اساس نهضت امام حسین علیه السلام، احیای معروف و مبارزه با منکر بود

خانه / استان ها / اساس نهضت امام حسین علیه السلام، احیای معروف و مبارزه با منکر بود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج اساتید استان، گفت:اساس نهضت امام حسین علیه السلام، احیای معروف و مبارزه با منکر بود.

پورخاقان1

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج اساتید استان، گفت:اساس نهضت امام حسین علیه السلام، احیای معروف و مبارزه با منکر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛جلسه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون های بسیج اساتید و دانشگاه های استان در محل آموزشکده فنی پسران شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پور خاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در این جلسه با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، گفت: اساس نهضت امام حسین علیه السلام، احیای معروف و مبارزه با منکر بود.

وی، افزود: در قسمت های مختلف از خطبه ها و زیارات آن حضرت به آن اشاره می کنیم که اگر در جامعه  ای به حق عمل نشود و افکار شیطانی بر افکار رحمانی مقدم شود، سکوت انسان ها جایز نیست.

پورخاقان، ادامه داد: از همان ابتدا که امام حسین علیه السلام، قیام را شروع کرد طی نامه ای به جناب محمد حنفیه اعلام فرمودند:” إنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلاَبَطِرًا وَلاَمُفْسِدًا وَلاَظَالِمًا وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْءصْلاَحِ فِي أُمَّه جَدِّي مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ؛ أُرِيدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَي عَنِ الْمُنْكَرِ”، یعنی من خروج نكردم از براي تفريح و تفرّج ؛ و نه از براي استكبار و بلندمنشي و نه از براي فساد و خرابي، و نه از براي ظلم و ستم و بيدادگري!؛ بلكه خروج من براي اصلاح امّت جدّم محمّد صلّي الله عليه وآله مي باشد. من مي خواهم امر به معروف نمايم ، و نهي از منكر كنم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، اظهار داشت:آن وقتی که امام حسین علیه السلام در مقابلش سپاه حر قرار گرفت، فرمود: “اینان از شیطان پیروی می کنند و اطاعت از خداوند را ترک کرده اند و اینان عبدالشیطان شده اند و عبدالرحمن بودن را فراموش کرده اند”؛ لذا ما وظیفه داریم در مقابل این انحراف بزرگ بایستیم و ایستادیم و آن شب که به یاران اذن خروج داد و همه ماندند و هیچ کس خارج نشد، حضرت به آنان فرمود “شما بهترین امتها هستید زیرا آمر به معروف هستید و ناهی از منکر” .

ناطق این جلسه، شناخت زمان و مکان را در امر به معروف بسیار مهم دانست و گفت: همراهی نکردن کوفیان با حضرت مسلم علیه السلام و وقت ناشناسی کوفیان در امر به معروف و نهی از منکر باعث به قدرت رسیدن ابن زیاد و شهادت امام شد؛ در حالی که می توانستند با هجمه کوچک  و هزینه کم  ابن زیاد و نیروهای کم او را از میان ببرند و بستر را برای پذیرش امام حسین علیه السلام آماده کنند.

وی، افزود: می شد طومار امویان و یزیدیان برچیده شود؛ اما کوفیان محتاط شدند و زمان را از دست دادند و نتیجه آن شهادت امام حسین علیه السلام  شد و بعد از این نیز می بینیم که ابن زیاد به کوفیان نیز رحم نکرد.

حجت الاسلام پورخاقان به وقایع امروز سوریه و عراق در مقابل داعش اشاره کرد و گفت: می بینیم که داعشیان مردان مقاوم را سر می زنند و زنان را برای فحشا به فروش می رسانند و شهرهایی مانند آمرلی مقاومت می کنند زیرا این حقیقت را فهمیده اند، بقول شهید مدرس اگر قرار است کشته شویم چرا با دست خود کشته شویم، در مقابل دشمن محکم می ایستیم و از شهادت استقبال می کنیم و این همان هدف امام حسین علیه السلام است.

وی، ادامه داد: آنهایی که در طول تاریخ در مقابل ظلم و ظالم ایستادند و مقاومت کردند، شهره تاریخ شدند و در مقابل، آنانی که مقاومت نکردند، ذلیل و خوار شدند مانند شهرهایی که در مقابل داعش فکر کردند اگر تسلیم داعش شوند جانشان در امان می ماند اما نتیجه ای جز قتل عام شدن نداشتند.

گفتنی است: بخش دیگری از سخنان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری به بحث اسیدپاشی در اصفهان مربوط بود که اظهار داشت: در ماجرای قتل های زنجیره ای سال های گذشته نیز که برخی روزنامه ها که بعداً مشخص شد با عوامل بیگانه در ارتباط بودند، این قتل ها  را به نظام نسبت د ادند و ماجرای روزنامه سلام و قضیه سال 78 نیز از این دست اتفاقات بودند.

وی، افزود: جریان اسید پاشی این روزهای اصفهان که اتفاق افتاد و ارتباط دادن این اسید پاشی به نظام نیز یکی دیگر از توطئه های دشمنان است و متأسفانه  جریانی مانند جریانات سال های گذشته که به آن اشاره شد در راه این مسئله قرار گرفته اند.

حجت الاسلام پورخاقان به اساتید دانشگاه، پیشنهاد کرد دانشجویان را آگاه سازند که این انقلاب مبتنی بر خون شهدا می باشد و مردم پشت سر ولایت فقیه عهد بسته اند که نگذارند ذره ای از آرمان های این انقلاب و نظام کم شود.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *