آیت‌الله شاهچراغی: برجام نباید راه نفوذ آمریکا در کشور و منطقه باشد

خانه / استان ها / آیت‌الله شاهچراغی: برجام نباید راه نفوذ آمریکا در کشور و منطقه باشد

امام‌جمعه سمنان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره قصد نفوذ آمریکا در منطقه و کشور با موضوع برجام گفت: برجام نباید راه نفوذ آمریکا در کشور و منطقه باشد.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در دومین روز از محرم در مصلی سمنان و با حضور گسترده مردم این شهر برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه برجام در مجلس به تصویب رسیده و مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرارگرفته است؛ همه باید درباره برجام تابع قانون بوده و نباید بگذاریم که برجام در کشور دودستگی ایجاد کند.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره احتمال نفوذ آمریکا در کشور و منطقه بیان کرد: این دغدغه‌ها به حدی است که مقام معظم رهبری تاکنون بیش از 70 مرتبه درباره نفوذ آمریکا در منطقه تذکر داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: دشمنی با آمریکا با ملت بزرگ ایران تمامی نداشته و ملت ایران هیچ‌گاه به این کشور اعتماد ندارد و به فرموده امام خمینی(ره) اگر تمام آمریکا مسجد ساخته شود و در آن الله‌اکبر بگویند؛ مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا را ترک نخواهند کرد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه شعارهای ملت ایران اسلامی، شعارهایی عاشورایی و حسینی است تصریح کرد: آمریکا به دنبال کم‌رنگ کردن این شعارهای ملت ایران است و برخی از افراد نیز برجام را سبب ایجاد بهشت برین دانسته و به فکر تعامل با آمریکا هستند؛ غافل از اینکه دشمنی با آمریکا از عقاید امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان کشور باید همواره مراقب خطر نفوذ آمریکا در کشور و منطقه باشند تصریح کرد: هرچند برجام در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است؛ اما باید دانست که آمریکا همواره غیرقابل‌اعتماد است و این توافق‌نامه تأثیری بر بی‌اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای نقض حقوق بشر و اقلیت‌های دینی در ایران از سوی مقامات آمریکایی و انتقاد این کشور از آزمایش‌های تسلیحات دفاعی، این ادعاها را بی‌اساس و نادرست خواند و گفت: شدیدترین موارد نقض حقوق بشر دنیا در آمریکا اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه ملت ایران همواره آماده دفاع از میهن اسلامی خود در برابر هرگونه توطئه است گفت: توسعه سلاح‌های غیر ممنوعه برای دفاع از کیان اسلامی، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشوری نمی‌تواند به آن اعتراض کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مدیران رسانه ملی مبنی بر لزوم توجه به موضوع جنگ نرم دشمنان گفت: جنگ نرم بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ سخت است؛ چراکه دشمن در جنگ نرم ملموس نیست.

امام‌جمعه سمنان تصریح کرد:در این شرایط تبعیت از ولایت‌فقیه و بصیرت، مهم‌ترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

فرارسیدن ماه محرم و عزاداری شهادت امام حسین (ع) و توجه به فلسفه قیام عاشورا از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به امامت آیت‌الله شاهچراغی بود.

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *