آموزش مدیریت فرهنگی، فرزندان را در برابر مشکلات مقاوم می کند

خانه / استان ها / آموزش مدیریت فرهنگی، فرزندان را در برابر مشکلات مقاوم می کند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباسی قدیمی نژاد در جمع کارکنان سپاه استان،بسیجیان سوگواران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، آموزش مدیریت فرهنگی به کودکان را عامل مقاوم شدن آنان در برابر مشکلات دانست.

جماعت5

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباسی قدیمی نژاد در جمع کارکنان سپاه استان،بسیجیان سوگواران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، آموزش مدیریت فرهنگی به کودکان را عامل مقاوم شدن آنان در برابر مشکلات دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛در چهارمین روز از دهه محرم حسینی، خیل عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام با قرائت زیارت پرفیض عاشورا، ذکر روضه و مصیبت و نوحه و سینه زنی، متوسل به باب الحوائج سه ساله ثارالله حضرت رقیه سلام الله علیها شدند.

استاد حوزه علمیه قم و مشاور دانشگاه، با اشاره به انتساب این روز به حضرت رقیه سلام الله علیها به تشریح شخصیت کودک سه ساله ابی عبدالله پرداخت و اهمیت آموزش فرهنگی به کودکان و تربیت اسلامی فرزندان را تبیین کرد.

حجت الاسلام سید عباس قدیمی نژاد، با اشاره به اهمیت تعمیم شخصیت های کربلا به افراد جامعه و الگوگیری از این اسوه های ایثار، صبر، فداکاری و تربیت اسلامی، افزود: تربیت اولاد با الگوگیری از شخصیت های واقعه کربلا و سیره ائمه معصوم علیهم السلام میسر می شود.

دکتر قدیمی نژاد، بااشاره به حدیثی از حضرت امام علی علیه السلام ، ادامه داد: هیچ والدینی، میراثی بهتر از ادب نگذاشتند.

وی، همچنین حدیثی از امام صادق علیه السلام در تشریح این فرمایش مولای متقیان بیان کرد و گفت: امام صادق علیه السلام می فرمایند؛” بهترین چیزی که پدران برای فرزندانشان باقی می گذارند، ادب است نه مال و نه پول.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: منظور از این احادیث آن است که باید تصویر انتظار فرزندان برای میراث مادی از والدین از ذهن آنان پاک شود.

دکتر قدیمی نژاد، دو دشمن میراث انسان از نظر حضرت علی را حوادث و وارثان دانست و گفت:‌نباید تمام دغدغه ما این باشد که اموالی را برای تإمین آینده فرزندان به میراث بگذاریم؛ بلکه باید به فکر تربیت صحیح آنها و آموزش مدیریت فرهنگی به کودکان خود باشیم.

وی، آموزش مدیریت فرهنگی به کودکان را عاملی برای مقاوم شدن آنان در برابر مشکلات دانست و افزود: تا موقعی که والدین سبک زندگی خود را تغییر ندهند و خود تربیت نشوند، نمی توانند تغییراتی در رفتار و عملکرد فرزندان خود ایجاد کنند.

این مشاور دانشگاه، نکات مهم در تربیت اولاد را با اشاره به سبک زندگی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و فرزندان ایشان، برشمرد و اظهار داشت: تحقیر و حقارت مهم است نه فقر و فقارت، در تاریخ می بینیم بسیاری از پیامبران و اولیا و شهدای ما فقیر بودند؛ اما نه تنها عقده ای نشدند؛ بلکه مردان بزرگ و تاریخ سازی شدند.

وی، به خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت رقیه سلام الله علیها با کم بودن سن ایشان اشاره کرد و با ذکر توسل به آن حضرت، بر فضای معنوی محفل سوگواری عزاداران حسینی در مصلای امام خمینی شهرکرد افزود.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *