از با ارزشمندترین کارها، کار هیئتی است

خانه / استان ها / از با ارزشمندترین کارها، کار هیئتی است

مدیر کل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی در سفر به شهرکرد با بیان اینکه کارهیئتی باشرافت ترین و با منزلت ترین کارهاست گفت: از با ارزشمندترین کارها ، کار هیئتی است.

کانون4

مدیر کل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی در سفر به شهرکرد با بیان اینکه کارهیئتی باشرافت ترین و با منزلت ترین کارهاست گفت: از با ارزشمندترین کارها ، کار هیئتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ رضا معممی مقدم در نشست مشترک با شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان وشاعران آیینی و رابطین فرهنگی استان، جهت دهی و تقویت طرح و برنامه هیئات مذهبی را وظیفه شورای هیئات مذهبی برشمرد.

وی افزود: پارسال با مدیریت و همکاری شورای هیئات مذهبی ۲۱ هزار هیئت مذهبی رصد و پایش شد.

معممی مقدم با بیان اینکه باید دایره مکتب امام حسین علیه السلام را وسیع تعریف کرد گفت: برخلاف برخی ها که قرائت هیئت را پوپولیستی و عام گرایانه تعریف می‌کنند قرائت امام حسین علیه السلام قرائت خاص گرایانه است و خواص از قشرهای مختلف باید در این مکتب حضور داشته باشند.

وی توجه به هیئات مذهبی خانگی را مهم برشمرد و گفت: باید احکام دین باید از طریق هیئات مذهبی خانگی و صنفی تبلیغ و ترویج شود.

معممی مقدم با بیان اینکه هیئات مذهبی باید خیمه های پاسخگویی به سوالات شرعی برپا کنند گفت: یکی از دستاوردهای هیئات مذهبی این است که یک نفر از هر هیئت را برای تحصیل در حوزه های علمیه تربیت کنند تا مشکل کمبود مبلغ دینی در مساجد و محافل مذهبی برطرف شود.

وی گفت: امروز وظیفه یک جوان عاشورایی چرخاندن سانتریفوژ و بلند کردن پهباد است اگر می خواهد به ولی زمان کمک کند.

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ،فرهنگ را مجموعه ای از باورها و رفتار ها برشمرد و گفت: برای مقابله با آسیب های مجالس اهلبیت باید باورها را تغییر داد و با زور و چماق نمی توان کاری کرد.

رضا معممی مقدم گفت: در حوزه نماد سازی عمیق و درست عمل نمی کنیم و ضعف های جدی در این زمینه وجود دارد.

وی هیئات مذهبی را بهترین فرصت برای گفتمان سازی برشمرد و گفت: معروفات و سنت های نیک را در این محافل می توان نهادینه کرد.

مقدم، با بیان اینکه الآن حرم حضرت زینبسلام الله علیها با حضور هیئات مذهبی حراست می‌شود، حضور فرماندهان دفاع مقدس و مدافعان حرم در مجالس هیئت را تأثیر گذار برشمرد.

وی توجه به نذر فرهنگی همانند اهدا قرآن و کتاب و در کنار اطعام و احسان هیئات مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: شورای هیئات مذهبی باید در این زمینه جهت دهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *