵ شهید غواص در تهران به عنوان یکی از روزهای بیادماندی وماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: تشیع با شکوه این شهدا در شرایط کنونی نشان داد که راه ملت و نظام اسلامی با یاد و آرمان‌های شهدا گره خورده است و دشمن هم به هیچ وجه نمی‌تواند رابطه بین ملت و شهدا را کم رنگ کند.

امام جمعه شهرکرد به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کم‌رنگ جلوه دادند این حرکت عظیم اشاره و اظهارکرد: متاسفانه برخی‌ها در داخل این حضور مردم را تحمل نکردند و با بیان برخی حرف‌های بی‌حساب و کتاب تلاش کردند این حماسه عظیم را کم‌رنگ جلوه بدهند اما نمی‌دانند که راه ملت ایران با اهداف و آرمان های شهدا گره خورده است و شهدا همواره چراغ راه بوده و هستند.

رئیس ستاد زکات استان یکم تیرماه روز اصناف را یادآور شد و گفت: کسبه و اصناف دوست و عزیز در نزد خدای متعال هستند اگر قدر خودشان را بدانند و کسب حلال و سالم برای خود فراهم کنند البته این قشر زحمتکش مطالبات و توقعاتی دارند که مسئولان باید برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به یکم تیرماه روز تبلیغات و اطلاع رسانی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین تنها وظیفه سازمان تبلیغات ، حوزه‌های علمیه و روحانیون نیست و آنها فقط عهده دار قسمی از این امر خطیر هستند بلکه بیش از ۸۰ درصد کار تبلیغ که همان فراهم کردن زمینه‌ها ، امکانات و جذب آحاد مختلف جامعه بر عهده خود مردم است بر همین اساس همگان نسبت به امر تبلیغ موظف هستیم

امام جمعه شهرکرد با یادآوری آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تیرماه ، بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ استفاده کردن درست از آب و صرفه جویی در آن تاکید و خاطرنشان کرد: مسئله آب تنها مربوط به یک کشور ، شهر و روستای خاص نیست بلکه یک مسئله جهانی است و با توجه شرایط کنونی کمبود آب به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران ، نامگذاری این روز به نام روز بسیج اساتید را یک اقدام زیبا و ارزشمند خواند و گفت: شهید مصطفی چمران یک نخبه و تحصیل‌کرده ممتاز عملی در تمام مقاطع تحصیلی بود و دکترای خودش را نیز در کنار دانشمندان بزرگ جهانی و از دانشگاه‌های معتبر و ممتاز خارج گرفت اما هیچ کدام از این مسائل شهید چمران را اشباع نکرد بلکه او را جهاد در راه خدا اشباع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه برگزاری مراسم جزء خوانی قرآنی کریم در مصلای شهرکرد را یادآور شد و گفت: ماه رمضان ماه تلاوت قرآن است اگر چه تلاوت قرآن را در خانه ، محل کار و شرایط مختلف می‌توان انجام داد اما حضور در این مراسم مصادق بارز زنده‌نگه داشتن و تعظیم شعائر الهی است بنابراین شعائر الهی را مغتنم و بزرگ بشمارد و شرکت در این مراسم معنوی که عصر ها ساعت ۶ تا ۷ برگزار می‌شود را فراموش نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان یک مسئله مهم در ارتباط با مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره)را متذکر شد و گفت:مصلای امام خمینی (ره)یک امانت در دست من و شما است و تمام تلاش ما هم در طول چهار سال گذشته بر آن بوده که با گرفتن اعتبار از جاهای مختلف و خیرین، حتی یک روز کار در این مجموعه تعطیل نشود که به لطف الهی این‌گونه هم بوده است.

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: اعتباری که در سال گذشته به این مجموعه اختصاص داده شد۳۰۰میلیون تومان بود درحالی که مابیش از این رقم یعنی۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت و سازمصلادر سال گذشته هزینه کرده‌ایم بنابراین بدانیدکه مصلای امام خمینی(ره)برای اداره خودش پشتوانه‌ای جز مساعدت‌های مردمی ندارد.

امام جمعه شهرکرد از کم لطفی و انتظارات بالای برخی‌ها از این مجموعه انتقاد کرد و گفت: برخی می‌خواهند هر جور که دلشان می‌خواهد از این مجموعه و امکانات آن استفاده کنند و توقعاتشان نیز بسیار بالاست و استفاده بهینه نمی‌کنند در حالی که این گونه رفتارها صحیح نیست.

مذاکرات هسته ای باید قهرمانانه باشد

حضرت حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه تفسیر سوره توبه، اظهارکرد: مضمون کلی این سوره چگونگی رفتار در مقابل کفار و دشمنان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: نباید مسلمانان در مقابل دشمنان ترسی به خود راه بدهند و با توجه به سخن قرآن نباید به مذاکرات دل ببندیم و بدانیم اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم ضرر کرده‌ایم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کوتاه آمدن در مذاکرات به معنای امتیاز دادن به آن‌ها است، بیان کرد: باید در مذاکرات بنا به گفته مقام معظم رهبری، قهرمانانه و همراه با حفظ دستاوردهای انقلاب و وحدت بین مردم باشد تا دشمن احساس نکند که می‌تواند از کشور و ملت امتیاز بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: فرهنگ قرآنی و دستورالعمل دینی ما این است که همواره دشمن را دشمن دانسته و در مقابل آن‌ها کوتاه نیاییم تا در این راستا بتوانیم زمینه دست‌یابی به اهداف و حقوق ملت را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

انتهای خبر/

بازدیدها: 207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *