استکبار از دیدگاه امام خامنه ای|بخش سوم

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / استکبار از دیدگاه امام خامنه ای|بخش سوم

استکبار از دیدگاه مقام معظّم رهبری/بخش سوم

خوی تجاوزگری استکبار

     اوّلین مسأله ی اساسی که امروز در پیش روی مردم قرار دارد، عبارت از خوی تجاوزگریِ بی پایان ابرقدرت ها و قدرت های بزرگ جهانی و در رأسشان امریکاست. شاید برای توده های مردم دنیا، این حقایق هیچ وقت این طور آشکار نشده است که امروز آشکار می شود. این ها از آن طرف دنیا بلند شده اند به این جا آمده اند، تا در مسأله ای که مربوط به منطقه است و محقّقاً می تواند در خلال روابط منطقه ای حل بشود، دخالت کنند، که نفس دخالت، غلط است و این دخالت را به اشدّ مایمکن از قساوت و بی رحمی انجام می دهند.

     شما ببینید اینها با عراق چه می کنند. مسأله، مسأله ی حکومت و رژیم عراق و سردمدارانی که خودشان بشدّت مورد اعتراض و سؤال هستند – که بعداً عرض خواهیم کرد – نیست؛ زیرا آن ها خودشان هم در جرایم شریکند. مسأله، مسأله ی ملّت و کشور عراق است.

     چرا یک کشور را این طور ویران می کنید؟ چرا قدرتی، به صرف این که می تواند شلیک بکند، به خودش اجازه می دهد که به هر هدفی که دلش می خواهد، شلیک کند؟ آخر به چه مناسبتی؟! مردم بصره و حلّه و عماره و بغداد و اعتاب عالیه و – آن طور که نقل می شود – بقیّه ی شهرهای عراق، مگر چه گناهی کرده اند که باید جانشان را از دست بدهند، پالایشگاهشان را از دست بدهند، کارخانه شان را از دست بدهند، فرودگاهشان را از دست بدهند؟ ملّت عراق، چند سال بعد از این باید کار بکند، تا بتواند آنچه را که شما از او گرفته اید، دوباره برای خودش تأمین بکند؟ آخر، این چه جنایتی است که انجام می گیرد؟ از این بزرگتر، جنایتی متصوّر نیست.

     شما اگر جنگ دارید، به میدان جنگ بروید؛ نیروهای نظامی در آن جا هستند، با آن ها بجنگید. چرا شما از اوّل اعلام می کنید که ما ده روز می خواهیم جنگ هوایی بکنیم؟ جنگ هوایی، یعنی چه؟ جنگ هوایی، یعنی انداختن بمب بر سر شهرها. به نظر من، عریان تر از این جنایتی که امروز امریکا به کمک متّحدان خودش – فرانسه و انگلیس و دیگران – انجام می دهد، وجود ندارد و تا آن جا که ما یادمان می آید، وجود نداشته است. وای بر بشریتی که همین جنایتکاران، پرچمداران حقوق بشر هم هستند!  1369/11/04

فکر استکبار، سلطه بر عالم

     امروز همه می دانند که فکر استکبار چیست. همه، فکر امریکا را – که رأس استکبار است – خوانده اند. فکر اینها، سلطه بر همه ی عالم است؛ بخصوص این منطقه ی حسّاسی که ما در آن زندگی می کنیم؛ یعنی منطقه ی خاورمیانه، خلیج فارس و این نقطه ی اساسی اقتصادی و نظامی. این فکر استکباری، دنبالش نقشه هاست. این نقشه های ضدّ مردمی و ضدّ اسلامی، سروکارش با انسان هاست. اگر استکبار بتواند موج عظیم انسانی را از مقابل خود کنار بزند، دولت ها نیستند که بتوانند مقابل امریکا مقاومت کنند. دیدید که دولت ها در کنفرانس خیانت چه کردند. اگر کسی بتواند جلوی حرکت فرعونی و طاغوتی استکبار امریکایی و ایادیش را بگیرد، ملّت ها هستند و ملّت ها می توانند. طرّاحان استکبار ممکن نیست این مطلب را نفهمند؛ ممکن نیست به ملّت ها و بخصوص به جوانان به چشم یک خطر بزرگ نگاه نکنند؛ ممکن نیست در مقابل این خطر، تدبیری نیندیشند و تاکتیک های لازم را انتخاب نکنند.

     پس، همین طور که شما نشسته اید، می توانید خوب تصوّر کنید که امروز یکی از کارهای اساسی استکبار این است که نسل جوان را در کشورهای اسلامی – و هر کشور اسلامی که بیدارتر است، بیشتر – از صحنه بیرون کند. کدام کشور اسلامی از همه بیدارتر، از همه زنده تر، و از همه بی محاباتر در مقابل استکبار ایستاده است؟ جز ایران اسلامی؟ پس، جوانان ایران اسلامی بدانند که استکبار برای بیرون راندن آنها از صحنه ی این مبارزه ای که در آن، فتح و پیروزی حتماً نصیب ملّت هاست و لاغیر، مشغول پول خرج کردن و طرّاحی انواع نقشه هاست. هدف این نقشه ها، شما جوانان مؤمن و انقلابی و شجاعی هستید که ایستاده اید، تا هدف های انقلاب و امامتان را تا آخرین رقم به تحقّق برسانید و هر مانعی را از سر این راه بردارید.  1370/08/15

منبع: مرکز اطّلاع رسانی غدیر

پایگاه اطّلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

Views: 63

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *