رهبر فكرى و معنوى امام کاظم علیه السلام

رهبری فکری و معنوی امام کاظم علیه السلام

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام کاظم (علیه السلام) / رهبری فکری و معنوی امام کاظم علیه السلام

امام موسى بن جعفر علیه السلام بعد از رحلت پدر عاليقدرش اداره كننده فكرى و علمى دانشگاه وسيع و بزرگى بود كه از پدر به ميراث باقيمانده بود. دانشگاهى كه مديريت علمى آن بعهده امام واگذار گرديد در حال توسعه و گسترش و دربر گيرنده هزاران دانشجو و استاد بود كه در كلاسهاى مختلف آن از مكتب پر فيض امام صادق علیه السلام دانش آموخته و اكنون در طى مدارج عاليترى از دانش و فضيلت بودند.

رهبر فكرى و معنوى امام کاظم علیه السلام

رهبر فكرى و معنوى امام کاظم علیه السلام

امام موسى بن جعفر علیه السلام بعد از رحلت پدر عاليقدرش اداره كننده فكرى و علمى دانشگاه وسيع و بزرگى بود كه از پدر به ميراث باقيمانده بود. دانشگاهى كه مديريت علمى آن بعهده امام واگذار گرديد در حال توسعه و گسترش و دربر گيرنده هزاران دانشجو و استاد بود كه در كلاسهاى مختلف آن از مكتب پر فيض امام صادق علیه السلام دانش آموخته و اكنون در طى مدارج عاليترى از دانش و فضيلت بودند. گروههاى متعددى از متكلمين و فقها، و فلاسفه و محدثين و مفسرين و رياضيون و مورخين، و رجاليون و ادبا و شعرا و ديگر طبقات مختلف علمى اكنون متوجه مقام علمى الهى امام موسى بن جعفر گرديده‌اند و از كمالات و فضائل و دانش بى پايان او استفاضه مينمايند.و گرد شمع وجود او را فرا گرفته‌اند تا مبانى مكتب فكرى و علمى اسلامى را غنى‌تر و پربارتر سازند و نور درخشان اسلامى را روشن‌تر و تابان‌تر نمايند.امام موسى بن جعفر علیه السلام دانشمندترين و با فضيلت‌ترين مردم عصر خود بود و علم و دانش او همانند انبياء و رجال الهى از منبع پر فيض الهام و كرامت الهى سرچشمه گرفته بود و در مكتب تربيتى خاندان رسالت و طهارت تكميل و سرشار گرديده بود. امام صادق علیه السلام در تصديق دانش و آگاهي هاى علمى او ميفرمايد:
فرزندم موسى به حدى آمادگى علمى دارد كه اگر از تمام محتويات قرآن از او پرسش نمائى با دانش و علم كافى كه دارد به تو پاسخ قانع كننده‌اى ميدهد.او كانون حكمت، فهم، معرفت و انديشه است.
در وسعت و تبحر علمى او كافى است كه در نظر آوريم كه دانشمندان و محدثين در فنون مختلف اسلامى از وى حقايقى نقل كرده‌اند كه كتبها و دفاتر خود را با آنها پر ساخته‌اند بحدى كه آن حضرت با لقب «عالم» شهرت يافته است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

Views: 106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *