حجت‌الاسلام والمسلمین صفدری: باید کسی همچون شهید رئیسی را انتخاب کنیم که دلسوز مردم باشد

خانه / اختصاصی هیأت / حجت‌الاسلام والمسلمین صفدری: باید کسی همچون شهید رئیسی را انتخاب کنیم که دلسوز مردم باشد

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن صفدری کارشناس مسائل دینی در مراسم دعای ندبه که در بیت تاریخی امام خمینی(ره) و در شهر خمین برگزار شد.

گفت: مردم ایران عزادار از دست دادن یک رئیس جمهور مردمی است که تربیت یافته مکتب امام عزیز بود.  شهادت آیت‌الله رئیسی همه ما را عزادار کرد. و دل همه ما را سوزاند. او بسیار فداکار و دلسوز بود.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه مائده، عنوان کرد: خداوند به مومنان صدر اسلام می‌فرماید اگر شما از یاری کردن دین خدا خسته شدید و توان ادامه این راه پر خطر را ندارید بدانید که خداوند به شما التماس نمی‌کند و به شما نیاز ندارد.

مردمی هستند که آنها می‌آیند و این دین را با همه وجود یاری می‌کنند. آنها عاشق، دلداده و فدایی دین هستند. با همه وجود و جوانان خود در راه خدا هزینه می‌کنند. تا کلمه الله را در بالاترین مقام خود قرار بدهند.

وقتی این آیه نازل شد مسلمانان سوال کردند که آنها چه کسانی هستند. در برخی از روایات مصداق اتم و اکمل آنها امیرمومنان امام علی(ع) و شیعیان ایشان هستند. برخی از روایات می فرماید آنها منتظران مهدی آل محمد هستند.

در برخی از روایات آمده است که سلمان نشسته بود پیامبر (ص) دست مبارک خود را روی شانه او گذاشت. و فرمود مردمی از دیار و تبار سلمان هستند. آنها جانانه دین را یاری می‌کنند. اگر ایمان در ثریا معلق باشد. مردانی از ایران هستند. که به اوج ایمان نائل می‌شوند. و با همه هستی خود از دین خدا دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدری با بیان اینکه امام راحل و ملت بزرگ ایران یکی از بزرگترین مصادیق این آیه قرآن هستند. عنوان کرد: پس از ۱۴ قرن امام خمینی(ره) پرچم اهل بیت(ع) را به دوش کشیدند. و از حریم قرآن و ولایت جانانه دفاع کردند. این مردم که عاشقانه از دین دفاع می‌کنند. زمینه‌ساز ظهور امام مهدی(عج) می‌شوند. انقلاب و خون شهدای ما همه زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: امروز دشمنان و بیگانگان با انواع رسانه ها در کل دنیا چنین تبلیغ می‌کنند که مردم ما خسته شدند و انگیزه ندارند. آیت الله رئیسی به آن وضع دلخراش به شهادت رسید آن تشییع میلیونی ملت ایران را نشان نمی دهند.

امام راحل می‌فرمودند ملت ایران در عصر پیامبر(ص) نبود پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) همچنین مردمی نداشتند. امیرمومنان امام علی (ع) می‌فرمایند اگر من ۴۰ نفر بسیجی پای کار داشتم اجازه نمی‌دادم اسلام مورد تعدی قرار بگیرد. امیرمومنان امام علی(ع) و سایر معصومین(ع) یار نداشتند.

امام راحل می‌فرمودند ائمه ما چنین مردمی نداشتند. ما باید شاکر خداوند باشیم که چنین مردمی داریم که امروز پای کار انقلاب هستند. و چشم‌ها و گوش‌ها به دهان مبارک رهبر معظم انقلاب دوخته شده است.

وی بیان کرد: امروز ندای ملکوتی امام ما به اقسا نقاط عالم رسیده. و امام خامنه ای برای دانشجویان آمریکا پیام دادند که بدانید شما هم در جبهه مقاومت سهم دارید.

امروز جبهه مقاومت محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست. بلکه در دنیا، اروپا و آمریکا بین همه آزادگان جریان دارد. خداوند فرمود اگر شما خسته شدید مردمی را می‌آورد که آنها خدا را دوست دارند. خداوند هم آنها را دوست دارد. خداوند عاشق آنها است و آنها هم خداوند را دوست دارند.

خداوند بنده‌های با تقوا را دوست دارد.

خداوند بندگانی را که در مقابل دشمن صبور و مقاوم هستند دوست دارد. کسانی که به خداوند اتکا می‌کنند محبوب خدا هستند. خداوند کسانی را که فریب دسیسه و تبلیغات دشمن را نمی‌خورند. و پاک و با تقوا زندگی می‌کنند را دوست دارد. لذا قرآن پیش از اینکه از محبت مردم نسبت به خدا بگوید از عشق و محبت خداوند نسبت به آنها سخن می‌گوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدری با بیان اینکه شهرستان خمین شهدای زیادی را به انقلاب و اسلام تقدیم کرده که نشان می دهد خداوند آنها را دوست دارد. گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام راحل بعد عرفانی ایشان بود. که بسیار زیبا عشق و معرفت الهی را در دل بچه‌ها و بسیجی‌های ما قرار دادند. و حقیقت محبت خدا را معنا کردند.

در روایت است که اگر کسی بنده محبوب خداوند شود خداوند پرده‌ها را از جلوی چشم او کنار می‌زند. تا به مشاهده حقیقت توحید بنشیند. حاج قاسم شب آخر به خداوند التماس می‌کند که خدایا عاشق دیدار تو هستم.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام می‌فرمودند که در عالم خبری غیر از خدا نیست. آنها که دل به غیر خدا دادند باختند. اظهار کرد:

امام راحل به ما یاد دادند که هرچه نفس انسان از منیت ها فاصله بگیرد به خدا نزدیک می‌شود.

شهید رئیسی و شهدای همراه او مصداق این آیه هستند. آنها برای خدمت و گره گشایی از کار مردم رفتند. امام خامنه‌ای فرمودند که او خستگی نمی‌شناخت او محبوب خدا بود. در سیره عملی امام راحل می‌بینید که ایشان از جوانی دلداده خداوند بودند.

دل‌های ما می‌میرد و نیاز به شارژ دارد هر وقت می‌خواهیم شارژ و قوی بشویم. و روحیه پیدا کنیم نماز بخوانیم. نماز دل‌های مرده را زنده می‌کند. وقتی یک بنده در مسیر بندگی اوج می‌گیرد رشد پیدا می‌کند. محبوب خدا و مظهر اسماء صفات الهی می‌شود. دیگر با اعضاء وجود خود گناه نمی‌کند بلکه مظهر صفات الهی می‌شود.

وی ابراز کرد: مردمی که اینگونه جانانه خود را فدای دین می‌کنند. در بین خود بسیار با عاطفه و مهربان هستند و تکبر ندارند. امام راحل در اوج قدرت با مردم بسیار مهربان بودند. و خود را خدمتگزار مردم می‌نامیدند.

شهید رئیسی هم از وقتی که رئیس جمهور شدند. هیچگاه تکبر نکردند و همیشه خود را طلبه خدمتگزار می‌نامیدند. در اقصی نقاط کشور بین مردم و مستضعفان با مهربانی و عاطفه حضور پیدا می کردند.

رهبر معظم انقلاب چندین بار خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند که یکدلی و صمیمیت داشته باشند. شما نماینده این ملت هستید مبادا کاری کنید که به تعبیر امام کام مردم تلخ شود. مردم به شما رای دادند همچون شهید رئیسی خدمتگزار مردم باشید. این نظام محکم است با اینکه رئیس جمهور خود را از دست داده است هیچ تکانه‌ای بر آن وارد نشد. باید کسی همچون شهید رئیسی را انتخاب کنیم که دلسوز مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدری تصریح کرد: این مومنین در بین خود مهربان اما در مقابل دشمنان سخت و خشن هستند. امروز در دنیا عظمت و بزرگی این رهبر دل‌های آزادگان عالم را به سوی خود معطوف کرده است. این مومنان همه عمر خود را در راه خداوند جهاد و تلاش می‌کنند و خسته نمی‌شوند و خستگی را خسته می‌کنند.

امام راحل در روزهای سخت دفاع مقدس شب‌های عملیات گویا که یک فرمانده وسط میدان باشند. به بسیجی‌ها روحیه می‌دادند هرگز خسته نمی‌شدند. و می‌فرمودند کار برای خداوند خستگی ندارد. ملت ایران محکم و مقاوم ایستاده و اگر نقد و اعتراضی و ناراحتی دارد. از راه امام راحل نیست بلکه از دست کسانی است که مردم به آنها اعتماد می‌کنند. مسئولیت‌های بزرگ را به آنها می‌دهند. اما آنها به مردم خدمت نمی‌کنند.

مردم از کسانی که به بیت المال و خون شهدا خیانت می‌کنند ناراحت هستند. آنها هرگز از ملامت و ارعاب و دشمن خسته نمی‌شوند و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. دشمن تلاش می‌کند واقعیت‌ها را در فضای مجازی مغلوب جلوه دهد.

اما تشییع شهید رئیسی باطل السحر چند ساله دشمنان شد. که دوست و دشمن بر آن اعتراف کردند و بر او احترام کردند. کشورهای متعدد اعلام عزای عمومی کردند. بسیاری از مراکز به احترام شهدای ایران یک دقیقه سکوت کردند.

این آیه خط ولایت را نشان می دهد که در امتداد ولایت امیرمومنان امام علی (ع) است. شیعیان امیرمومنان امام علی(ع) ولایت پذیر، جزء حزب الله و شکست ناپذیر هستند. مردم ما نشان دادند که با همه وجود پای کار ولایت هستند.

 

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *