مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در چهارمحال و بختیاری

خانه / استان ها / مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در چهارمحال و بختیاری

امام صادق ع

همزمان باسالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری به سوگ نشستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مردم مومن و عاشق اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام چهارمحال و بختیاری در شب ، روز  و شام شهادت بنیانگذار فقه جعفری در مناطق شهری و روستایی  و امامزادگان  استان در غم شهادت آن امام همام به سر وسینه زنان ، اشک ماتم ریختند.

هیأت مذهبی ، بسیجیان و رزمندگان اسلام در سطح استان با برگزاری مراسم وعظ ، خطابه ، سخنرانی ، ادعیه شامل: زیارت آل یاسین ، جامعه کبیره و سینه زنی و راه اندازی دسته های عزاداری به سوگواری پرداختند.

هیأت محبان المهدی رزمندگان اسلام شهرکرد نیز با حضور در محل امامزاده حمزه علی علیه السلام بلداجی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و استماع سخنان حجت الاسلام احمدی به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

دراین مراسم با شکوه مداح اهلبیت حاج احمد میر لوحی در مظلومیت صادق آل محمد علیه السلام  روضه و نوحه خواند.

در شهرکرد مرکز استان استان چهارمحال و بختیاری نیز خیل مردم ولایتمدار و عزادار همراه با دسته های عزاداری در مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها تجمع کردند و به سوگواری پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولین  ، علما و طلاب نیز همراه با عموم مردم در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم با تسلیت سالروز شهادت رییس مذهب شیعه، امام جعفر صادق علیه الاسلام گفت: یکی از مهم ‌ترین اقدامات و فعالیت ‌های آن امام همام  تشکیل یک دانشگاه عظیم تبیین گری برای اسلام در شرایطی که دشمنان با تمام وجود به جان اسلام افتاده بودند و یک اسلام مخدوش، اشرافی گری و مادی گرایانه به جامعه ارائه می ‌دادند، بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، شرایط امروز جهان اسلام را مشابه با شرایط دوران حضرت  امام جعفر صادق علیه الاسلام دانست و تصریح کرد: امروز هم دقیقا نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام با کار شیطنت آمیز بنی ‌امیه ‌ها و بنی ‌عباس‌ های عصر ، اعم از چهره ‌های داخلی و خارجی مواجه است که در زیر سایه استکبار دست به دست هم داده اند تا چهره اسلام را مخدوش کنتد و یک چهره اشرافی‌ گری و سازش‌ کارانه و گاهی یک چهره خشن از اسلام به جهان عرضه کنند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که جامعه ما امروز رسالت جعفری دارد، تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم با پیروی از امام جعفر صادق علیه السلام چهره زیبای اسلام ناب را با علم و عمل خود تبیین‌ گر باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به مقاصد شومی که در پی آن هستند، برسند.

در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، روحانیون و مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام نیز در مجالس سوگواری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در سراسر استان به ترویج معارف اسلامی و تشریح  شخصیت والای علمی و معنوی آن امام همام پرداختند و با روضه خوانی و سینه زنی در ماتم جانسوز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اشک ریختند.

در مسجد جامع شهرکرد نیز این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت زیارت آل یاسین  همچنین مراسم سوگواری ششمین مهر سپهر و لایت و امامت در محل حسینیه موسی بن جعفر علیه السلام امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها این شهر به مدت دوشب با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، قرائت دعای کمیل ، سخنرانی و مداحی و در برپاشد.

انتهای خبر/

Views: 82

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *