کشته شدن 12 فرمانده شبه‌نظامیان عربستان در یمن

خانه / مطالب و رویدادها / کشته شدن 12 فرمانده شبه‌نظامیان عربستان در یمن

نیروهای انصارالله و ارتش یمن در 24 ساعت گذشته 12 فرمانده میدانی شبه‌نظامیان عربستان را در مناطق مختلف یمن از پای در آورده‌اند.

جبهه میدانی یمن در 24 ساعت گذشته شاهد کشته شدن دهها تن از فرماندهان و نیروهای وفادار به عربستان سعودی بوده است.

پایگاه خبری «الجدید پرس» یمن، در گزارشی نام این فرماندهان و محل کشته شدنشان را آورده است.

بنابر این گزارش، امروز (یکشنبه) در جبهه شهرستان «نِهِم» در شمال شرق صنعاء «احمد ناجی مرفق»، سرتیپ «علی المقدشی» و سرهنگ «عبدالحافظ فرحان» فرمانده گردان «نخبة الجنوب» و همچنین روز گذشته (شنبه) «اکرم محمد یحیی حزام القهالی» از دیگر فرماندهان میدانی، کشته شدند.

«علی محسن» فرمانده گردان ویژه نیروهای طرفدار «عبدربه منصور هادی» نیز از پای در آمده و سرهنگ «فیصل الشعوری» فرمانده یکی از تیپ‌های منصور هادی موسوم به «لؤاء حسم» نیز زخمی شده است.

در جبهه «میدی» در استان «حجه» یمن نیز روز گذشته سرهنگ «محمد الشعور» به همراه تعداد زیادی از افراد گردان خود در خلال یک حمله ناموفق به مواضع انصارالله و ارتش یمن کشته شدند. «منصور حسن القطوی» از دیگر فرماندهان میدانی نیز در این منطقه با شلیک تک تیرانداز از پا در آمده است.

اما در جبهه ساحلی «المخا» در استان تعز در جنوب غرب یمن، 18 تن از نیروهای طرفدار عربستان به همراه سرتیپ «جسار الدغلفی» فرمانده گردان چهارم تیپ یکم ارتش منصور هادی به دست نیروهای انصارالله و ارتش کشته و زخمی شدند.

در شرق شهر المخا نیز خودروی «عارف علی صالح» از فرماندهان خائن به ارتش و انصارالله یمن هدف قرار گرفت و او به همراه دو تن از همراهانش کشته شدند.

این گزارش می‌افزاید: در استان «مأرب» «عبدالله محمد صالح الذرعی» و در منطقه «عسیر» در داخل خاک عربستان سعودی نیز «عبدالله هادی هدیش» در درگیری با نیروهای انصارالله و ارتش یمن از پا در آمدند.

الجدید پرس یمن در پایان تأکید می‌کند که افراد نامبرده شده کسانی هستند که کشته شدنشان از سوی نیروهای طرفدار منصور هادی نیز تأیید شده است.

منبع: فارس

Views: 92

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *