اصل ولایتمداری، توام بودن ولایت با برائت است

خانه / استان ها / اصل ولایتمداری، توام بودن ولایت با برائت است

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، تؤام بودن ولایت با برائت را اصل اساسی ولایتمداری دانست.

سعیدی3

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، تؤام بودن ولایت با برائت را اصل اساسی ولایتمداری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جمع  ائمه جمعه و جماعات ، مداحان وهادیان سیاسی، سپاه و بسیج، مربیان و سرمربیان حلقه های صالحین چهارمحال و بختیاری گفت: همیشه قدرت همراه با حقانیت نیست و در این زمینه سه رویکرد وجود دارد یک اینکه هر که غالب شد همان حق است؛ یعنی از طریق کودتا یا شورش هر کس قدرت را به دست گرفت پس حق را هم به دست گرفته است.

ملت ایران بین دو واقعه عظیم انقلاب اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت قرار گرفته است

وی، افزود: دومین رویکرد این است که اگر قدرت از رای مردم به دست آمد حق است و گرنه حق نیست و سومین رویکرد این است که اگر قدرت از صاحب حق و قدرت نشات گرفته شود و حاکمیت و قدرت منتسب به باری تعالی باشد صاحب قدرت است و خود قدرت است و حق می باشد.

این مقام مسئول، ادامه داد: ملت ایران در مابین دو واقعه عظیم انقلاب اسلامی در گذشته و ظهور منجی عالم بشریت در آینده قرار گرفته است و بدون شک روزی خواهد آمد که انقلاب اسلامی به ظهور منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تصریح کرد: ان شاء الله قرار است این واقعه در کشورمان اتفاق افتد و ما دائما باید مدیون و سپاسگذار خداوند باشیم و افتخار کنیم که شیعه و مسلمان هستیم چراکه ایران و مسلمانانش در مابین این دو واقعه عظیم قرار گرفته اند .

وی، یادآور شد: تقدم و تاخر در ظهور هم بستگی به نوع تلاش ما دارد اگر دقیق تر و با استعانت از خدا تلاش کنیم این ظهور سریع تر و اگر غیر این باشد دیرتر صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به الزمات فراهم شدن زمینه ظهور، پیاده کردن احکام قرآن در جامعه و داشتن خلق نبوی و پیامبری را از جمله این الزمات عنوان کرد.

ولایت فقیه، استمرار ولایت ذاتی باری تعالی است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه؛ چون ذات باری تعالی قدرت مطلقه است و هر قدرتی که از ذاتش سرچشمه بگیرد حق است، به تصریح 232 آیه شریفه قرآن پیرامون واژه ولایت در قالب مولا و دیگر مشتقاتش اشاره کرد و افزود: علامه امینی در اواخر جلد القدیر 27 معنا برای ولایت ذکر می کند، وی این 27 معنا را به یک معنا پیوند می دهد آن هم بین فرد و مولا یک یک رابطه و پیوندی است که وجود دارد که اولاست و به رابطه ولی به شیء بر می گردد و در این زمینه نوع رابطه فرق می کند .

وی، اظهار داشت: ولایت ذاتی که حق در تکوین و تشرع پیدا می کند از آن باری تعالی است که بخشی از آن به پیامبر داده شده و پیامبر ولی مردم است. بخشی از این ولایت به امامان معصوم منتقل می شود و در عصر حاضر نیز در زمان غیبت امام عصر ولی فقیه، ولی است.

این مقام ارشد سپاه ، در ادامه گفت: در حکومت اسلامی اولین سطر ولایت پیامبر، دوم ائمه معصومین و سوم ولی فقیه است .

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، ادامه داد: در اصول حاکم بر ولایت مداری، اصل اول؛ ولایت مداری و استمرار ولایت مداری است، اصل دوم توام بودن ولایت با برائت است یعنی اصل تولی و تبری یعنی پیوستن به ولایت و ولایت الهی و گسستن از هرچه غیر ولایت الهی است .

وی، تأکید کرد: اگر این اصل رعایت نشود مشکلاتی را به دنبال دارد یک مخلوط شدن حق با باطل، دوم تضعیف محور ولایت، سوم تحیر و تردید مردم ، چهارم برزو اختلاف و چند دستگی در جامعه است.

مرزبندی با محاربین از اصول حاکمیت ولایی است

نماینده ولی فقیه در سپاه به فتنه 88 اشاره کرد و اظهار داشت: وای به حال ولایت مدارانی که صحنه فتنه 88 را نشناسند، آنها را هم اهل پیروان امام بدانند؛ چرا که در این فتنه با سه دسته از عوامل اصلی فتنه روبرو بودیم.

وی، در تشریح سه دسته از عوامل اصلی فتنه، گفت: دسته اول آنان که به شدت در تقابل با فتنه بودند و امام فرمودند این عمار ؟ گروه دوم عوامل فتنه بودندو سوم میدان داران بودند، کسانی که فتنه را یک کدورت دانستند و گفتند کدورتی بوده و رفع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، اضافه کرد: سومین اصل در حاکمیت، مرز بندی با محاربین و معاندین و کسانی است که دچار تحول و انحراف شدند.

وی،افزود:اصل چهارم، تعبد در برابر تکلیف ولایت مداران چه در عصر گذشته و چه در عصر امروز می باشد.(متاسفانه ما به گذشته نقد می کنیم موضع می گیریم اما نسبت به عصر خودمان صلح و سازش ( تسامح ) داریم).

حجت‌الاسلام والمسلمین سعيدي افزود: تعبد کامل را ياران امام حسين علیه السلام در کربلا از خود نشان دادند زيرا ماموريت امام علیه السلام سري بود و آنها بدون اينکه بگويند چرا ما را به کربلا مي بري با امام علیه السلام همراه شدند.

دفاع همه جانبه از ولی، از اصول اساسی در ولایتمداری

نماينده ولي فقيه در سپاه، اصل ديگر در محور ولايت را عدم تحميل نظريه بر ولی دانست و   گفت: این يعني اينکه ما نظرات ولي فقيه را مي پذيريم نه اينکه نظر خودمان را تحميل کنيم.

وي با اشاره به اين اصل به انرژي هسته اي کشور اشاره نمود و گفت: مسئله هسته‌اي مسئله بسيار حساسي است و خوب مي دانيم که مسئله اوليه آمريکا نيست و بايد بگوييم ما با شرايط ولي فقيه آن را مي پذيريم که آن هم پذيرفتن مسئله غني سازي و برداشتن تحريم ها است.

تمام تدبير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) اين است که ما براي حل مشکلات جز با اتکا به مردم و سرمايه هاي ملي راهي نداريم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعيدي، آخرين اصل را تبعييت و دفاع همه جانبه در تمام عرصه هاي با جان و مال و تمام توان دانست و گفت: اگر همانطور که حضرت زهرا سلام الله علیها از حريم ولايت دفاع کردند سلمان، مقداد و ابوذر دفاع مي کردند دختر پيامبر قرباني نمي شد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *