اصل مهم در سیره پیامبر حفظ عزت و احترام دیگران بود

خانه / استان ها / اصل مهم در سیره پیامبر حفظ عزت و احترام دیگران بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حفظ عزت و احترام دیگران از مهم ترین اصول سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و میلاد امام ششم شیعیان امام جعفر صادق علیه السلام مراسم جشنی در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمر بنی هاشم(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام سید ولی الله موسوی در این مراسم ضمن گرامیداشت میلاد پر خیر و برکت ختم رسل، پیامبر مهربانی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و میلاد امام جعفر صادق علیه السلام گفت: از سیره های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) یکی زنده کردن عزت نفس و خودباوری در همه افراد جامعه بود که این مهم اگر در جامعه ما به واقع ایجاد شود و آحاد جامعه به خود باوری برسند جامعه در رسیدن به اهداف خود مسیر کوتاه تری را طی خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به اهمیت حفظ حرمت دیگران و گرامی داشتن عزت دیگر افراد جامعه اشاره کرد و آن را اصلی مهم در سیره پیامبر عظیم الشان اسلام دانست و گفت: بعضی افراد در مظاهر غرور و فخر فروشی فرو رفته بودند؛ مانند صاحبان ثروت و قدرت و در مقابل افرادی در ضعف و زبونی تباه شدند که ایشان برای همه افراد به طور یکسان شان و منزلت انسانی قائل بود و همه را به اعتدال و حفظ شان و منزلت انسانی دعوت می کردند.

وی در ادامه، فرا رسیدن سالروز 9دی را تبریک گفت و به اهمیت بصیرت در هنگامه گرد و غبار فتنه اشاره کرد و گفت: وقتی طوفان سهمگین فتنه به وجود می آید و گرد و غبار فتنه همه جا را غبار آلود می کند لازمه انتخاب راه صحیح، داشتن بصیرت است و نداشتن بصیرت به مثابه نداشتن چشم و کور بودن است که احتمال سقوط برای فرد نابینا بسیار زیاد است و حرکت در هر راهی برای او میسر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام افزود: امام صادق علیه السلام در این زمینه می فرمایند: کسی که با بی بصیرتی عمل کند همانند کسی است که در بیراهه حرکت می کند که سرعت گرفتن در آن جز دوری از مقصد برایش ندارد.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم برنامه مولودی خوانی توسط ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام برگزارشد.

انتهای خبر/

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *