آیت‌الله صدیقی:غدیر عینیت توحید و دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم است

خانه / استان ها / آیت‌الله صدیقی:غدیر عینیت توحید و دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم است

صدیقی.1

امام جمعه موقت تهران در سفر به استان چهامحال و بختیاری گفت:غدیر عینیت توحید و دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین تکریم و معارفه دبیر اجرایی بنیاد غدیراستان و افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیادبین‌المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران در شهرکرد برگزار شد.

دراین مراسم دبیرکل بنیادبین‌المللی غدیر گفت: ما به یک حرکت مستمر و مداوم نیاز داریم تا غدیر در خانه‌ها رسوخ کند و پیام غدیر به جوانان و نوجوانان ما برسد؛ لذا باید از این ظرفیت عظیم غدیر برای مقابله با استکبار و همچنین رشد خودمان استفاده کنیم و زیر پرچم ولایت به پیش برویم.

آیت‌الله صدیقی افزود:خدا را شاکریم که ما را زیر پرچم ولایت علی ابن ابی طالب(علیه السلام) جمع کرده و به ما فرصت شناخت حضرت علی(علیه السلام)،شناخت غدیر و دریافت پیام غدیر را عنایت فرمود و ما را در زمانی قرار داد که پرچم غصب شده غدیر به صاحبش برگشت چرا که یک شخصیت ممتاز، معنوی، توحیدی، عرفانی چون امام راحل(ره) مردم را بسیج کرد تا این پرچم به احتزاز درآید.

وی ادامه داد:باید خدا را به عدد مخلوقاتش شکرکرد، هنگامی که امام خمینی (ره) از بین ما رفت ،این پرچم بر روی زمین نماند و پرچم به دست اهلش رسید و این گامی به سوی ظهور موعود عالم،امام زمان (علیه السلام) است.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: غدیر یک حادثه نیست بلکه یک جریان است، اسلام و شریعت یک شکل است، شمایل است و غدیر روح و جان است؛ اسلام پیکر است و غدیر راس آن پیکر است، غدیر عینیت توحید است، معرفت است، اخلاق است، تمدن است، قانون و عدالت است و دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم است، غدیر تجلی همه صفات حق در عینیت جامعه بشری است.

وی افزود:این غدیر است که عرفان ناب را با سیاست که خدمت به مردم است در هم آمیخته است و با زهد و نفرت از تجملات و تجمل پرستی پیوند داده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: غدیر آیینه است، فلش است، راه است، آدرس است که اگر بشریت با این آدرس حرکت کند به همه خوبی‌ها که خدا است می‌رسد و مقصد خلقت در جامعه بشری محقق خواهد شد.

آیت‌الله صدیقی ضمن بیان این نکته که غدیر مهم‌ترین جریانی است که در شکل گیری‌اش بیشترین اهتمام در تاریخ ادیان الهی به کار گرفته شده است گفت:پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم)در اولین روز تبلیغ، حضرت علی(علیه السلام) و ولایت ایشان را تبلیغ کرد و در آخرین روز از عمر مبارکشان هم خواست از ولایت حضرت علی(علیه السلام) بنویسد ولی قدرت‌طلب‌ها مانع شدند و این خود نشان می‌دهد دین عین سیاست است و سکولار‌ها که دین را از سیاست جدا کرده همان‌هایی هستند که پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم) را متهم به هذیان‌گویی کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت:همان طور که در آیه مباهله علی جان پبغمبر(صلوات الله علیه وآله وسلم) نامیده شده است در زمانه ما نیز رهبر عزیز ما واقعا جان امام راحل(ره) بود و آنچه در دست اوست از پرچم نهضت این همان پرچم اسلام و پرچم پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم) است.

وی ادامه داد:این انقلاب و این حکومت اسلامی قیمت گرانی دارد که اولین قربانیش حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و در طول تاریخ،غدیر قربانی فراوان داشته است،شهدای کربلا همه قربانیان غدیر هستند تا عاملی برای ایجاد بصیرت برای مردم در طول تاریخ باشند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه گفت:جدایی دین از سیاست می‌خواهد آقایی و سیادت شما رابگیرد و شما را به زیر ذلت ببرد اما تا زمانی که ما غدیر را داریم و پرچم غدیر هر روز با خون شهیدانمان رنگ می‌شود ما ذلت نخواهیم دید.

وی با اشاره به این نکته که باید از دوره مهد کودک تا دبیرستان، فرهنگ عزت و استقلال،فرهنگ معنویت،فرهنگ توحید،فرهنگ آزادی که عنوان کلی اش غدیر است تزریق شود تصریح کرد:بچه‌های ما باید از طریق آموزش و پرورش دشمن شناسی یاد بگیرند،آموزش و پرورش باید جایگاه و امتیاز حکومت ولایی و غدیری را در ذهن کودکان تببین کند تا عاشق ولایت و امامت شوند.

وی ادامه داد:فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده است و باید آموزش و پرورش و دانشگاهها مروج عزت انقلاب اسلامی باشند.

آیت‌الله صدیقی گفت:ما به یک حرکت مستمر و مداوم نیاز داریم تا غدیر در خانه‌ها رسوخ کند و پیام غدیر به جوانان و نوجوانان ما برسد لذا باید از این ظرفیت عظیم غدیر برای مقابله با استکبار و همچنین رشد خودمان استفاده کنیم و زیر پرچم ولایت به پیش برویم.

 دراین مراسم که نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسوولان حضور داشتند،حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی به عنوان دبیراجرایی جدید این بنیاد در استان معرفی و از تلاش علی گرجی قدردانی شد.

انتهای خبر/

بازدیدها: 68

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *