مراسم با شکوه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل ره در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم با شکوه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل ره در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد

مراسم با شکوه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل ره در مسجد جامع  شهرستان بهاباد برگزار شد

حجت الاسلام صمدی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره در بهاباد

امام خمینی ره شخصیتی بی نظیر در جهان معاصر بود / امام خمینی(ره)، اسلام ناب محمدی را به منصه ظهور رساند

مراسم گرامی داشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره با حضور امام جمعه ، و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم ولائی و همیشه در صحنه بهاباد شب گذشته در مسجد جامع این شهرستان برگزارشد .

در این آئین حجت الاسلام علی اکبر صمدی یکی از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم در سخنانی با تسلیت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره به بیان شخصیت و ویژگی های این رهبر فرزانه پرداخت و اورا شخصیتی بی نظیر در جهان معاصر نام برد

این روحانی برجسته با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر نمی توان شخصیت جامعی از نظر سیاسی و دینداری هماند ایشان پیدا کردو ایشان در طول تاریخ اسلام یک شخصیت کم نظیری هستند گفت : امام خمینی حقیقتی فراموش نشدنی است که هر ساله در آستانه ارتحال ایشان، ایران اسلامی غرق در سوگ و عزا می شود.

وی تبعیت از اصل ولایت و استکبار ستیزی را از شاخص های امام خمینی (ره) دانست و گفت: ولایت فقیه، باعث اقتدار، ثبات و امنیت کشور شده و برای موفقیت در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید از ولایت فقیه تبعیت کرد.

حجت الاسلام صمدی با بیان اینکه امام راحل از کسی واهمه نداشت، اضافه کرد: بزرگداشت یاد امام، یادآور تلاش مجاهدانه عالم وارسته ای است که برای رضای پروردگار و سرافرازی ملت و کشور قیام کرد.

و ی با بیان اینکه امام خمینی(ره)، اسلام ناب محمدی را به منصه ظهور رساند، بر بازخوانی آرمان‌ها و ارزش‌های ‏بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام(ره) اهل جهاد و مبارزه با استکبار بود و اسلام ناب محمدی ‏را به دنیا شناساند.‏

این استاد حوزه علمیه قم امام راحل  را بزرگترین هدیه خداوند به ملت ایران دانست و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبری مدیر، مدبر، سیاست مدار و نظریه پردازی دین محور بود که توانست در برابر تمامی قدرت استکبار جهانی ایستادگی کند.

وی استکبار ستیزی را از مهمترین شاخصه های اخلاقی امام راحل دانست و افزود: امام خمینی(ره) آمریکای مستکبر را به عنوان بزرگترین دشمن ایران و جهان اسلام مطرح کرد و فرمود ˈآمریکا دشمن شماره یک ملت ایران استˈ.

حجت الاسلام صمدی در ادامه تصریح کرد :  سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرصتی مناسب برای معرفی و شناساندن اندیشه ها، تفکرات و ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به نسل های امروز و آینده است.

وی با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان دست پرورده مکتب قرآن بود و این امر در زندگی ایشان مشخص بود و قرآن را در همه ابعاد شناخته بود و به کار می برد.

حجت الاسلام صمدی خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) چون دست پرورده قرآن بود، قرآنی فکر می کرد و هنگامی که سخن می گفت، نور و روشنایی می بخشید و کلام او به مردم رشد و آگاهی می داد و رسالت او تحت مسائل دیگر قرار نمی گرفت.

این روحانی برجسته بر مطالعه وصیت نامه امام(ره) تاکید کرد و گفت: امروزه اگر به وصیت امام خمینی(ره) عمل کنیم کمک بزرگی به بیمه‌ شدن و ماندگاری انقلاب کرده‌ایم و باید به فرموده ایشان، پشتیبان ولایت فقیه بود تا به این مملکت آسیب نرسد.

مداحی و عزاداری در رثای امام خمینی ره از دیگر برنامه های این مراسم بود .

 

 

 

 

 

 

 

بازدیدها: 156

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *