اقتصاد مقاومتی سد کننده راه نفوذ دشمن است

خانه / استان ها / اقتصاد مقاومتی سد کننده راه نفوذ دشمن است

نکونام38

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، راه اندازی واحدهای تولید راکد و ایجاد اشتغال را راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت:امروز اقتصاد مقاومتی یک امر دارای اولویت نخست در کشور است که به وسیله آن می‌توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، کشور را توانمند ساخت و دست رد به زیاده‌خواهی‌های دشمن زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی از ضرورت‌های مهم جامعه است، اظهار کرد:امنیت اجتماعی یعنی حاکم شدن فضایی که مردم در آن فرهنگ دینی خودشان را ترویج کنند و راهی برای نفوذ فرهنگ بیگانه نباشد.

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای اجیر شده‌اند تا فرهنگ غربی، بدحجابی‌ها و مزاحمت‌ها را در جامعه ترویج کنند و امنیت کسب و کار را مخدوش کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: ترویج این فرهنگ از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد و باید در این زمینه از نیروی انتظامی که در مقابله با این موضوع وارد میدان شده است، حمایت کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در زمینه ایجاد امنیت اجتماعی نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اهل تقوا در این مقطع، بهره نبردن از برکات ماه عظیم رمضان است، خاطرنشان کرد: اینکه روزه انسان اهل تقوا فقط نخوردن و نیاشامیدن باشد نیز دغدغه‌ای برای او است.

وی اظهار کرد: نخوردن و نیاشامیدن فرع است و اصل این است که انسان روزه همه جانبه بگیرد و تمرین کند تا به وسیله این روزه‌داری جامع مهیا شود که از غفران الهی بهره‌مند گردد و آمرزیده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ماه رمضان باید آغاز یک حرکت جدید همراه با آمرزش باشد و مومنین می‌توانند با مطالعه و تحقیق راه‌های آمرزش در این ماه را بررسی کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان گسترش می‌یابند، افزود: این اتفاق مثبتی است که در سطح استان چهارمحال و بختیاری نیز برای چهارمین سال اجرا می‌شود و باید از دست‌اندرکاران آن تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: برنامه‌های قرآن خوانی و جزء خوانی باید همراه با تفسیر انجام شوند و اگر تفسیر نشود کارایی برنامه کم است.

وی خاطرنشان کرد:جوانان باید از ماه مبارک رمضان در جهت معرفت‌افزایی استفاده کنند و اجازه ندهند این فرصت به غفلت بگذرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیه‌های ۷۵ و ۷۶ سوره مبارکه توبه، اظهار کرد: خداوند در این آیه‌ها می‌فرماید عده‌ای هستند که قول می‌دهند اگر خداوند به آن‌ها مالی اعطا کند انواع صدقات را ادا می‌کنند و در نظام اقتصادی جامعه اسلامی سهیم می‌شوند اما وقتی خداوند از فضل خودش به آن‌ها مالی اعطا می‌کند بخل می‌ورزند و خمس و زکات آن مال را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: در آیه‌های بعد آمده است که آن‌ها نه تنها خمس نمی دهند بلکه خمس‌دهنده‌ها را تمسخر نیز می‌کنند.

وی گفت: کسانی که به جامعه اسلامی خیانت می‌کنند باید بدانند که عذاب پروردگار در انتظار آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مناسبت‌های هفته، خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین خروجی همه دستگاه‌هایی که روز یا هفته‌ای به نام‌شان است و نمره بالایی دارد، اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، راه اندازی واحدهای تولید راکد و ایجاد اشتغال را راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: امروز اقتصاد مقاومتی یک امر دارای اولویت اول در کشور است که به وسیله آن می‌توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، کشور را توانمند ساخت و دست رد به زیاده‌خواهی‌های دشمن زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد:جهاد کشاورزی میدان زیادی برای عمل به اقتصاد مقاومتی دارد و باید بگونه‌ای عمل کند که در این محصولات واردات صورت نگیرد و علاوه بر آن عرصه‌های صادرات این محصولات را نیز تقویت کند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در زمینه صنایع دستی این ظرفیت را دارد که با استان‌های دیگر مخصوصا استان‌های همجوار رقابت کند.

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *