۳۰۰ دستگاه اتوبوس‌ آماده «انتقال رایگان زائران به مرز مهران»

خانه / تازه ها / ۳۰۰ دستگاه اتوبوس‌ آماده «انتقال رایگان زائران به مرز مهران»

انتقال زائران اربعین به مرز مهران در برگشت

در حالی که سال‌های گذشته برخی زائران اربعین مجبور بودند برای بازگشت به کشور بیش از ۲۰ هزار دینار بپردازند. از فردا ۳۰ مرداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس‌ آماده «انتقال رایگان زائران به مرز مهران» می‌شود.

«زائران سفر خود را کوتاه کرده و ۲ روز قبل از اربعین به کشور بازگردند.» این را ستاد اربعین اعلام کرده است.بیش از یک میلیون زائر اربعین تاکنون از مرز مهران وارد عراق شده‌اند. یک هفته تا اربعین باقی مانده، اما سرکنسول ایران در عراق سیدعبدالرحیم ساداتی‌فر می‌گوید که «از فردا زائران می‌توانند رایگان به مرز مهران بروند.» این در حالی است که قیمت این مسیر متوسط ۱۲ هزار دینار (حدود ۵۰۰ هزار تومان می باشد).

سال گذشته با افزایش تعداد زائران، در روزهای منتهی به اربعین، وسایل حمل و نقل عمومی کم بود و زائران باید ساعت‌ها در شهرهای زیارتی عراق منتظر می‌ماندند. حتی برخی با کرایه ۲۰ هزار دیناری (۸۰۰ هزارتومان) مجبور به بازگشت به مرز می‌شدند.

اما امسال ۳۰۰ اتوبوس برای بازگشت رایگان به مرز مهران در «عمود ۶۲۲ مسیر نجف تا کربلا» پیش‌بینی شده است. زائران از گاراژ سید جوده در کربلا، می‌توانند خود را به این عمود برسانند. گفته می‌شود که «این اتوبوس‌ها شبانه‌روز‌ فعالیت می‌کنند.»

 

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *