پنجمین یادواره شهدای پایگاه شهداء مسجد جامع شهرکرد

خانه / استان ها / پنجمین یادواره شهدای پایگاه شهداء مسجد جامع شهرکرد

یادواره شهدا15

همزمان با سالروز شهادت امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، پنجمین یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج مسجدجامع شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد اظهار داشت:یکی از راه های مقابله با ترفندهای استکبار جهانی شناخت بیشتر نسل جوان جامعه، از شهداست، فلذا باید رزمندگان و یادرگاران سالهای دفاع مقدس در معرفی شهدا و ایثارگران تلاش کنند.

مرتضی سجادی،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل جوان را هدف برگزاری این یادواره‌ها برشمرد و افزود: شهدا برای ترویج احکام نورانی اسلام از دنیا گذشتند و با تقدیم جان خویش به سرور شهدای جهان حضرت امام حسین علیه السلام اقتدا کردند و این امر آنان را جاودان ساخت.

جانشین فرماندهی پایگاه مسجد جامع افزود:پنجمین یادواره شهدای مسجدجامع شهرکرد همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و سالگرد شهدای سرچشمه، شهیدمظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و72 یار وفادارش و شهیداین دیار رحمان استکی، روز یکشنبه هفتم تیرماه همراه در مسجد جامع این شهر برگزار می شود.

وی، گفت: 37 شهید استان از پایگاه شهداء مسجدجامع شهرکرد می باشند که نخستین یادواره شهدای مسجدجامع شهرکرد در تیرماه سال 91 باحضور اقشار مختلف مردم ، مسئولین، بسیجیان و خانواده های معظم شهدا برگزار و قرار شد همه ساله این مراسم همزمان با ایام شهادت شهدای هفتم تیر برگزار شود.

شایان ذکراست: شهید رحمان استکی، نماینده مردم انقلابی شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که در حادثه انفجار دفتر مرکزی این حزب در هفتم تیر سال 1360 به همراه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72یار وفادارش به فیض شهادت نائل شد.

انتهای خبر/

Views: 74

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *