آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست که هر تصمیمی بگیرد محقق شود

خانه / استان ها / آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست که هر تصمیمی بگیرد محقق شود

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرکرد گفت: آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست که هر تصمیمی بگیرد محقق شود.

عبداللهی

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرکرد گفت: آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست که هر تصمیمی بگیرد محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛اشتباهات استراتژیک غرب در موضوع های منطقه ای، خاورمیانه، آسیای مرکزی و قفقاز، این مناطق جهان را به بهشت تروریست ها و افراطی ها تبدیل کرد.

حسین عبداللهی فر درنشست بصیرتی بسیجیان و رزمندگان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد با تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در نظام کنونی جهانی، گفت:آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست که هر تصمیمی بگیرد محقق می شود، زیرا نظام کنونی بین الملل در حال حاضر، اداره جهانی به شیوه مدیریتی است که دیگر از قدرت بلامنازع آمریکا خبری نیست.

وی از ائتلاف علیه تروریسم بین الملل پس از وقایع 11 سپتامبر، ائتلاف ضد صدام و ائتلاف ضد داعش به عنوان سه ائتلاف با محور آمریکا یاد کرد و افزود:این ائتلاف ها نشان داد که آمریکا برای تحقق اهداف خود در منطقه به دنبال یافتن همراه و هم پیمان است و برای پیشبرد اهداف خود حتی در داخل کشورش نیز به دنبال امنیتی کردن مسائل است.

وی با بیان تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، اضافه کرد:این ائتلاف از سوی کشورهایی شکل گرفت که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شکل گیری آن نقش داشتند.

عبداللهی فر از خشونت و افراطی گری بدون مهار به عنوان تهدید جهانی یاد کرد و افزود:تجربه پیدایش القاعده، طالبان و گروه های افراطی نشان داد که نمی توان از گروه های افراطی علیه دیگر کشورها استفاده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود:آمریکا در دو ائتلاف موسوم به ضد تروریسم و ضد صدام، از گروه های افراطی و جنگ طلب حمایت همه جانبه کرد و وقتی دید که این گروه ها را نمی توان مهار کرد، این ائتلاف ها را تشکیل داد.

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد:در ائتلاف موسوم به ضد داعش نیز، آمریکا از قدرت داعشی که دست پرورده خود بود و از حمایت های مستقیم و غیر مستقیم برخوردار بود، ترسید و برای نابودی این گروه تروریستی ائتلاف تشکیل داد.

وی تصریح کرد:این گروه تروریستی به سرعت از کنترل حامیان آن خارج شد و مسیر ایجاد خلافت اسلامی را در پیش گرفت و به تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی تبدیل شد.

عبداللهی فر در پایان سخنان خود با تبیین نقش موثر ایران در حل و فصل معضل تروریسم داعشی در منطقه، افزود:همه جهانیان می دانند که ائتلاف موسوم به ضد داعش شکست خورده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *