آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر

خانه / استان ها / آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر

سردارمحمد سلیمانی

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب و تأیید مجلس و شورای نگهبان، از آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ رضا محمدسلیمانی، گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، در جلسه 23 فروردین 94 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 22 اردیبهشت به تأیید شورای محترم نگهبان رسید.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، ادامه داد: این قانون در راستای اصل هشتم قانون اساسی و به منظور تحقق وظیفه همگانی امربه معروف و نهی از منکر در ارتباط با مردم و دولت، تدوین و ظرفیت بسیار مناسبی را برای اجرای فراگیر این دو فریضه الهی در سطح جامعه فراهم کرده است.

محمدسلیمانی، تصریح کرد: با عنایت به تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون، بستر قانونی برای نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شده و در این راستا حمایت مسئولین را می طلبد تا در راستای حمایت ارزش های اسلامی، بیش از پیش در ادای دین و انجام تکلیف تلاش و جدیت و کوشش کنند.

وی، آمران به معروف و ناهیان از منکر را به دو دسته عام و ضابطان قضایی تقسیم کرد و گفت: انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر، یک وظیفه عمومی است که عامه مردم می توانند در این راستا تلاش کنند؛ ولی علاقه مندان همکاری بعنوان ضابط می توانند به دفاتر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها مراجعه و پس از طی دوره های آموزشی، کارت ضابطین را دریافت و انجام وظیفه کنند.

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، در 24ماده 18تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رسیده و لازم الاجرا می باشد.

در این قانون، معروف و منکر، تعریف و محدوده آن به اضافه وظایف اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر و حمایت های قضایی از آمران و ناهیان از منکر مشخص شده است.

بر اساس ماده 7 این قانون، مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد.

انتهای خبر/

Visits: 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *