اطلاعیه هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان در پی صدور حکم اعدام

خانه / استان ها / اطلاعیه هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان در پی صدور حکم اعدام

در پی صدور حکم اعدام برای «آیت الله شيخ نمر باقر النمر» از سوی دستگاه قضایی جائر سعودی هیات رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در محکومیت این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی رژیم آل سعود طی بیانیه ای خشم و نفرت خود را از این عمل شیطانی اعلان مینماید.

در پی صدور حکم اعدام برای «آیت الله شيخ نمر باقر النمر» از سوی دستگاه قضایی جائر سعودی هیات رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در محکومیت این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی رژیم آل سعود طی بیانیه ای خشم و نفرت خود را از این عمل شیطانی اعلان مینماید.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحكيم في محكم كتابه المبين: “وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُون”.

تاریخ روابط پیروان مذاهب مختلف اسلامی نشان داده است که مسلمانان علی رغم اختلافات مذهبی و سلایق فرهنگی با امنیت در کنار هم زندگی می کرده اند؛ مگر زمانی که عده ای، نفع خویش یا بیگانگان را در فضای پر تنش می یافته، و با ایجاد فضای رعب و وحشت، صلح و مسالمت را به خطر انداخته، و فضای امن اسلامی را به فضایی آکنده از ترس و خشونت تبدیل می کرده اند.

تاریخ این بار نیز در حال ثبت چنین واقعۀ دهشتناکی است که در سرزمین وحی، یکی از مسلمانان را – که از علما و مدرسین مدارس علمیه به شمار می رود – به جرم داشتن صدای اعتراض برای اقلیت شیعی آن دیار، به اعدام محکوم کرده است.

با کمال شگفتی و حیرت دادگاه جزائی رژیم آل سعود در ریاض حکم ظالمانه و غیر منتظرانه ای علیه فقیه وارسته «علامه شیخ نمر النمر» صادر نمود؛

هیات رزمندگان اسلام استان سيستان و بلوچستان که فعالیت های فرهنگی دنیای اسلام را رصد می کند، حکم اعلام شده برای دانشمند شیعی، شیخ نمر باقر النمر را، حکمی سیاسی ای می شمارد که می تواند فضایی پر تنش بر روابط مسلمانان ایجاد کند.

ناگفته پیداست که اجرای چنین احکامی، نه تنها به نزدیک شدن مذاهب به یکدیگر کمکی نمی کند؛ بلکه بر فاصله های به وجود آمده در میان مذاهب، می افزاید؛  و چه بسا، اختلافاتی را که می توانست با گفتگو و مذاکره حل شود به صورتی ناخوشایند بروز دهد.

ضمن قدردانی صمیمانه از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی که در گذشته از شیخ نمر دفاع نموده اند، از علمای اعلام، مراجع عظام تقلید، سازمان های بین المللی حقوق بشری، فرهیختگان، سیاستمداران و نویسندگان جهان در خواست داریم تا ضمن عدم پذیرش این حکم ظالمانه و ضد بشری، با حمایت از مظلوم، بنا به وظایف شرعی و اخلاقی از هر طریق ممکن و مناسب این حکم را محکوم نمایند، همچنین احکام اعدام دیگر علیه جوانان و نوجوانان کشور عربستان ــ که دارای تبعات و آثاری منفی است و هیچ فرد عاقل، منطقی و با وجدان بشری آن را نمی پذیرند ــ را محکوم نمایند.

در پایان بنا به وظایف انسانی و به منظور تحقق عدالت و برابری و پایبندی به اصول حقوق بشر، از مقامات عربستان سعودی و دادگاه جزائی می خواهیم با پیروی از منطق عقل و شرع و برای اجرای عدالت و رفع تبعیض، پرونده زندانیان مظلوم را ببندد تا همبستگی ملی و مساوات بین شهروندان این کشور تحقق یابد.

 والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هيأت رزمندگان اسلام

استان سيستان وبلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *