امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت جامعه

خانه / استان ها / امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت جامعه

سرافراز6

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر چهارمحال و بختیاری؛ امنیت جامعه را در گرو احیای این فریضه الهی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف و بازاران شهرکرد با حضور هیئت رئیسه مجمع امور صنفی و هیئت مدیره اتحادیه ها و اعضا اتاق های اصناف در سالن جلسات مجمع امور صنفی شهرکرد برگزار شد.

دراین کارگاه آموزشی، معاون تشکلهای مردمی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان بر لزوم بهره مندی از باقیمانده ماه رجب تأکید کرد و گفت: باید در ماههای رجب و شعبان زمینه ورودبه ماه مبارک رمضان را فراهم ساخت.

حجت الاسلام کریم سرافراز به جایگاه ویژه امربه معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و افزود: بهترین روش ترویج امربه معروف و نهی از منکر درجامعه ، امربه معروف و نهی از منکر”لسانی ” است.

وی ادامه داد: وجوب اين دو فريضه امربه معروف و نهی از منکر در همه اديان الهي بوده و امت‌هاي گذشته نيز بدان مكلف بوده اند ، امر به معروف و نهي از منكر از شئون پيامبري است و ترك این دو فریضه الهی علت نابودي جوامع گذشته بوده است.

معاون تشکلها مردمی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان گفت: امر به معروف و نهي از منكر از حقوق متقابل مسلمانان می باشد و افراد جامعه اسلامي در برابر آن مسئول اند و زنان نيز مكلف به امر به معروف و نهي از منكر هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: به طور كلي اگر آيات قرآن را در مورد امر به معروف و نهي از منكر بررسي كنيم، مي بينيم كه از ذات اقدس خداوند صادر شده و پيامبران، حاكمان صالح، مجموعه امت و فرد فرد جامعه موظف به اجراي آن هستند.

معاون تشکلها مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهي از منكر استان با اشاره به آیه “ان الله يامر بالعدل و الاحسان و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي ….” ‌ افزود: در اينجا به خاطر اهميت اين دو فريضه مهم ، ذات اقدس خداوند متعال به عنوان آمر به معروف و ناهي از منكر مي باشد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، به آیه شریفه قرآن مجید” … يامرهم بالمعروف و ينهاهم عن المنكر…”، اشاره و ادامه داد: در اين مرتبه خاتم پيامبران حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله وسلم به اين عنوان انتصاب داده شده است.

حجت الاسلام سرافراز به وظیفه حاكمان صالح(امامان) از دیدگاه قرآن مجید “الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصلوه و آتوا الزكوه و امروا بالمعروف و ينهوا عن المنكر …” ‌ اشاره کرد و گفت: در مرتبه سوم كساني كه قدرت و مكنت در روي زمين به آنان داده شده است موظف به برپاداشتن نماز، پرداختن زكات و امر به معروف و نهي از منكر شده اند.

معاون تشکلها مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهي از منكر استان به اهمیت امر به معروف و نهي از منکر به تأسی از آیه شریفه “و لتكن منكم امه يدعون الي الخير و يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر …”اشاره کرد و اظهار داشت: در مرتبه چهارم گروههايي از مردم اين شايستگي را پيدا مي كنند تا ديگران را به خير و صلاح دعوت كنند و امر به معروف و نهي از منكر انجام دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به وظایف مجموعه امت با اشاره به آیه “كنتم خير امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنكر و تؤمنون بالله …”، گفت: در مرتبه پنجم نيز همه مردم موظف به انجام اين فريضه الهي شده اند، براين اساس تمام آحاد افراد مؤمن و متدين مأمور به انجام اين دو فريضه الهي هستند.

حجت الاسلام سرافراز با تبیین شيوه هاي عملي امر به معروف و نهي از منكر ادامه داد: هدف عمده و اساسي در امر به معروف و نهي از منكر محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر است. براي نيل به اين هدف بايد به دنبال بهترين و مؤثرترين راهكارها و شيوه هاي عملي باشيم .

معاون تشکلها مردمی ستاد احیاء استان تصریح کرد: احترام به شخصيت افراد ، ارشاد تدريجي ، نرم خويي و محبت، تشويق به ارزش‌ها ، ايجاد فضاي امر و نهي در مراحل اولیه و اگر نیاز شد باید با مرتكبان منكر برخورد عملي شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امنیت را به همراه دارند و کسب و کار مردم نیز در پرتو این مهم صورت می گیرد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان،  ادامه داد: مفاسد اخلاقی و اجتماعی در جامعه همانند آتش‌گرفتن یک مغازه در بازار است که همه تلاششان در خاموشی آن است و خود را مسئول می‌دانند. در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز باید همه خود را مسئول بدانند.

معاون تشکلها مردمی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان گفت: اگرهمه افراد جامعه برای عملی شدن امربه معروف و نهی از منکر تلاش جدی و احساس تکلیف داشته باشند؛ بد اخلاقی‌ها ، کم‌فروشی‌ها ، موادمخدر، پولشویی و … برچیده می‌شود و این نیز در گرو این است که همه احساس مسئولیت داشته باشند و فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکردر جامعه نهادینه شود.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان،  از حضار خواست در نهادینه شدن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در محیط کار و کوشش کنند.

تشریح برنامه های ستاد احیاء ویژه اصناف از دیگر برنامه های این کار گاه آموزشی بود.

 

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *