آنهایی که ذلت و تسلیم را تئوریزه می کنند، غیر خودی هستند

خانه / استان ها / آنهایی که ذلت و تسلیم را تئوریزه می کنند، غیر خودی هستند

آیت الله خاتمی2

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با غیرخودی خواندن کسانی که ذلت و تسلیم را تئوریزه می کنند،‌گفت:‌ فرصت طلبان آفت تمام انقلاب ها بوده و هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ امام جمعه موقت تهران، در جمع کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به تقسیم جامعه به خودی و غیرخودی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: البته حضرت امام(ره) نیز با تعبیر نامحرم این موضوع را مطرح کرده اند که درمیان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد.

آیت الله سید احمد خاتمی، افزود: نامحرمان، عبارت الاخری همان غیرخودی هاست. این برش، برشی است که هم در قرآن ریشه دارد. هم در روایات عترت معصومین علیهم السلام. برخی کسانی که با ولایت مسئله دارند، تحلیل غلطی عرضه می کنند و خودی و غیرخودی را در عرصه حقوقی مطرح می نمایند.

وی، ادامه داد: پرواضح است که مقام معظم رهبری، این مسئله را در عرصه فکری و اندیشه مطرح کرده اند؛ وگرنه در عرصه حقوقی که همه خودی هستند و هرکس در این کشور زندگی می کند،‌خودی است و حقوق بایسته را دارد؛ ولی در عرصه فکر و اندیشه، هر انقلابی خودی و غیر خودی دارد و این مسئله تنها اختصاص به انقلاب ما ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: فرصت طلبان در هر انقلابی، ‌غیرخودی آن انقلاب هستند و کسانی می باشند که در لحظات سخت انقلاب نیستند و تا خطر رفع می شود، می آیند و می گویند حاجی انأ شریک و می خواهند میوه انقلاب را بچینند و خطری است که همه انقلاب ها را تهدید کرده و حتی انقلاب پیامبر را نیز تهدید کرده است.

آیت الله خاتمی، به نحوه اسلام آوردن ابوسفیان و اطرافیانش بعد از فتح مکه و نفوذ آنها در بدنه اسلام اشاره کرد و گفت: ابوسفیان تا آخرین لحظه در جبهه شرکت عمل کرد و هنگامی که مکه فتح شد، مجبور شد به جبهه اسلام بپیوندد و در این رابطه حضرت علی علیه السلام فرموده اند که اینها مسلمان نداشتند بلکه تسلیم امر اسلام شدند.

مدرس برجسته حوزه علمیه، بریده شدن سر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 50 سال بعد ار ارتحال نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را نتیجه نفوذ معاویه ها در بدنه حکومت اسلام دانست و واقعه مشروطه را دومین مرتبه نفوذ فرصت طلبان غربگرا در انقلاب مردمی به رهبری مرجعیت مسلمان شیعه عنوان کرد.

وی، افزود:درانقلاب مشروطه، علمامردم راعلیه استبداد بسیج کردند و تا نشانه های پیروزی ظاهر شد، روشنفکران غربگرا آمدند و شیخ فضل الله نوری را پای چوبه دار بردند.

امام جمعه موقت تهران، پیشینیه سوم نفوذ فرصت طلبان را وضعیت مرحوم آیت الله کاشانی اعلام کرد و با اشاره به زمان حاضر ادامه داد:‌اگر هوشیاری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نبود، همان بلاها سر انقلاب اسلامی ایران می آمد.

آیت الله خاتمی، خطرات نهضت آزادی ها، بنی صدر، فتنه های 78 و 88 و اخیراً بیانیه آمریکایی ها در حمایت از سران فتنه را یادآور شد و با تأکید بر اینکه ریشه فتنه در 12 بهمن بوده است،‌اظها کرد: خودی و غیرخودی، ریشه در تاریخ دارد و ما باید هوشیار باشیم.

مدرس برجسته حوزه علمیه، ریشه غیرخودی شدن را کمبود معنویت دانست و دنیاگرایی را از عوامل اصلی تحلیل رفتن انقلاب دانست و گفت: اگر معنویت در یک انقلابی کم شد و رنگ باخت، دیگر نمی شود آن انقلاب را مهار کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، افزود: غیرخودی ها به چند دسته تقسیم می شوند که اولین دسته عبارتند از ؛ کسانی که مراقب خودشان نیستند. کسانی که مراقب خودشان نباشند با اخلاق خداحافظی می کنند و در نتیجه انقلاب برای آنها بازیچه می شود.

وی، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب اهل بیت علیهم السلام است، حفظ جبهه ها در هشت سال جنگ تحمیلی را مرهون معنویت و شهادت طلبی رزمندگان و توسل و توکل آنها به خداوند و ائمه دانست و ادامه داد:‌جبهه را قطعاً سلاح و رزم کلاسیک اداره نکرد؛ مقاومت جبهه های ما به برکت نماز شب رزمندگان اسلام بود.

آیت الله خاتمی، بد عمل کنندگان در عرصه های اجتمای را از دیگر افراد غیرخودی در انقلاب معرفی کرد و حقه بازی را از ویژگی های این دسته برشمرد.

امام جمعه موقت تهران، سومین ویژگی غیرخودی ها را افراط و تفریط در همه عرصه ها عنوان کرد و بیان داشت: تحلیل ها را فقط باید از آقا بگیرید. تجربه کرده ایم کسانی که در 36 سالا گذشته خط ولایت را دنبال کرده اند،‌ن نیفتاده اند.

وی، راه اعتدال واقعی را صراط مستقیم و خط ولایت دانست و تأکید کرد: هر راهی غیر این راه، بیراهه است. راه اعتدال واقعی تبعیت از ولایت است، نه اعتدال شعاری و نان درآوری.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت:‌وقتی می گوییم اعتدال، نباید به فتنه گران که افراطی بوده اند پُست و مقام بدهیم. خودی ها افراطی و تفریطی نمی شوند.

وی، در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، که فرموده اند”‌کسانی که تن به ذلت می دهند از اهلبیت نخواهند بود”،‌تأکید کرد: آنهایی که ذلت و تسلیم را تئوریزه می کنند، غیر خودی هستند.

این مراسم به مناسبت دوره بصیرت و تعالی مسئولین و مدیران و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مرکز بصیرت و تعالی کوثر شهر مقدس قم برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *