moharram

امام حسین علیه السّلام امام تحول آفرین

خانه / پیشنهاد ویژه / امام حسین علیه السّلام امام تحول آفرین

امام حسین علیه السّلام امام تحول آفرین

     مقام معظم رهبری فرمودند: «هر جامعه ی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد؛ ما امروز به تحوّل احتیاج داریم، در بخش های مختلف… انتظار من از خودم و از جوان هایمان و از ملّتمان و از نخبگانمان این است که در فکر ایجاد تحوّل در بخش های مختلفی که نیاز هست باشیم» سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه. آخرین مأموریتی که مقام معظم رهبری بر دوش نخبگان جامعه گذاشتند مسألۀ تحول آفرینی است. از سوی دیگر، بیانیۀ گام دوم، به عنوان نقشه راه چهل سالۀ انقلاب هنوز روی میز کار جامعه تبلیغی کشور قرار دارد. بر این اساس ده جلسه سخنرانی مکتوب ویژه محرم با عنوان «امام حسین علیه السّلام ؛ امام تحول آفرین» در راستای تبیین چیستی؛ چرایی و چگونگی تحول بر اساس بیانیۀ گام دوم تهیه گردیده است.

     امیدواریم این سلسله سخنرانی های مکتوب، سرآغازی برای شکل گیری جبهه گفتمان تبلیغی برای خودسازی،جامعه پردازی و تمدن سازی، بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باشد.

     از آنجاکه تحول روحی، بنا بر آیه 11 سوره مبارک رعد، «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» اصل و آغاز هر تحول اجتماعی، سیاسی، اقتصادی هست. آنچنانکه علامه طباطبایی ذیل این آیه شریفه می فرماید: میان تمامی حالات انسان و اوضاع خارجی- چه در جانب خیر و چه در جانب شر، یك نوع تلازم است. (ترجمه تفسیر المیزان، ج11 ، ص 423)

emam-hosein
امام حسین علیه السّلام امام تحول آفرین

     بنابر اهمیت دو صد چندان موضوع تحول روحی، نسبت به بقیۀ تحولات و قدرت تاثیرگذاری آن بر دیگر تحولات؛ شش شب اوّل، پیرامون برخی از موانع اصلی تحول روحی که عبارتاند از 1. ترس؛ 2. غرور؛ 3 . یاس؛ 4 . دون همتی؛     5 . راحت طلبی سخن گفته می شود. سپس در شب هفتم، هشتم و نهم به سه بُعد دیگر تحول یعنی 1. تحول اقتصادی؛ 2. تحول اجتماعی، 3. تحول سیاسی خواهیم پرداخت و در شب دهم، به تبیین بزرگ ترین مانع تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یعنی غرب زدگی می پردازیم. البته در همه این موضوعات، درواقع ما به دنبال تحول فرهنگی هستیم.

     پیام کلی و روح حاکم بر ده شب سخنرانی، عبارت است از تبیین چیستی و چرایی و چگونگی تحول بر اساس محورهای بیانیه گام دوم اما پیام هر شب متناسب با محورهای بیانیۀ گام دوم، طراحی شده است؛ بنابراین پیام شش شب اول «معنویت و اخلاق» در بیانیه گام دوم است. سپس در شب هفتم که موضوع آن تحول اقتصادی است. به محور اقتصاد در بیانیه گام دوم، می پردازیم. در شب هشتم که موضوع آن، تحول اجتماعی است، به محور عدالت و مبارزه با فساد در بیانیه گام دوم، خواهیم پرداخت. در شب نهم که موضوع آن، تحول سیاسی است ، محور عزت ملی و مرزبندی با دشمن در بیانیه گام دوم تبیین می گردد و در شب آخر که غرب زدگی به عنوان بزرگترین مانع تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مطرح میشود به توضیح و تبیین محور استقلال و آزادی در بیانیه گام دوم خواهیم پرداخت.

     در لابه لای بحث نیز موضوع تغییر و تحول در سبک زندگی به عنوان یکی از محورهای بیانیه گام دوم اشاره می شود؛ اما در محور علم، از آنجا که الحمدلله کشور ما در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است، ان شاء الله در مناسبت های دیگر به ضرورت، به آن خواهیم پرداخت.

فایل مجموعه سخنرانی «امام حسین علیه السّلام ؛ امام تحول آفرین» در ادامه جهت بهره برداری سروران گرامی تقدیم می گردد.

امام حسین علیه السلام - امام تحول آفرین
امام حسین علیه السلام – امام تحول آفرین

Views: 0

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

یک دیدگاه

  1. منتظر المهدی

    بسیار عالی بود اجرتون با امام حسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *