رجب ماه توبه و استغفار است

خانه / استان ها / رجب ماه توبه و استغفار است

حجت الاسلام حاج آقا پناهی رجب ماه توبه و استغفار به در گاه خداوند سبحان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هفتگی نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام اشکفتک همراه با نماز مغرب وعشاء در پایگاه بسیج ابوذر غفاری این شهر با حضور پرشور نوجوانان و جوانان برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام حاج آقا پناهی با تبریک ماه رجب و اعیاد این ماه با فضلیت جوانان و نوجوانان را به استفاده معنوی از ماه رجب سفارش کرد.

وی افزود: چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر “حرم‏” یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها  رجب می باشد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد.

حجت الاسلام حاج آقا پناهی به روایت  پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)  اشاره کرد و ادامه دادآن حضرت فرموده ‏اند: “رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد “.

 وی با اشاره فرمایش امام کاظم (علیه السّلام) اضافه کرد آن امام همام فرموده ‏اند: “رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است. هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد”.

حجت الاسلام حاج آقا پناهی گفت: ازحضرت امام صادق (علیه السّلام) نقل شده که پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و قرائت زیارت عاشورا  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 این برنامه را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

Views: 168

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *