سخت ترین یتیمی برای کسی است که از امام خود جدا باشد

خانه / اختصاصی هیأت / سخت ترین یتیمی برای کسی است که از امام خود جدا باشد

حجت الاسلام حسینی قمی:

سخت ترین یتیمی برای کسی است که از امام خود جدا باشد

 

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: سخترین یتیمی برای کسی است که از امام خود جدا شده. و دست او به امام خود نمی رسد. کسی از شیعیان ما که دانش داشته باشد. و علوم اهل بیت را بداند. و این یتیم فرهنگی را هدایت کند. در بالاترین درجه پیش ما خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در مراسم دعای ندبه که در بارگاه مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد. گفت:

کوتاه‌ترین امامت در میان ۱۱ امام برای امام حسن عسکری(ع) است. که دوران امامت ایشان ۶ سال بود. و کوتاه‌ترین دوران امامت از بین ائمه را دارند. امام حسن عسکری(ع) خود را از بسیاری از شیعیان در حجاب قرار می‌دادند. چراکه مردم با مسئله غیبت حضرت ولیعصر(عج) انس بگیرند. و شیعه به دوران غیبت امام ولیعصر عادت کرده. و این دوران برای آنها سخت نباشد.

 

وی در خصوص حیات علمی، اجتماعی، عبادی و سیاسی حضرت امام حسن عسکری(ع)، عنوان کرد:

امیرمومنان امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند سخاوت این است. که فقیر سراغ شما نیامده او را کمک کنید. اگر آمد و سوال کرد دیگر محض آبرو به او کمک می‌کنید. یکی از اصحاب امام صادق(ع) خدمت ایشان آمد امام پرسیدند. که فلانی زکات خود را پرداخت می‌کنید. و اینکه هنگام دادن زکات فقرا نباید به شما مراجعه کنند. شما باید سراغ آنها بروید. متاسفانه ما از این اخلاق اهل بیت(ع)، گذشت، محبت، ایثار، دستگیری و هدایت فاصله گرفتیم.

 

حجت الاسلام حسینی قمی ادامه داد:

امیرمومنان امام علی(ع) پس از رسیدن به حکومت به اصحاب خود فرمودند که طی ۲۵ سال خانه نشینی از من حمایت نکردید و به من ظلم کردید. اما من از شما گذشت می کنم. حضرت در اولین خطبه به مردم فرمودند که من از شما گذشتم. آیا ما در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود اینگونه هستیم.

 

این کارشناس مسائل دینی با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد:

حضرت فرمودند دو صفت بالاتر از این نداریم یکی ایمان به خدا و دیگری خدمت به خلق خدا است. ابوهاشم جعفری ۵ امام یعنی امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام حسن عسکری(ع) و حضرت ولیعصر(عج) درک کردند. ایشان می‌گوید من مدتی با امام حسن عسکری(ع) زندان بودم. حضرت در زندان روزه می‌گرفتند. ما روزه نبودم ولی وقتی موقع افطار در کنار او غذا می‌خوردیم. امام علیه السلام را زندان بردند.

برخی هواداران خلافت عباسی نزد رئیس زندان آمدند. گفتند حالا که امام حسن عسکری(ع) در زندان است. در اذیت و آزار او کوتاهی نکن. و کاری کن که او از زندان زنده بیرون نرود. رئیس زندان گفت من در بین زندانبان‌ها دو نفر از بدترین آنها را انتخاب کردم. و مامور امام حسن عسکری(ع) قرار دادم. اما با یک فاصله دیدم آنها هم اهل نماز و عبادت شدند. از آنها علت را بررسی کردم. گفتند او شبانه و روز دعا می‌کند. و روزها روزه می‌گیرد.

 

وی با استناد به روایتی دیگر از امام حسن عسگری(ع)، گفت:

برای پرهیز از وسوسه‌های شیطانی قرآن بخوانید و با آن انس داشته باشید، دوران امام حسن عسکری یکی از سختی‌ها این بود که حضرت نمی‌توانستند امام پس از خود را به صورت علنی اعلام کنند چراکه دشمن درصدد قتل امام بود، از طرفی هم امام حسن عسکری نمی‌توانستند امام بعد از خود را مخفی کنند و به کسی نگویند که امام پس از من چه کسی است بنابراین راه سومی را انتخاب کردند. و امام را به خواص خود معرفی کردند که از جمله آنها احمد بن اسحاق است.

 

 

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه امام زمان چهار سفیر و نایب داشتند. اظهار کرد:

شیعیان برای اینکه قول آنها را بپذیرند درخواست معجزه می کردند. شیعه هوشیار بود امروز هم باید بیدار و هوشیار باشند هر ندای باطلی را باور نکند. وزیر عباسی با امام حسن عسکری دشمن بود. اما به ایشان احترام می کرد. و به عظمت و شایستگی امام اعتراف داشت. امام حسن عسگری(ع) فرمودند سخترین یتیمی برای کسی است که از امام خود جدا شده و دست او به امام خود نمی رسد. کسی از شیعیان ما که دانش داشته باشد و علوم اهل بیت را بداند و این یتیم فرهنگی را هدایت کند. در بالاترین درجه پیش ما خواهد بود.

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *