اجتماع عظیم جوانان عاشورایی کشور در میعاد منتظران شکوه میثاق در آستانه روز جوان

خانه / اختصاصی هیأت / اجتماع عظیم جوانان عاشورایی کشور در میعاد منتظران شکوه میثاق در آستانه روز جوان

حجت الاسلام پناهیان: انفعال برخی مسئولین نتوانسته در اراده جوانان ما خللی وارد کند

در آستانه میلاد جوان عاشورا حضرت علی اکبر علیه السلام اجتماع عظیم جوانان عاشورایی در میعاد منتظران با حضور پرشور ۵۰۰۰ نفر از جوانان هیئات جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

? جوانان عاشورایی از سراسر کشور در همایش «شکوه میثاق» با شعار «با ولایت تا قیامت» پس از اجتماع در حرم حضرت معصومه(س)، مسیر حرم تا جمکران را با سربندهای «لبیک یا بقیةالله» و پرچم های «یالثارات الحسین» در دست، به صورت پیاده طی کردند و در میعاد منتظران مسجد مقدس جمکران گرد آمدند و در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان با امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف تجدید میثاق کردند.

? معاونت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام در مسجد مقدس جمکران، طی سخنانی با اشاره به روحیه جوانان امروز که برگرفته از روحیه حضرت علی اکبر علیه السلام است گفت وعده های الهی یکی پس از دیگری در آخرالزمان در حال تحقق است، و همانطور که حضرت علی اکبر علیه السلام در واقعه عاشورا نقشی بی بدیل داشت، امروز هم جوانان ما همچون جوان امام حسین علیه السلام با ایمان و با شوق و شور در مسیر حق با دشمنان اسلام در حال مبارزه هستند، و انفعال و خودباختگی برخی مسئولین هم نتوانسته در این اراده مستحکم جوانان ما خللی وارد کند.

? حجت الاسلام احمد پناهیان گفت علی اکبر علیه السلام در صورت و سیرت بیشترین شباهت را به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم داشت. همان پیغمبری که فرمود بُعِثتُ لِرَفعِ قومٍ و وَضعِ آخَرین. خداوند رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را در آخرالزمان مبعوث کرد تا سلطه مستکبرین عالم را برطرف کند و حکومت اولیاء حق و عدالت را در جهان برقرار کند. علی اکبر علیه السلام زمانیکه به میدان مبارزه می رفت، خود را با چنین پیغمبری معرفی میکند: أَنا علیُّ بنُ حُسینُ بنُ علی؛ نَحنُ و بَیتُ الله أَولی بِالنَّبی.

? وی در ادامه با ذکر این نکته که اکثر یاران پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم جوانان بودند و عمده یاران مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف هم جوان هستند، گفت پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود مهدی من به سنت من قیام خواهد کرد، یعنی شمشیر. رهبر معظم انقلاب در مورد این روایت عنوان کردند: منظور از شمشیر، قدرت است. و ما امروز شاهدیم پس از ۱۴۰۰ سال، اسلام در دنیا قدرتمند شده، و چه دروغ بزرگی میگویند کسانیکه با وجود این قدرت و با وجود این جوانانِ با ایمان و پرشور، ما را از جنگ با آمریکا و غرب می ترسانند.

? مبلّغ حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز وعده امام راحل در حال تحقق است و بسیجیان اسلام در سرتاسر ملل اسلامی زمینه تحقق ظهور ولی عصر عجل الله تعالی فرج الشریف را فراهم میکنند. این قدرت اسلام، نیست مگر بخاطر قدرت و صلابت و نفوذ ولایت. در عین قدرنشناسی و بی توجهی برخی مسئولین به امر ولایت، اما شاهدیم که در قدرت حاکمیت ولایت خللی وارد نشده، و امروز جوانان کشورهای مختلف اسلامی پیام علی اکبر علیه السلام را به گوش جان شنیده اند، و با همان انگیزه ای با دشمنان اسلام مبارزه میکنند که علی اکبر علیه السلام پا در میدان مبارزه و مجاهده نهاد.

? حجت الاسلام پناهیان گفت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در خصوص ویژگی یاران مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف فرمود: پای امامت و ولایت مهدی من ایستادگی نمی کند مگر مؤمنی که خداوند قلبش را به ایمان امتحان کرده باشد. لشکر بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف کسانی هستند که در امتحان قلبی ایمان سربلند باشند. امیرالمومنین علیه السلام شاخصه این ایمان را اینگونه بیان فرمود: اینان آنچه را که از ناحیه ولی حق صادر میشود قلباً تصدیق می کنند.

? وی در پایان سخنان خود به حدیث امیرالمومنین علیه السلام اشاره کرد که فرمود یک چهارم آیات قرآن درباره ما اهلبیت است، و یک چهارم قرآن در مورد دشمنان ماست. دستور قرآن به ما در مواجهه با کفر و استکبار این است: قاتلوهم حتی لاتکون فتنه. این حضور باشکوه جوانان عاشورایی در مسجد مقدس جمکران در میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و در آستانه نیمه شعبان معنایش این است که ما تا حکومت بقیه الله عجل الله تعالی فرج الشریف را در عالم محقق نکنیم، دست از مبارزه با آمریکا و اسراییل و دشمنان اسلام برنخواهیم داشت.

? در این مراسم، گروه سرود نسیم رحمت به اجرای سرود پرداختند و مداح اهل بیت حاج امیر عباسی در وصف جوان عاشورا حضرت علی اکبر علیه السلام به مدیحه سرایی پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

Views: 150

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *