انتخاب سردار شهید حسینعلی ترکی به عنوان شهید شاخص کارگری کشور

خانه / استان ها / انتخاب سردار شهید حسینعلی ترکی به عنوان شهید شاخص کارگری کشور

سردار ترکی

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام گفت: سردار شهید حسینعلی ترکی هرچگانی به عنوان ‘شهید شاخص کارگری کشور’ انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛سردار رضا محمد سلیمانی افزود: براساس پیگیری انجام شده از سوی بسیج کارگری چهارمحال و بختیاری، سردارشهید حسینعلی ترکی هرچگانی به عنوان شهید شاخص کارگری کشور در سال 1394، انتخاب و معرفی شد.

وی تأکید کرد: یادواره ملی این سردار شهید، اردیبهشت سال آینده در شهرکرد برگزار می شود.

سردار محمدسلیمانی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، معرفی آنان به عنوان الگوی فرهنگی در اجتماع و هدایت نگاه مردم به برکات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس و ایثار و شهادت، به عنوان مهمترین اهداف برگزاری همایش ملی گرامیداشت شهید شاخص کارگری کشور، به شمار می رود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام به وجود بیش از 14 هزار شهید کارگری در کشور و همچنین وجود دو هزار و 440 شهید در این استان اشاره و تصریح کرد: از مجموع این شهدا، 210 شهید این استان، مربوط به جامعه کارگری بوده اند.

وی اظهار داشت: رزمندگان جامعه کارگری، با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، نقش ارزشمند و مهمی را در کسب موفقیت ها و پیروزیهای دوران دفاع مقدس داشته اند.

محمدسلیمانی گفت: برگزاری یادواره های شهدا، نقش مهم و مؤثری در حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده کشور بویژه در میان جوانان ایفا می کند.

مسوول بسیج کارگری استان نیز گفت: جامعه کارگری در دوران جنگ تحمیلی، نقش اساسی در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته اند.

عیسی حیدری افزود: جامعه کارگری در دوران جنگ تحمیلی، از هیچ کوششی برای بیرون راندن دشمن از خاک میهن اسلامی دریغ نکردند.

وی اضافه کرد: انتخاب و معرفی سردار شهید ترکی هرچگانی به عنوان شهید شاخص کارگری کشور، افتخار بسیار بزرگی برای مردم این استان بویژه جامعه کارگری محسوب می شود.

سردار شهید حسینعلی ترکی هرچگانی، ششم مهر 1327 در روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد در چهارمحال و بختیاری، در خانواده ای کشاورز، به دنیا آمد.

این سردار شهید، ششم بهمن 1360، با سمت فرمانده تیپ 17 علی ابن ابیطالب (ع) و فرمانده محور شوش، در جاده دزفول – شوش، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

از سردار شهید ترکی هرچگانی سه فرزند دختر به یادگار مانده است.

این سردار شهید، قبل از آغاز جنگ تحمیلی، در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به کار بود و همزمان، با اتوبوس شخصی خود، کارکنان استان چهارمحال و بختیاری شاغل در این کارخانه را جا به جا می کرد، اما وقتی فهمید روستای هرچگان نیاز به مدرسه دارد، اتوبوس خود را فروخت و خرج ساخت یک باب مدرسه در روستا کرد.

سردار شهید ترکی هرچگانی در وصیت نامه خود آورده است: امام را در هر شرایطی تنها مگذارید و مصلحت را فدای حق کنید که حق باقی است و مصلحت، زودگذر… ای کسانی که به جان هم افتاده اید…، به خود آیید و به وظایفتان عمل کنید، یعنی چون مالک نیستید، رها کنید و به مالکان آن واگذارید که در رأس آن ولایت و امامت است.

همچنین در دست نوشته ای از این سردار شهید آمده است:آنهایی که دم از حقوق بشر می زنند، چقدر در حیله و تزویر خود مهارت دارند و در لفاف این اسم، خون تمام انسانهای بی گناه را می ریزند.

در فایل صوتی سردار شهید ترکی هرچگانی، که سال 1360، در سنگر فرماندهی جبهه شوش سخنرانی کرده، آمده است:مطمئن باشید ما اگر روزی غافل باشیم از رهنمودهای امام، همانروز، روز نابودیمان خواهد بود، برادرانی که شریان اقتصادی مملکت را به خودشان اختصاص داده اند، صادقانه باید خدمت کنند، که تمام گرفتاریهای اقتصادی مملکت را این برادران رفع نمایند.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *