اسلام هراسی در اروپا نشانی از بی منطقی سران استکبار

خانه / مطالب و رویدادها / اسلام هراسی در اروپا نشانی از بی منطقی سران استکبار

متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «اسلام هراسی در اروپا نشانی از بی منطقی سران استکبار» را در ذیل می خوانید:

چندی است به بهانه مبارزه با تروریسم و عوامل ایجاد ناامنی در برخی کشورهای غربی و اروپایی ازجمله فرانسه، موجی مرموز علیه اسلام و مسلمین جهان توسط سران این کشورها و رسانه های وابسته به صهیونیزم بین الملل به راه افتاده است. هرچند این تهاجم کور تازگی ندارد و در گذشته نیز به بهانه های واهی، شاهد این دست توهین ها و اهانت ها و القای اسلام هراسی در غرب بوده ایم که به عنوان نمونه می توان از حادثه مشکوک 11 سپتامبر و انفجار ساختگی و برنامه ریزی شده برجهای دوقلو یاد کرد. خنده دار این  است که در راهپیمایی ضدتروریسم فرانسه که البته اصل این حرکت قابل تحسین می باشد، شاهد چهره هایی بودیم که خود پرچمدار تروریسم در سطح جهان هستند، افرادی همچون نتانیاهو که تا مرفق دستانشان به خون مردم مظلوم فلسطین و لبنان و بلکه با توجه به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، در سطح جهان، آلوده می باشد؛ شرکت کرده بودند.

تأسف آور این که اینان که خود احمق و نادانند، مردم جهان را نیز ناآگاه فرض می نمایند در حالی که توده های مردم جهان به ویژه امت اسلام به خوبی شگردها و توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان بشریت را می شناسند و البته با صبر و شکیبایی اوضاع فتنه گون جهان را رصد کرده و با دقت زیرنظر دارند.
چه کسی است که نداند پشت صحنه عملیاتهای تروریستی در سطح دنیا به ویژه جریانهای وهابی و تکفیری و داعشی، سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی وابسته به همین کشورهای غربی و اروپایی می باشد؟!
جریان مرموز و پیچیده تکفیر که این روزها از ساده لوحی و بی بصیرتی آحادی از عناصر افراطی و متعصب و متحجر شیعه و سنی سوءاستفاده نموده و به تعبیر امام خامنه ای(مدظله العالی) تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را با پشتوانه دلارها و دینارها و یا رسانه ها و شبکه های دروغ پرداز ماهواره ای و اینترنتی، در قالب گروه های تروریستی دامن زده و جبهه ای به  نام داعش را تأسیس و تشکیل و در نهایت مورد حمایت قرار می دهند، به گواه اسناد و شواهدی که در دست است، خروجی سیاستهای ضدبشری سران استکبار می باشد که البته به فضل الهی اکنون عوارض این اقدام شوم دامن خودشان را نیز گرفته است. آیا به جز آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و بلکه مرتجع عرب، مولدان و عاملان اصلی شکل گیری این جرثومه های فساد و فتنه و خشونت، می توان نام برد. حال چه شده است که از مولود نامشروع و خشن و وحشی خود نگران و هراسانند و آثار مخرب آن را به حساب کلیت اسلام و مسلمین می گذارند؟ این در حالی است که آنچه به عنوان خط اصیل اسلام ناب و منطق مسلمانان واقعی، همواره تجلی داشته است، مواردی است که ذیلاً می آید و امیدواریم که صاحب نظران و تریبون داران و اهالی رسانه در سطح جهان اسلام و عرصه بین الملل، در مقام روشنگری افکار عمومی، به عنوان وظیفه و تکلیفی انسانی، به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند.
1. قاطبه مسلمانان عالم از هر مذهب و نژادی که باشند، اهانت و توهین به مقدسات دیگران را در تضاد با اعتقادات خود دانسته و لذا با تمام وجود ضمن محکومیت و ابراز تنفر شدید، برخورد با عناصری که با هر انگیزه ای از سر جهل و تعصب کور و با خوش خدمتی به دشمنان اسلام آب به آسیاب آنان ریخته و بهانه به  دست اربابان فسادانگیز و استکباری شان می دهند تا آنان نیز به ناحق تحت پوشش اسلام هراسی هر اقدام ناجوانمردانه ای را علیه مسلمانان مظلوم عالم انجام بدهند؛ مطابق با شواهد و مقدمات حقوقی، خواستار می باشند.
2. ترور و تروریسم، همواره مورد انزجار و تنفر تمامی مسلمانان بوده و هست زیرا بیشترین قربانیان این جریان پلید در سطح جهان خود مسلمانان بوده اند و لذا نمی شود تصور کرد اسلامی که در تضاد با جریان ظلم و فساد و تباهی و ناامنی در حریم زندگی انسانهاست، خود عامل ترویج تروریسم باشد! البته حساب دست پروردگان اسلام آمریکایی یعنی وابستگان به جبهه انحراف و افراطی گری تکفیری و داعشی را باید از قاطبه مسلمانان جدا کرد، چه آن که هم اکنون در سوریه و لبنان و عراق و خط مقدم جبهه مبارزه با تکفیر و داعش، این توده های مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی و کرد و ترک و عرب و عجم هستند که با این جریان وحشی که هیچ سنخیتی با اسلام و مسلمین و سیره نبوی(ص) نداشته و ندارند، در حال ستیز و مبارزه می باشند.
3. افکار عمومی دنیا باید سیاست دوگانه غرب به ویژه آمریکا را در نوع برخورد با جریانهای تروریستی و البته بی ربط بودن آن ها با اسلام و مسلمین را به خوبی درک و باور نماید.
آمریکایی که از طرفی خود، به وجود آورنده داعش و این دست گروه های تروریستی است، از طرفی نیز ائتلاف علیه آن  راه می اندازد و ادعای مبارزه و مقابله با آن ها را دارد، آنچه قابل تأمل است این است که این سیاست دوگانه به منزله دو لبه تیغی می ماند که یک هدف را نشانه رفته است و آن زدن کلیت اسلام ناب و جریان مقاومت و بیداری اسلامی است که به فضل الهی می رود تا تمامیت کفر و شرک و الحاد و ظلم و تباهی را از صحنه گیتی براندازد.
4. اسلام دین رحمت، دین تعامل، دین منطق است نه دین جمود و خشونت و ترور! چه آن که اسلام ریشه در معرفت و ادب و اخلاق و تعقل و انسانیت دارد نه آن که طالب جهل و فساد و خون ریزی باشد.
نماد تفکر اسلامی پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله(ص) است که او نیز ترجمان کلام وحی قرآن (کتاب منطق و استدلال و درک و شعور) و جوهره وحدت اسلامی است.
5.همواره باید حساب چند عنصر وابسته به تشیع لندنی که توسط ماهواره ها و دلارهای انگلیسی و یا برخی تنگ نظران خشک مقدس و بی بصیرتی که توسط عالمان وابسته و مرجعیت های خودخوانده حمایت می گردند و یا جبهه تسنن آمریکایی که تکفیر و داعش را افتخار خود تلقی نموده و به جای مقابله و مبارزه با دشمن درجه یک مسلمان یعنی رژیم صهیونیستی، نزاعها و اختلافات مذهبی را دامن زده و هر روز در کشتن مسلمانان جنایتها می آفرینند؛ از قاطبه امت اسلام جدا کرد.
به راستی از رهگذر این جنایتها و خباثتها چه کسانی جز اجانب و کفار و ظالمان غربی و استکباری مسرور و شاد می گردند.
6. مهمترین استراتژی و راهبرد دشمنان اسلام در حال حاضر تشدید اختلافات و نزاعهای قومی و مذهبی و راه انداختن جنگ شیعه و سنی، شیعه و شیعه، سنی و سنی است تا بدین سان ضمن نشان دادن وجهه و چهره ای مخدوش و وحشی از اسلام و مسلمین، سرمایه های مادی و معنوی مسلمانان را نیز بر باد بدهند لذا بر قاطبه مسلمانان دنیا به ویژه اندیشمندان و عالمان و روشنفکران اسلامی است که با تمام قدرت ضمن روشنگری و بصیرت افزایی، در ترویج روح اسلام و نشان دادن رأفت و رحمت اسلامی به جهانیان، اهتمام جدی داشته باشند.
7. وقتی اوضاع جهان اسلام با میدان داری اجانب، فتنه گون و غبارآلود می گردد، آنگاه استکبار و عوامل منطقه ای آن در خفه کردن صدای ملتها، انگیزه و جسارت بیشتری می یابند، نمونه بارز آن وضعیتی است که هم اکنون مسلمانان مظلوم و بی پناه بحرین با آن دست و پنجه نرم می کنند، مردمی که علی رغم ظلمها و ستمهای رژیم وابسته آل خلیفه، زیباترین جلوه عدالت خواهی و دمکراسی را با رعایت ادب و اخلاق اسلامی، در قالب اعتراضها و راهپیمایی ها و مراسمات آرام مطالبه و به نمایش گذارده اند، آیا دوربینهای غربی و رسانه های اروپایی فریاد یک ملت به خروش آمده را نمی بینند و نمی شنوند؟! و رژیم عربستان سعودی با چه منطقی برای خفه کردن فریاد یک ملت، از حاکمان ظالم آن تمام قد حمایت کرده و حتی با اعزام نیروی امنیتی و نظامی، مردم مسلمان بحرین را مورد تهاجم و سرکوب قرار می دهد؟!
روحانی برجسته بحرین (شیخ علی سلمان) به جرم همراهی با این مردم مظلوم و دفاع از فریاد عدالتخواهی مسلمانان بحرین به جای احترام و حمایت و پشتیبانی، با اشاره آمریکا و عربستان در زندان گرفتار آمده و هر روز تحت فشار و شکنجه قرار می گیرد. شیخ علی سلمان سمبل یک روحانی روشنفکر و مؤمن و انقلابی است که جز به عزت مسلمانان به چیز دیگری نمی اندیشد و لذا اگر امت اسلام در برابر دسیسه های دشمنان، انسجام و اتحاد خود را حفظ می نمود، هرگز شاهد این گونه تعرضات به حریم قدسی مسلمانان نبودیم تا جایی که وزیر کشور بحرین ضمن اهانت به مسلمانان به ویژه ایران اسلامی، خبر از ادامه بازداشت و طولانی بودن زندان این شخصیت وارسته دینی بدهد.
به این امید که فریادها و اقدامات تمامی اقشار از امت اسلام به ویژه تشکل های مختلف مردمی عرصه را بر حاکمان ظالم بحرین تنگ تر نموده و زمینه آزادی این روحانی مبارز و مقاوم فراهم گردد. ان شاءالله.

Views: 182

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *