ازخصوصیات حضرت زهرا سلام الله علیها بود؛ شناخت وظیفه و دفاع از ولایت

خانه / استان ها / ازخصوصیات حضرت زهرا سلام الله علیها بود؛ شناخت وظیفه و دفاع از ولایت

حجت الاسلام حمزه رازی پور گفت: یکی از خصوصیات حضرت زهرا سلام الله علیها، شناخت وظیفه و دفاع از ولایت بود.

حجت الاسلام حمزه رازی پور گفت: یکی از خصوصیات حضرت زهرا سلام الله علیها، شناخت وظیفه و دفاع از ولایت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در سومین شب این مراسم با شکوه حجت الاسلام حمزه رازی پور با تسلیت شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس، همزمان شهید و شهدای حادثه سقوط هواپیما در ادامه مباحث شب قبل به بیان بخشی  دیگر از فضایل سبب خلقت پرداخت.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در ادامه به یکی دیگر از خصوصیات حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: از وظایف مهم حمایت از ولایت، شناخت وظیفه و دفاع از ولایت است که  صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها با جان از این احساس وظیفه واحساس تکلیف نسبت به امام زمانش ، امیر ولایت حضرت علی علیه السلام دفاع و به وظیفه ولایتمداری اش عمل کرد.

 وی به حدیثی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله  اشاره کرد و افزود: پیامبر اعظم می فرمایند”انی مسئول وانکم مسئولون “من پیامبر شما نسبت به کارهایی که انجام میدهم مسئول هستم و شما هم مسئول هستید، روز قیامت تمام اعضاء و جوارح انسان باید پاسخگو باشند. ان السمع والبصروالفواد کل اولئک کان عنه مسئولا.

حجت الاسلام رازی پور ادامه داد: نخستین سوالی که ذهن هرانسان عاقلی را مشغول می سازد این است که آفریدگارهستی چه انتظاری از مخلوق خود دارد ،عمده ترین محورهای مسئولیت پذیری در برابر خدا ‌چه می باشند.

کارشناس مسایل مذهبی گفت:  یکی از آن سوال ها معرفت و شناخت به خداوند است، آگاهی از واقعیت یا راه پیدا کردن به واقعیت است و در رأس این واقعیت ها و حقایق قابل شناخت ، معرفت به ذات اقدس الهی است.

وی به احادیثی حضرت امام علی علیه السلام  اشاره کرد و ادامه داد: امیر ولایت می فرمایند”معرفه الله سبحانه اعلی معارف” و در جای دیگر می فرمایند: “من عرف الله توحد “هرکس خدا را شناخت او را یگانه می داند و کسی که شناخت پیدا کرد خودش را از گناه نگه میدارد و دچار خطا نمی شود زیرا همه جا خدار را می بیند.

حجت الاسلام رازی پور ادامه داد: و این جمله امام راحل رحمت الله علیه که فرمودند عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید از همین باب است.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: حضرت امام علی علیه السلام می فرمایند: انسان سعادتمند کسی است که فضائل ما را بشناسد … حضرت زهرا سلام الله علیها با شناخت این فضیلت از امام زمانش تبعیت کردند.

 گفتنی است :مراسم شهادت حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی همت هیأت رزمندگان اسلام استان از هفتم بهمن ماه به مدت 5 شب  همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد به برگزار می شود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *