استکبارستیزی سیره همه انبیاء و معصومین است

خانه / استان ها / استکبارستیزی سیره همه انبیاء و معصومین است

کلایی

حجت الاسلام والمسلمین داراب کلائی، گفت: امام حسین(علیه السلام ) تا آخرین لحظه جان دادنش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ درجمع رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین داراب کلائی در این مراسم، با تبریک دهه کرامت، به تشریح فلسفه خلقت انسان پرداخت و تأکید کرد: مبدأ و معاد عالم هستی نشان می دهد که هیچ انسان و مخلوقی، عبث و بیهوده آفریده نشده اند.

وی، با اشاره به آیات شریفه 26 و 28 سوره الحجر”وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ‌ “، و ” وَ إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَراً مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ‌”، گفت: خداوند انسان را از نطفه ناچیز بدبو آفرید و پس از آنکه از روح خود در آن دمید به فرشتگان دستور داد که به این بشر سجده کنند.

جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، تصریح کرد: یکی از برتری های انسان از ملائک، تجلی روح انسان از روح خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین کلائی، افزود: رانده شدگان از درگاه خداوند چندگروه هستند که یکی از آنها به علت شکرنکردن نعمات خداوند از درگاه الهی رانده شده اند.

وی، یکی از نعمات بزرگ خدا به پاسداران انقلاب اسلامی را توفیق ورود به کسوت پاسداری در سایه ولایت دانست و تأکید کرد: روح رفع گرفتاری ها نیز در همین ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین کلائی، قدردانی نعمت های الهی را عامل نزول برکات بیشتر دانست و با اشاره به اینکه گروهی نیز با خود لجبازی می کنند، خواص ساکت در قبال حق را دومین گروه رانده شدگان از درگاه الهی برشمرد.

وی، تصریح کرد: کسانی که می دانند حق چیست؛ ولی سکوت می کنند از دوران ائمه تابحال بوده اند و هرکجا آسیبی به معارف الهی وارد شده،‌از ناحیه خواصی بوده که در دفاع از حق سکوت کرده و جفا نموده اند.

این مقام مسئول، در ادامه به نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جنگ نیابتی در برابر اسلام، بخاطر مخالفت استکبار با اصل انقلاب اسلامی است؛ زیرا مدل درستی از اسلام ناب را به دنیا معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلائی، افزود:سه نمونه اسلام در تریبون های دنیا معرفی می شود؛ یکی اسلام ترکیسم، که از سوی مسئولان کشور ترکیه به دنیا عرضه می شود و پوسته اسلام است؛ مانند اسلامی که دوران یزید و معاویه تلفیقی از اسلام، آئین یهود و مسیحیت بود.

وی، ادامه داد: یک روزی کشتی مسلمانان را به غزه می بردند و آن اتفاقات می افتاد و یک روزی رابطه با رژیم صهیونیستی را علنی می کنند و اکنون نیز تمام پشتیبانی های گروه های تروریستی داعش و النصره از مرزهای جغرافیایی آنها انجام می شود.

جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون، گفت:‌اسلام وهابیت، دومین اسلامی است که از سوی آل سعود در دنیا معرفی می شود و خطرناک ترین اسلام می باشد؛ زیرا بعنوان اسلام موحد معرفی می گردد و جنایات این گروه در منطقه و جهان قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلائی، تشیّع لندنی را سومین معرفی خطرناک از اسلام در تریبونهای دنیا خواند که حتی در قبال قتل عام مردم بیگناه و کودکان و زنان در غزه، یمن، سوریه و عراق، یک نفر از سران و اعضای این گروه اعتراضی نکردند؛ ولی سال گذشته بدون ویزا و پاسپورت وارد عربستان شده و حج انجام دادند و برگشتند.

وی،استکبار سیتزی را سیره همه انبیاء و معصومین علیهم السلام دانست و تصریح کرد: اگر اینها به امام حسین علیه السلام تأسی می کنند؛ باید بدانند این امام عزیز تا آخرین لحظه استکبار ستیز بودند و جود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تا لحظه آخر جان دادنشان امربه معروف و نهی از منکر می کردند و این فریضه الهی را انجام می دادند.

به گفته جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، باید زندگی ما به معارف اهلبیت علیهم السلام آمیخته شود و با ذکر یاد و نام اهلبیت و قرائت ادعیه و زیارات بویژه زیارت پرفیض عاشورا، زمینه بهره مندی از معارف توحیدی را فراهم کنیم.

گفتنی است: سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر بعنوان واجب فراموش شده در سطح جامعه، برگزاری دوره های آموزش را در راستای جاری و ساری ساختن این فریضه در مجموعه سپاه و بسیج و سطح جامعه دانست.

وی، با تبریک دهه کرامت از آموزش 120هزار نفر از نیروهای سپاه در سال جاری پیرامون مسئله امربه معروف ونهی از منکر خبر داد و گفت: اهمیت احیای فریضه مهم امر به معروف ونهی از منکر را باید در اهمیت فلسفه وجودی همه انبیاء الهی از آدم تا خاتم جستجو کرد.

انتهای خبر/

Views: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *