بسم الله الرحمن الرحیم
خیر مقدم عرض می کنیم و برای ما مجموعه ی خانواده ی جوانان و نوجوانان عاشورایی اینکه در این ایام در موالید با سعادت امام حسین(علیه السلام)، امام سجاد(علیه السلام)، اباالفضل العباس(علیه السلام)؛ امام حسین(علیه السلام) که سید جوانان بهشت است، اباالفضل العباس (علیه السلام) که امیر سپاه اباعبدالله حسین(علیه السلام) است و خود جوان، فرمانده ی جناح جوان است، امام سجاد(علیه السلام) هم در جوانی آن امتحان و ابتلاع عظیم را به بهترین صورت سپری کردند، بیست و پنج سالگی حدودا حضرت ایشان عمر شریفشان علی القائده بوده که کربلا را با آن شرایط درک کردند و حماسه ی بعد از عاشورا را ایشان رهبری کردند، عاشورای دیگری را رهبری کردند.
احیاء خون شهیدان کار سخت و دشواری ست
کاری که شما باید بکنید و ما باید انجام بدهیم؛ کاری که شما باید انجام بدهید آقا فرمودند بعد از جنگ باید مثل حضرت سجاد(علیه السلام) عمل کرد، این جمله هم حتما یادتان است، این جمله اشتباه تغییر کرده در افواه مردم، معمولا می گویند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از شهادت کمتر نیست و به آقا هم نسبت داده می شود، در صورتی که اینطور نیست، جمله ی آقا این نیست، جمله ای که آقا فرمودند این است که فرمودند گاهی رنج و سختی زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست و بعد اشاره می کنند به رنج و سختی سی و پنج ساله ی امام سجاد(علیه السلام) در زنده نگه داشتن خون اباعبدالله(علیه السلام)، “خون” اباعبدالله (علیه السلام) نه یاد امام حسین(علیه السلام)، یاد امام حسین(علیه السلام) که کاری ندارد! با دوتا پرچم و یک صوت و یک حاج آ قایی دعوت کنیم و یک مداحی بیاید و…، کاری ندارد هیات برقرار کردن، یاد را فقط زنده نگه داشتن کاری ندارد که غالب مجالس ما الان دارد به این سمت پیش می رود که یاد و نام ائمه (علیهم السلام) زنده می شود، اما خون زنده کردن کاره سختی است، احیای خون خیلی دشوار است از عهده ی این امام جوان یعنی امام سجاد(علیه السلام) بر می آید و به خوبی امام سجاد(علیه السلام) سی و پنج سال این بار را به دوش کشیدند، وقتی که آن کوه عظیم مصیبت های کربلا هم روی دوش ایشان سنگینی می کرد؛
امام سجاد و حضرت زینب (عیلهما السلام) خون شهدای کربلا را زنده نگه داشتند
از این بابت عرض نمی کنم که دوستان جبهه ای ما یک مقدار کم هستند، نه، از این بابت عرض می کنم که رفقا، دوستان رزمنده ی ما و جبهه ی ما اعتماد کردند به شما جوانان، از شما خواستند که به میدان بیایید و بار دویست و سیزده هزار شهید را به دوش بکشید، بار شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و حسینی هایی که در این مسیر به شهادت رسیدند در طول این هزار و چهار صد سال را به دوش بکشید، به شما اعتماد کردند، ما که نمی شناسیم، نمی دانیم! آن دوستان عزیزی که الان جایشان اینجا خالی است، البته همایش بعدی دارند می آیند و خدمتشان هستیم، مسئولین رزمندگان و خادمین هئیات رزمندگانی که ماها شعبی از این هیات هستیم، اعتماد کردند به مجموعه ی حاضر و این مسئولیت را به شما گذاشتند؛ مثل اعتمادی که امام سجاد(علیه السلام)، امام جوان با آن کوه مصیبت و غمی که اصلا نمی شود تصور کرد « مُصِیبَةٍ مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِیَّتَهَا فِی الْإِسْلَامِ » این کلام خدا است، زیارت عاشورا را به نقل از امام صادق (علیه السلام) فرمودند که حدیث قدسی است؛ مصیبتی که نمی شود تصور کرد که چقدر این مصیبت عظیم است ولی امام سجاد(علیه السلام) این امام جوان این بار را به دوش کشید، زنده نگه داشتن خون اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را؛ چه زیبا آقا فرمود: گاهی رنج و سختی زنده نگه داشتن خون شهید از شهادت کمتر نیست، مثل رنج سی و چند ساله ی حضرت امام سجاد(علیه السلام)؛ البته حضرت زینب(سلام الله علیها) را هم ایشان مثال زدند، یک سال و نیم تا دو سال سختی که حضرت زینب (سلام الله علیها) کشید در اینکه این خون زنده بماند؛ حضرت زینب(سلام الله علیها) دو سال اما امام سجاد(علیه السلام) سی و پنج سال. خودتان را آماده کنید برای ده ها سال کارِ بی امان در زنده نگه داشتن خون. از خون سالار شهیدان؟ نه، از بیشتر، از خون ثارالله اول امیرالمومنین(علیه السلام) تا خون سالار شهیدان و بعد هم همین خون هایی که به گردن ما دیونشان است، دویست و سیزده هزار شهید.
نوجوانان و جوانان ما همچنان رزمنده هستند
من از شما سوال می کنم واقعا ما الان در نظام برای شهدایمان متولی داریم؟ متولی احیای خون؟ نداریم، نهاد و ارگان وجود دارد اما کسی بیاید متقبل این رسالت بشود؛ جنس هیات این است، احیای خون. اینکه آقا الان هم فرمودند استفاده کردیم بحث انتصاب به عاشورا و به رزمندگان، یعنی هم مسئولیت احیای خون عاشورا گردن ما است و هم مسئولیت احیای خون رزمندگانمان دویست و سیزده هزار شهید جنگ و بعدش هم ادامه دارد، در همین جمع الان دو سه نفر از بچه های مسئول جوانان و نوجوانان عاشورایی رزمندگانمان سوریه هستند، بعضی از آن ها هم پیام دادند که ما نمی توانیم بیایم، دارند مبارزه می کنند، یعنی این نیست که فقط اسم ما رزمنده باشد، الحمدالله جوان ها پای کار هستند، بعضی از دوستان هم که در این چند روزه عازم هستند، بعد هم حالا یک مدتی بسیج رفت و آمدش کم می شود تا اواخر خرداد و این ها خیلی در شَرف دیدن آموزش ها هستند که بروند و بیایند. کسانی هم بودند که در مجموعه های شماها و ماها بودند و در این مسیر به شهادت رسیدند، در همین نبرد اخیر هم همینطور، در نبردهای گذشته هم به شهادت رسیدند. امسال هم ما باید با دوستان ستاد هم صحبت کنیم ولی خب اعلام آمادگی کردند بروبچه های جوان و نوجوان بعضی از کشورهای دیگر که آقا ما را هم جزء این شعب قرار بدهید، من به آن ها گفتم فعلا یکی دو نفر از شما بیاید در این جلسه شرکت کنید، بروبچه هایی که برای بعضی از کشورهای دیگر هستند ولی رزمنده هستند و هر دفعه که می آیند ایران و بر می گردند می روند در جبهه، در جبهه به معنای واقعی.
جوان ها خودشان شاخصه ها ی انقلابی بودن را بیابند
واحد جوانان و نوجوانان عاشورایی شاخصه اش باید این باشد، آخرین بحث از بحث های مقام معظم رهبری در ارتباط با جوانان و نوجوانان باید دستور کار اول شما باشد. اگر ما آمدیم در شهرستان شما، در استان شما، اولین گزارشی که به ما می دهید این است راجع به موضوعی که آقا راجع به جوانان و نوجوانان دو ماه پیش گفت، ما این قدم را برداشتیم.
آخرین مطلبی که آقا فرمودند راجع به تکلیف مشق بچه های جوان و نوجوان، گفتند بروید روی این موضوع کار کنید، اصلا تاکید کردند که بروید روی این موضوع کار کنید، بحث کنید، بررسی کنید، بنشینید گفتگو کنید، سوال کنید، کار کنید. دو موضوع را آقا فرمودند:
- عوامل ماندگاری انقلاب؛ جوان ها بروید این برا بررسی کنید و در بیاورید. حالا آن زمان کسی باورش نمی شد که آقا چرا انقدر تاکید دارد جوان ها بروند عوامل ماندگاری انقلاب را در بیاورند.( من یکی دو نمونه از دلایل آن را عرض می کنم.)
- شاخصه های انقلابی گری را بروید در بیاورید؛ به چه کسی می گویند آدم انقلابی. ما در اینجا دو مسئله داریم، آخه دوستان ما یک وقتی اصل انقلابی گری را می زنند یا می آیند می گویند نه ما انقلابی هستیم، خب جوان امروز چگونه تشخیص بدهد که اینکه می گوید انقلابی هستیم، راست می گوید! لذا آقا توپ را انداخت در میدان جوان ها، گفت بروید شاخصه های انقلابی گری را در بیاورید.
اصل انقلابی گری
راجع به اصل انقلابی گری، من آخرین حرف و تازه ترین مطلب را عرض می کنم، همین صحبت اخیر آقای رئیس جمهور، خب بعضی ها فقط ناراحت شدند، در جمع معلم ها(هفته ی معلم)، ایشان استناد کردند به شهید مطهری، ایشان گفتند انقلاب اسلامی داریم ما، اما اسلام انقلابی نه! جمله ی دقیقی که ایشان گفتند این است: ” شما همین جمله ی شهید مطهری را که گفت انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی را مد نظر قرار دهید، او در آن مقالاتش پیرامون انقلاب اسلامی به این خطر بزرگ اشاره می کند که می گوید ما انقلاب اسلامی داریم و نه اسلام انقلابی. انقلاب اسلامی معنایش این است که در جامعه تحرک بزرگی به وجود آوریم، انقلابی را در ابعاد سیاسی، اقصادی، اجتماعی به پا کنیم که هدف آن اسلام و ارزش های اسلامی باشد؛ وی تاکید کرد اسلام انقلابی معنایش این است که ما اصل را بر انقلاب و مبارزه می دهیم و بخشی از اسلام را قبول داریم که ما را دعوت به جهاد و مبارزه می کند. یک از مشکلات ما قبل از پیروزی انقلاب در برابر برخی گروهک ها، حتی بعد از پیروزی انقلاب در برابر آن ها این بود که انقلاب اسلامی را نپذیرفته بودند و اسلام انقلابی را قبول داشتند” ، و بعد یک جا اضافه می کند که :” همین امروز ما این مشکل را داریم”. یعنی امروز کسانی که دایه ی انقلابی گری دارند! یک روزی این ها به ما می گفتند این ها بی سواد هستند، ما می گفتیم خب حالا یک چیزی گفتند ناراحت نشو! به قول آن بزرگترشان گفت: کلاغ هستند، خب باشه حالا کلاغ هستیم! این ها تند رو هستند، به قول آقا این ها افراطی هستند؛ گفتیم حالا تندرو، افراطی عیبی ندارد! بابا دیگه الان دارند به ما می گویند شما رسما کمونیست، مارکسیست هستید، حزب فرقان هستید! اصلا الان شما کمونیست را شما کجا می توانی پیدا کنی در مملکت ما! در مملکت ما شما کجا می توانید پیدا کنید که بشود مشکل عمده ی نظام! جریانی را پیدا کنید که بگوید ما انقلاب اسلامی را قبول نداریم، ما اسلام انقلابی را قبول داریم، یعنی ما می خواهیم به وسیله ی اسلام به اهدافمان برسیم، کمونیست ها این بودند دیگه، می گفتند درست است که ما مسلمان نیستیم ولی چون قاطبه ی مردم ایران مسلمان هستند، امام مسلمان است، بالاخره یک مرجع و فقیه دینی است پس ما پای امام می رویم، از او اطاعت می کنیم تا به اهدافمان برسیم، یعنی از اسلام به عنوان ابزار استفاده می کردند. می گوید آقا الان وضعیت اینطوری است! الان امروز در این نظام انقلابی بودن فقط ترجیع بند کلمات یک نفر است و عناصر انقلابی که دنبال همان یک نفر هستند، خود رهبر انقلاب است. چه کسی می فرماید نماینده ی مجلس باید انقلابی باشد چه کسی می فرماید مسئول دولتی باید انقلابی عمل کند! چه کسی می فرماید آحاد جوانان باید روحیه ی انقلابی داشته باشند! چه کسی آمدند قم فرمودند حوزه ی علمیه انقلابی باش و الا نمی شود، انحراف بزرگ! جز مقام معظم رهبری در این چند وقت اخیر، چه کسی از انقلابی گری دارد صحبت می کند؟! بعد هم شما بگویید، جریاناتی که در کشور می گویند ما انقلابی می خواهیم باقی بمانیم چه کسانی هستند؟ بچه های بسیج هستند، بچه های پاسدار هستند، بچه حزب الهی ها هستند، بچه هیاتی ها هستند. شما به کدام از این ها می توانید بگویید این ها هدفشان این است که به مبارزه برسند حتی به قیمت قبول نداشتن اسلام، پای بند نبودن به اینکه این انقلاب باید ما را به ارزش های اسلامی برساند، به راحتی یک حرف به این بزرگی را می زنند و از کنار آن هم عبور می کنند! در انقلاب، همین امروز، کسانی که باید نسبت به این قصه ناراحت بشوند، موضع بگیرند، بیشتر از همه آیا جوانان ما نیستند؟! بگویند که نه آقای رئیس جمهور اینطور نیست! این چیزی که شما دارید می گویید این نیست! ما اگر می گوییم انقلاب، منظور ما از اسلام انقلابی همان انقلاب اسلامی است.
من یک نگاه اجمالی کردم، یعنی یکی از جوان های خود مجموعه ی ما، یک نگاه اجمالی کرد، دو سه جمله از مقام معظم رهبری را ببینید، دقت کنید، شهید مطهری آن زمان آن مطلب را گفتند خودشان هم گفتند که “بعضی” از گروه ها به این معتقد هستند؛ خود شهید مطهری هم برای آن زمان می فرمایند، برای سه دهه ی پیش. آقای روحانی، رئیس جمهور محترم، سه دهه این انقلاب آمده جلو، پیروزی در انقلاب، پیروزی در جنگ، بعد رشد این ملت، قاطبه ی جوانان ما، گذراندن جریان فتنه، نظام رسید به پرتگاه هلاکت تمام، دوباره برگشت، این همه بصیرت، این همه روشن بینی، شما مقایسه می کنید مردم امروز ما را با همان مردم سی سال پیش! یا گروه های انقلابی ما را با همان گروه های انقلابی سی سال پیش! در این جا یک مسئله مهم است
من از یک چیز دیگر دردم می گیرد، این اینکه بچه انقلابی ها حرف بی ربط بشنوند ناراحت نمی شوم، قرآن فرمود « وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ » ویژگی جوانان آخرالزمان، هر چه سرزنششان می کنند این ها عین خیالشان نیست، این آیه54 سوره ی مائده را(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ) همه باید حفظ باشند، این برای ماها است ، امام فرمود این آیه برای بچه های انقلاب است، آقا فرمود این آیه برای جوان های انقلاب است، پیامبر(صل الله علیه و آله) فرمود برای ایرانی ها است، امیرالمومنین(علیه السلام) فرمود این ها ایرانی ها هستند،
بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با انقلاب اسلامی
آقا فرمود انقلاب اسلامی عزت اسلام را به روی دست گرفت و به همه ی دنیا نشان داد، انقلاب اسلامی نشان داد که اسلام می تواند به یک ملت سر افرازی و عزت دهد، یک ملت را از زیر بار فشار و تحمیل بیگانگان نجات دهد و از حالت تحقیری که بر آن ملت تحمیل کرده اند بیرون بکشند، می تواند استعدادهای یک ملت را در همه ی میدان ها ظهور و بروز بخشد، می تواند به یک ملت قدرت دفاع از خود، قدرت دفاع از عقاید و هویت و شخصیت خود. انقلاب اسلامی این را نشان داد، لذا آن وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، وقتی امام بزرگ ما آن شخصیت عظیم، آن شخصیت بی نظیر در زمان ما توانست از زبان این ملت سخن بگوید همه ی مسلمانان عالم احساس افتخار و حیات کردند، احساس کردند زنده شده اند، این خون تازه ای که در رگ های امت اسلامی دوید دشمنان را بسیار دستپاچه و سراسیمه کرد، آن ها نیروهای شان را روی هم گذاشتند تا با این پدیده ی عظیم یعنی اسلام انقلابی که امروز آن را یک ملت فریاد می کند، مبارزه کنند، یعنی انقلاب اسلامی با اسلام انقلابی در معنا هیچ فرقی ندارد ( این در بیان مقام معظم رهبری است).
در یک جای دیگر:
با اسلام دشمن هستند، با اسلام انقلابی! اسلام امام، اسلام زندگی بخش، اسلامی که وقتی پرچم آن برافراشته می شود همه ی دنیا را به خود متوجه می کند، هم چنانی که امروز هم همینطور است، دشمنی با این اسلام بخاطر این است که اسلام دست بیگانگان را از اینجا کوتاه کرد، منابع این کشور را از دست بیگانگان نجات داد تا امروز خدمت به ایران و خدمت به ملت ایران عبارت از خدمت به اسلام، هر کس امروز اسلام انقلابی، اسلام امام، اسلام زندگی بخش، اسلام مبارزه با ظلم و ستم را گرامی بدارد، هر کس که امروز اسلام حقیقی و به تعبیر امام بزرگ ما، اسلام ناب محمدی( اللهم صل علی محمد و آل محمد) را تایید و حمایت کند که برای ایران و ملت ایران، برای تاریخ ایران، برای آیندگان و یکایک آحاد این ملت خدمت می کند.
مجاهد فی سبیل الله، از اصولش دست بر نمی دارد
ببینید اسلام انقلابی همان انقلاب اسلامی است، اسلام انقلابی اسلام امام است، اسلام انقلابی اسلام ناب است؛ خب این جملات امام الان است، شما فکر می کنید اگر آقای رئیس جمهور صحبت بکند از اسلام انقلابی و او را اسلام کمونیست ها بداند، قبل آن نمی رود سرچ کند، گروه های او تحقیق نمی کند که این جملات امام چه است؟! چه اتفاقی دارد میفتد؟! ما که نمی توانیم اجازه بدهیم اصولی که دارد توسط مقام معظم رهبری عنوان می شود، تعریف می شود همین الان مقابل چشم خود ایشان تحریف می شود انشالله عمر رهبر معظم انقلاب تا ظهور بقیه الله الاعظم و در کنار حضرت بقیه الله الاعظم الهی من نباشم و اما داغ آقا را بخواهم ببینم اما نکته اینجاست ما نباید این بنا را بگذاریم که هر کسی بیاید این اصول را این قواعد را در زمان حیات امام تغییر بدهد اگر اینطوری باشد در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد مانند این بلایی که بر سر امام آوردن سر امام اوردند مقام معظم رهبری داد زدند من از شما سوال میکنم، دوستانی که به طور جدی از خرداد ماه سال 94 که آقا فرمود آی ملت اگر مقابل تحریف امام نایستید سیلی می خورید، بروید روی بازخوانی اصول امام کار کنید؛ دوستانی که در شهرشان، در مجموعه شان روی تحریف امام و باز خوانی امام کار کردند بگویند.
امام علی(علیه السلام) فرمود: فقط کسانی بار ولایت ما را به دوش می کشند که این ویژگی را داشته باشند « مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ » .
خب الان ما راجع به تحریف امام کاری انجام ندادیم؟! می گوییم حالا امام مظلوم است، کسی را ندارد، بعد هم کسی که یقه ی ما را نمی گیرد! در ارتباط با تحریف امام چه اتفاقی افتاد؟ در همین حرم امام، مجموعه ی زیر نظر حفظ آثار اساتید دانشگاه ها را جمع کردند و آن جا دوره گذاشتند، آقا خرداد صحبت کردند در اردیبشهت ماه این اتفاق افتاد در حرم امام، اساتید دانشگاه هایی که می روند در دانشگاه های آزاد اسلامی امام شناسی را درس می دهند، به اساتید دانشگاه ، استاد می آید درس می دهد که خودش از نزدیکان امام است، عروس امام است، بر می گردد چه می گوید؟؟! می گوید شما بروید امام را به دانشجویان اینطوری معرفی کنید که امام اگر امروز بود از اصول خودش دست بر می داشت، می دانید این حرف یعنی چه؟!! یعنی « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا » مجاهد فی سبیل الله، خدا می گوید از اصلش دست بر نمی دارد؛ یعنی اصول او عوض نمی شود. یعنی اگر شما گفتید که اصول امام عوض می شود، می دانید یعنی چه؟ یعنی شما تمام کاری که انقلاب تا اینجا کرده است جهاد فی سبیل الله نبوده است، تمام خون هایی که دادید قتل فی سبیل الله نبوده؛ شما فکر نکنید کسانی که این حرف ها را می زنند آدم های نفهمی هستند، خوب می فهمند چه دارند می گویند. در همین دروس اساتید دانشگاه در حرم امام، یکی از چیزهایی که گفتند، آنجا رسما آقای دکتر بر می گردد می گوید امام پیروزی انقلابش را مدیون حزب توده بوده است، یعنی مبنای انقلاب اسلامی شما اسلامی نیست؛ حزب توده ای خودش را نتوانست جمع کند در شوروی، این انقلاب اسلامی شما را شکل داده است. اگر در مقابل تحریف امام نایستیم همین اتفاقی که امروز می افتد، افتاد، تحریف کلام مقام معظم رهبری جلوی چشم خود ایشان.
آقا می فرماید: دنیای استکبار را بشناسید، اگر چه شماها خوب شناخته اید دل استکبار جهانی با اسلام انقلابی، اسلام به پا خواسته، اسلام عزت طلب صاف نخواهد شد. مسلمان تا مسلمان است در چشم آن ها مغبوض و مورد کینه ی آن ها است « وَما نَقَموا مِنهُم إِلّا أَن يُؤمِنوا بِاللَّهِ»
مردم نباید فراموش کنند که ما هر چه داریم به برکت اسلام ناب و اسلام انقلابی است. این مشتی از خروار است.
اسلام انقلابی که الان آقا دارد مطرح می کند می گوید این. بعد ایشان در یک مقام رسمی می آید می ایستد می گوید آقای آموزش و پرورش شما باید دانش آموزی پرورش دهید که از آن مسلمان انقلابی بیرون نیاید، چرا؟ چون معلم متفکر شهید انقلاب گفته است که اسلام انقلابی غلط است. یک وقت فکر نکنید این حرف ها در حد حرف است. سال گذشته محرم شما، نوجوانان و جوانان عاشورایی، ماها والا به حضرت عباس منکه نوکر شما در این واحد هستم می گویم یک هزارم آنچه که می توانیم ما کار نمی کنیم ولی حالا چند مراسم داریم که داریم انجام می دهیم، یکی از آن ها ششم ماه محرم، احلی من العسل ما است، بعضی از شما در شهرستان ها مسئله نداشتید، برنامه را برگذار کردید، گزارش های آن هم آمد، خوب هم بود، منبر گذاشتید، مداحی گذاشتید، دسته گذاشتید، بچه ها هم جمع شدند، خیلی خوب بود، اوضاع شهرستان یک مقداری بهتر بود.
استقامت ورزیدن؛ شاخصه انقلابی بودن
یکی از شاخصه های انقلابی گری استقامت شما است: فرمود « مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ » اولین ویژگی یک انقلابی تمام « یُحِبُّهُم و یُحِهبّون» اتصال او به خدا است. من اگر مسئول نوجوانان و جوانان عاشورایی هستم، اگر مسئول شاخه ی جوانان هستم، تب عشق خدا در او وجود نداشته باشد از او انتظار کار انقلابی ندارم، می گویم تا این حرکت کند کلی طول می کشد، چون آنچه که آقا فرمود، آنچه که موتور محرکه ی حرکت ما است در این مسیر عشق به خدا است.
تدیُّن و ایمان عمیق: أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ ، یکی از ویژگی هایی که یک انقلابی دارد، قرآن است، « أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ » این ارتباط گیری عمیق با مومنین و کوچک و ذلیل مومنین بودن است.
اعتماد به خدا؛ دومین شاخصه انقلابی بودن
شاخصه ی دیگر : اعتماد به خدا. تا به خدا نزدیک نشوی نمی توانی به خدا اعتماد کنی. یک نفر بیاید یک سنگی جلوی پایت بیاندازد زود از میدان در می روی. کسی می تواند اعتماد به خدا بکند که به خدا نزدیک باشد.
اخلاص؛ سومین شاخصه انقلابی بودن
شاخصه ی بعدی : شما در پرورش جوانانتان حواستان باشد باید اخلاصشان را پرورش دهید
اهل مبارزه بودن
شاخصه ی بعدی اهل مبارزه بودن است، استکبار ستیز بودن است، بچه ها را باید استکبار ستیز بار بیاوریم.
بصیرت و آگاهی
شاخصه ی بعدی: بصیرت و آگاهی به شرایط زمان. یکی از ویژگی های انقلابی گری این است که امروز را بشناسی. آقای روحانی آن حرف برای سی سال پیش است، امروز اسلام انقلابی فرق می کند با اسلام انقلابی سی سال پیش شهید مطهری. آن موقع اگر امام هم بود شاید می گفت اسلام انقلابی این ها درست نیست انقلاب اسلامی درست است، چون آن موقع ادبیات متفاوت بود با ادبیات امروز؛ امروز امام برای ما گفته اسلام انقلابی یعنی انقلاب اسلامی، یعنی اسلام ناب.
تکلیف گرایی
شاخصه ی دیگر انقلابی گری تکلیف گرایی است. بچه ها باید بگویند که ما مکلف هستیم به تکلیف، هر چه می خواهد بشود بشود. رفقا ما اگر خودمان تکلیف گرا نباشیم نمی توانیم بچه های امانت ولایت دست ما که در هیات های رزمندگان هستند را تکلیف گرا بار بیاوریم.
یکی دیگر از شاخصه ی انقلابی گری : صبر و استقامت در راه رسیدن به هدف.
پرهیز از افراط و تفریط و قانون گرایی
شاخصه بعدی: پرهیز از افراط و تفریط قانون گرا بودن. بچه ها باید بار بیایند بگویند چون این یک قانون است تمام شد، قانون اساسی این مملکت می گوید اسلام نباید تحت سلطه ی بیگانگان باشد( قاعده ی محکم نفی نظام سلطه) وقتی قانون می گوید، تمام شد، هیچ کسی نباید حرف بزند.
شاخصه بعدی: خودباوری و اعتماد به نفس شاخصه بعدی: شهادت طلبی
بازدیدها: 2