چرا مسئولان واقعیت‌های برجام را به مردم نمی گویند؟

خانه / استان ها / چرا مسئولان واقعیت‌های برجام را به مردم نمی گویند؟

نکونام41

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، از ملاحظه‌گری و عدم موضع‌گیری قاطع، صریح و شفاف برخی از مسئولان نسبت به عهدشکنی آمریکایی ها در مسئله برجام انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نسبت به مسئله مذاکرات، برجام، رفت و آمدها تجار خارجی، کالای قاچاق، اشرافی‌گری، ضرورت حاکمیت عدالت در جامعه، رفع مشکلات معیشتی مردم، احیاء کارخانه‌جات و واحدهای تولید کوچک و متوسط و ضرورت توجه مسئله اقتصاد مقاومتی با حساسیت و دغدغه به مراتب بیشتری سخنان بسیار مهم و راهگشایی بیان فرمودند.

امام جمعه شهرکرد با طرح این سوال که چرا مقام معظم رهبری نسبت به این مسائل حساسیت ویژه‌‌ای دارند تصریح کرد: زیرا مقام معظم رهبری نسبت به این مسائل احساس خطر می‌کنند چرا که اگر اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی نشود چرخ اقتصاد به دست بیگانه خواهد چرخید و اگر بنا باشد چرخ اقتصاد کشور به دست بیگانه بچرخد آن زمان کشور در دست بیگانه خواهد افتاد و دیگر انقلاب، اسلام و مردم در اداره کشور تصمیم گیر نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خاصیت و ماهیت جمهوری اسلامی به آن است که فرهنگ اسلام و سبک زندگی اسلامی بر جامعه حاکم باشد حال اگر بنا باشد در مسائل فرهنگی نیز درست کار نکنیم و فرهنگ اسلام را مورد توجه جدی قرار ندهیم و خدایی نخواسته فرهنگ بیگانه بر کشور حاکم شود، جمهوری اسلامی دیگر چه خاصیتی خواهد داشت؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که در مذاکرات اخیر چهره خبیث و شیطنت‌آمیز دشمنان به خصوص آمریکا آشکار شد تصریح کرد: در این مذاکرات اخیر بدعهدی و دشمنی آشکار آمریکایی‌ها برای همگان آشکار شد و علی‌القاعده همه باید این مسئله و واقعیت مهم را فهمیده باشند مگر آن که بعضی‌ها همین اکنون هم باز نخواهند این واقعیت مثل روز روشن و چهره خبیث آمریکا را ببینند و همچنان تلاش کنند که دشمن را بزک و او را مهربان و دوست جلوه بدهند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تاکید بر این که دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران آمریکا است تصریح کرد: کنار آمدن و همراهی کردن با آمریکا با هدف مقابله با جنگ افروزی‌های کشورهایی همچون عربستان و بحرین که از هم پیمانان آمریکا در منطقه هستند، نابخردانه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: درست است که امروز عربستان و بحرین نابخردانه در منطقه جنگ افروزی و دشمنی می‌‌کند اما این‌ها همه ابزار دست آمریکا هستند تا به وسیله آن‌ها بتوانند جهان اسلام و کشورهای مسلمان را به جان هم بیندازند و به هدف شوم خودشان که از بین بردن اسلام و ارزش‌های اسلامی است برسند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خطر بزرگی که امروز نظام جمهوری با آن مواجه است آن است بعضی‌ها آگاهانه و یا ناآگاهانه به آسانی قد علم کرده‌اند و می‌خواهند انقلاب و اسلام را دو دستی تقدیم دشمن و آمریکایی‌ها کنند که در این میان برخی‌ها قطعا آگاهانه و برخی نیز از سر غفلت و ناآگاهی دست به چنین اقدامی زده‌اند و به همین دلیل جا دارد که مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات و بدعهدی ها ی آمریکا در عمل به تعهدات خودشان در برجام حساس و نگران باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با انتقاد از ملاحظه‌گری و عدم موضع‌گیری قاطع، صریح و شفاف برخی از مسئولان نسبت به بدعهدی های آمریکایی ها در مذاکرات اخیر تاکید کرد: علیرغم این که بدعهدی و دشمنی صریح آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر برای همگان آشکار و همه چیز برای همگان روشن است اما رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی اخیر خودش با مردم هنوز حاضر نیست، نسبت به بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات موضع گیری صریح و شفاف بگیرید و متاسفانه همچنان با ملاحظه سخن می گوید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که مسئولان حقایق و واقعیت روز جامعه و کشور را به مردم بگویند تاکید کرد: چرا ما با مردم صریح و شفاف نباشیم و چرا واقعیت‌ها را درست آن گونه که هست برای مردم نگوییم؟ مردم در صحنه هستند و مردم رای دادند و انتخاب کردند و همین مردم حامی خواهند بود؛ چرا باید از این مردم روی برگردانیم و واقعیت‌ها و حقایق مذاکرات را به خاطر این که مبادا آمریکا خم به ابرو بیارد به مردم نگوییم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام جمهوری اسلامی ایران را امانتی در دست مردم و رهبری دانست و تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران در این مقطع از تاریخ امانتی عظیم در دست ما است و باید از این امانت بزرگ حفاظت و صیانت کرد که لازمه حفاظت از انقلاب بیداری، حساسیت و دغدغه‌مندی افکار عمومی نسبت به شرایط موجود انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: به برکت حضور مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و پیوند عمیق ملت با ولایت و همچنین درایت و تدبیر مقام معظم رهبری دشمن تا کنون راه به جایی نبرده و نخواهد برد اما همچنان افکار عمومی باید هوشیار و بیدار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه برگزاری بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان را یادآور شد و گفت: در این جلسات مطالب بسیار اساسی مهم اعم از انقلاب و انقلابی‌گری و سبک زندگی اسلامی که امروز همه به آن نیازمند هستیم و دشمن تلاش می‌کنند که آن را از ما بگیرد در این جلسات و نشست‌ها مطرح می‌شود که باید تلاش کرد این ها به یک گفتمان و فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد محوریت موضوع امسال برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی را جوانان دانست و گفت: برنامه امسال برای جوانان و با موضوع جوان و سبک زندگی اسلامی است که در تمام این جلسات درپی آن هستیم که جوان مورد توجه قرار بگیرد و به دولتمردان توجه داده شود که باید به مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان توجه ویژه صورت بگیرد و جمع‌های خودجوش جوانان در عرصه‌های اقتصادی و نوآوری مورد حمایت و پشتیبانی قرارگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به 17 مرداد شهادت مظلومانه محمود صارمی به دست طالبان افغانستان و روز خبرنگار نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران رسالتی عظیم بر دوش دارند که اگر بخواهند این رسالت به خوبی انجام شود لازمه‌اش آن است که خبرنگاران با صداقت، صلابت و امانت به کار و شغل خودشان نگاه کنند و مسئولان نیز با صحت و سلامت اخبار و اطلاعات را جهت انعکاس به افکار عمومی در اختیار خبرنگاران قرار بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر این صداقت، صلابت و صحت و سلامت از ناحیه خبرنگاران و مسئولان به درستی رعایت شود، اطلاعات و تغذیه سالم به جامعه تزریق خواهد شد و قطعا افکار عمومی سود خواهند برد.

امام جمعه شهرکرد همچنین به 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این مجموعه مفید و موثر به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف رشد دادن جهادی علم و دانش، حاکم کردن روحیه جهادی بر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، حاکم کردن روحیه جهادی در فن آوری و به صحنه آوردن علم و کاربردی کردن علم در عرصه‌های زندگی مردم با فکر و عمل جهادی شکل گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که جهاددانشگاهی باید رابطه عمیق میان کار، عمل و علم ایجاد کند تصریح کرد: دانش بنیان نمودن علم و حاکم کردن سبک و روحیه جهادی در همه أمور زندگی و جامعه و رابطه عمیق میان دانشگاه و همه عرصه‌های جامعه فراهم کردند از اهداف و رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی است.

امام جمعه شهرکرد تحقق تمام این اهداف و برنامه‌ها را در گرو حاکم کردن روحیه جهادی دانست و گفت: باید روحیه جهادی در دانشگاه و جامعه وجود داشته باشد تا بتوانیم به ترازهای علمی جهان برسیم و سبقت بگیریم چرا که اگر روحیه جهادی وجود نداشته ما نمی‌توانیم از لحاظ علمی سبقت بگیریم

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به آغاز دهه کرامت و روز تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و گفت: جای جای کشور ما از سرمایه عظیم بقاع متبرکه برخوردار است که می‌طلبد هم مردم از ظرفیت این امامزادگان بیشتر استفاده کنند و هم مسئولان و متولیان این امر با برنامه‌ریزی جدی، این امکان را به کانون‌های فکر و معنویت و ترویج معارف اسلامی در جامعه تبدیل کنند.

 انتهای خبر/

Views: 31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *